Al meer dan 12.000 fans zetten hun naam op #WIRSCHAFFENDAS-tifo voor Rode Duivels

Ook stormloop op wedstrijdtickets en boekingen voor buscolonne

De Belgische fans hebben duidelijk zin in interlandvoetbal, zo blijkt uit de massale steun via de eerste #WIRSCHAFFENDAS-acties van de Koninklijke Belgische Voetbalbond in de aanloop naar de wedstrijden van de Rode Duivels eind deze maand. Op amper 3 dagen tijd lieten al meer dan 12.000 fans hun naam achter via de RBFA-app of de website van de voetbalbond om deel uit te maken van de reuzentifo die tijdens de kwalificatiematch in en tegen Zweden zal ontrold worden. Ook de ticketverkoop voor de wedstrijden tegen Zweden en Duitsland, inclusief boekingen voor de bijhorende buscolonne, loopt als een trein.

Dinsdagochtend lanceerde de Koninklijke Belgische Voetbalbond de #WIRSCHAFFENDAS-campagne om de Rode Duivels en hun fans klaar te stomen richting de kwalificatiewedstrijden voor het EK2024 in Duitsland. Onderdeel van de campagne, die spelers en fans opnieuw letterlijk dichter bij elkaar wil brengen, zijn verschillende initiatieven zoals een reuzengrote tifo vol namen van supporters voor de uitmatch in Zweden en de Red Devils Express, een buscolonne vol Belgische supporters voor de vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland in Keulen.

Meer dan 12.000 namen 

Tweeënzeventig uur later blijken beide acties ontzettend gesmaakt te worden door de Belgische fans, waaronder de leden van de officiële fanclub 1895.

“Het tempo waarmee de namen binnenstromen overtreft eigenlijk onze eigen verwachtingen. Zo’n onmiddellijk succes hadden we niet verwacht. Het duidt erop dat het allemaal toch weer begint te leven rond de Rode Duivels, na een klein dipje. En dat er met veel opwinding wordt uitgekeken naar de komende uitdagingen voor de nieuwe coach en zijn team. ​ Bovendien loopt de tifo-actie nog tot komende dinsdag, dus wie de Rode Duivels in dit nieuwe hoofdstuk een extra boost wil geven, kan nog altijd zijn naam inseinen.” - Guy Van Den Broeck, coördinator 1895 Belgian Fan Club 

Naast de virtuele steun van duizenden fans via het spandoek zijn er intussen ook al zo’n 800 1895-leden die tickets hebben voor de wedstrijd in Zweden en dus fysiek de Rode Duivels zullen aanvuren richting een goed resultaat in de openingsmatch van deze EK-campagne. 

Al 15 volle bussen richting Keulen 

Enkele dagen na de eerste wedstrijd spelen de Rode Duivels ook nog een vriendschappelijke wedstrijd tegen buurland en voetbalgrootmacht Duitsland in Keulen. Naar aanleiding daarvan organiseert de KBVB de Red Devils Express, een buscolonne vanuit Eupen die voor de wedstrijd een feestje zal bouwen op een centraal punt in de buurt van Eupen, vanwaar de buscolonne naar Keulen zal trekken waar de supporters collectief de Rode Duivels zullen aanmoedigen in hun gekende vurige stijl. ​ 

 “Het enthousiasme om ook naar Duitsland mee te gaan is enorm groot, ondanks het feit dat het een vriendschappelijke wedstrijd is. Nu al zijn er 650 inschrijvingen van 1895-supporters, wat 15 volle bussen betekent. Er zijn ook nog meer dan 800 extra fans die op eigen houtje richting Duitsland afzakken, het aantal Belgische fans komt zo op meer dan 1500 te staan. Ook kochten al meer dan 2.500 mensen een 'package deal', goed voor de vier EURO 2024 Qualifiers thuiswedstrijden . Het mag duidelijk zijn dat heel wat mensen de nieuwe coach en zijn team van nabij willen bezig zien en willen steunen richting het EK 2024.” - Guy Van Den Broeck, coördinator 1895 Belgian Fan Club

Wie zijn naam nog wil toevoegen op de tifo voor de wedstrijd in Zweden kan terecht in de RBFA-app of op https://www.rbfa.be/nl/zweden-belgie-reuzetifo-zet-jouw-naam-hier. Supporters die nog meewillen naar de wedstrijd in Keulen, kunnen zich lid maken van de 1895 Insiders via https://www.rbfa.be/nl/1895-official-belgian-fan-club en daarna tickets kopen voor de buscolonne. ​ 


Pierre Cornez

Press Officer RBFA

Jules Fremaut

PR Consultant, Bepublic Group

 

 

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be