Arval lanceert een ambitieus internationaal project voor biodiversiteit: 1 geëlektrificeerde auto = 1 boom

Arval, wereldleider in autoleasing en duurzame mobiliteitsoplossingen, lanceert haar eerste internationale project rond biodiversiteit. Voor elke bij Arval geleasete geëlektrificeerde auto wordt er een boom geplant in het land van levering. Het doel is de lokale biodiversiteit te bevorderen en de lokale werknemers en klanten van Arval hierbij te betrekken. Tegen eind 2025 wil Arval meer dan 500.000 bomen hebben geplant.

Duurzaamheid staat wereldwijd centraal in de MVO-strategieën (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) door de groeiende bezorgdheid over klimaatverandering. Klimaaturgentie is elk jaar een prioriteit. En Arval is als marktleider goed geplaatst om de overgang naar duurzame mobiliteit te bevorderen en actief mee te werken aan de strijd tegen de klimaatverandering. De grote MVO-ambities van Arval voor 2025 zijn opgenomen in het strategische plan ‘Arval Beyond’: 500.000 geëlektrificeerde auto's in de vloot (d.w.z. 25% van het wereldwijde wagenpark van Arval), 30% minder CO2-uitstoot ten opzichte van 2020, en een koolstofneutraal bedrijf blijven.

Daarom start Arval een internationaal project op voor het planten van bomen in alle landen waar het bedrijf actief is. Met dit project wordt een boom geplant voor elke geleasete geëlektrificeerde auto (elektrisch of hybride). De boom zal geplant worden in het land waar de geëlektrificeerde auto geleverd wordt, zodat de lokale werknemers en klanten betrokken zijn bij het initiatief. Het project is een uitstekende gelegenheid om de bossen en biodiversiteit te beschermen, ontbossing tegen te gaan, en tegelijkertijd het gebruik van geëlektrificeerde auto's te promoten.

Het project wordt opgestart in de acht landen waar Arval in 2021 het grootste aantal geëlektrificeerde auto's heeft geleverd. Dat zijn België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Polen, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Tegen eind 2021 zouden er meer dan 70.000 bomen moeten zijn geplant. Na de implementatie in de G8-landen zal het project tegen 2022 worden uitgebreid naar de andere landen waar Arval actief is.

Tegen eind 2025 wil Arval meer dan 500.000 bomen hebben gefinancierd

Met deze campagne ondersteunt Arval de herbebossingsprojecten en voert zo een positieve actie ten voordele van het milieu. In het bijzonder zal Arval de voordelen van elk herbebossingsproject op sociaal en milieuvlak kunnen evalueren. Die voordelen kunnen als volgt worden samengevat:

  • 75.000 ton CO2 opgeslagen
  • 1.500.000 schuilplaatsen voor dieren gecreëerd
  • 2.000.000 maanden zuurstof gegenereerd
  • 500.000 werkuren gecreëerd.

Voor het eerste kwartaal van 2021 voor Arval België was dit:

  • 228,3 ton CO2 opgeslagen
  • 4.566 schuilplaatsen voor dieren gecreëerd
  • 6.088 maanden zuurstof gegenereerd
  • 1.522 werkuren gecreëerd

“Met het project '1 geëlektrificeerde auto = 1 boom' hebben we de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de onderneming centraal gesteld in onze activiteiten, door op elke werknemer en klant te rekenen om zich te engageren voor een duurzame invoering van geëlektrificeerde voertuigen."

Alain Van Groenendael, Voorzitter en CEO van Arval

Arval draagt bij aan herbebossing via Reforest'Action, een sociale onderneming die in de landen die deel uitmaken van dit project bomen plant en voor de opvolging ervan zorgt.

Over Reforest'Action

Reforest'Action is gespecialiseerd in bossen en is een B Corp-gecertificeerd bedrijf dat ernaar streeft bossen in Frankrijk en de wereld te beschermen, te herstellen en aan te leggen als reactie op de klimaaturgentie en de achteruitgang van de biodiversiteit. Daartoe selecteert Reforest'Action bosbouwprojecten en steunt het deze projecten financieel door hun kwaliteit te garanderen zodat ze hun impact op het milieu, de maatschappij en de economie op lange termijn kunnen uitbouwen. Reforest'Action kan deze missie tot een goed einde brengen dankzij de fondsen die bij particulieren en bedrijven worden ingezameld. Sinds de oprichting in 2010 heeft Reforest'Action meer dan 10 miljoen bomen geplant en beschermd in 25 landen, 20 miljoen mensen bewust gemaakt van het belang van bossen en een positieve impact gehad op de levensomstandigheden van meer dan 150.000 mensen wereldwijd. Ga voor meer informatie naar www.reforestaction.com

 

 

Tiffany Mestdagh

PR Consultant

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be