Adecco deelt all-in vakanties uit in strijd om ruim 11.500 uitzendkrachten te vinden

Arbeidsmarkt in brand: 35% meer openstaande vacatures dan in 2021

Ruim 11.500 vacatures bij meer dan 4.000 Belgische bedrijven. Dat is de uitdaging waar uitzendkantoor Adecco vandaag voor staat. Dat zijn 35% meer vacatures dan een jaar geleden. Nooit eerder zocht Adecco zoveel uitzendkrachten. De uitzendorganisatie zet dan ook de grote middelen in om die talenten te vinden. Wie tussen januari en maart aan de slag gaat via Adecco, maakt kans op een all-inclusive zonvakantie in Griekenland voor twee personen. En de stunt werkt: sinds de start van de campagne heeft het uitzendkantoor al 15% meer CV’s dan normaal ontvangen.

De Belgische werkloosheidsgraad ligt bijzonder laag, terwijl ons land de op één na hoogste vacaturegraad  van Europa heeft. Bij heel wat bedrijven is het dan ook alle hens aan dek om de openstaande vacatures ingevuld te krijgen. Bedrijven schakelen daarom steeds vaker  uitzendkantoren in, al botsen die op dezelfde problematiek als de bedrijven. Waar vroeger vooral West- en Oost-Vlaanderen een uitdaging vormden om kandidaten te vinden, merkt Adecco dat het in vrijwel elke provincie bijzonder moeilijk wordt om uitzendkrachten te vinden.

“De arbeidsmarkt staat in brand. Alle bedrijven zoeken veel talenten, en snel. Zeker in de retailsector en de logistiek is het alle hens aan dek. De vraag naar winkelbedienden, arbeiders, magazijniers en operatoren was nooit zo groot. Sollicitanten kunnen dus kiezen uit tal van opties. Met deze actie willen we sollicitanten een duwtje in rug geven.”

- Jan Dekeyser, Country Head van Adecco België en Luxemburg

All-in vakanties ook voor huidige uitzendkrachten

De actie van Adecco spreekt tot de verbeelding: wie tussen eind januari en eind maart via Adecco aan de slag gaat, maakt kans op een all-in vakantie van één week met partner in Griekenland, vliegtuigreis inbegrepen. Het initiatief lokt opvallend veel geïnteresseerden. Twee weken na de lancering van de campagne ziet Adecco al 15% meer kandidaturen binnenstromen dan in een doorsneemaand. Adecco verwacht dat dat aantal de komende weken nog fel zal toenemen. Daarnaast kunnen Adecco-uitzendkrachten die al aan de slag waren bij de start van de actie, uiteraard ook deelnemen.

“Uiteraard is de vliegvakantie niet de enige reden om te solliciteren bij Adecco, maar het geeft wel een extra duwtje in de rug om bij ons aan te kloppen. Wanneer werkzoekenden een ruime keuze hebben bij wie ze kunnen solliciteren en waar en hoe ze tewerkgesteld zouden worden, moet je als uitzendkantoor opvallen . We zien deze actie enerzijds als een manier om exta interessante cv’s binnen te krijgen, maar aan de andere kant ook oprecht als een manier om onze huidige uitzendkrachten te bedanken. Zij helpen de arbeidskrapte mee op te vangen.”

- Jan Dekeyser, Country Head van Adecco België en Luxemburg

De actie van Adecco loopt tot 31 maart 2022. Werkzoekenden die als uitzendkracht aan de slag willen gaan, kunnen solliciteren via https://adecco.be/wineenvakantie 

Sonia Frey

Head of HR & External Communication Manager, Adecco

Frédéric Van Waeijenberge

Commercial Director Belux, Adecco

Sander Vanlouwe

PR Consultant, Bepublic

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be