Arval lanceert leasingformule voor tweedehandswagens

Leasewagens krijgen tweede leven, met korte levertijd voor gebruikers

Arval, specialist in leasing van voertuigen op lange termijn en mobiliteitsoplossingen, start vanaf vandaag met het leasen van jonge en kwaliteitsvolle tweedehandswagens. Dat heeft Arval aangekondigd bij de start van ‘De Week van de Mobiliteit’ (16-22 september). Leasewagens aan het einde van hun contract krijgen zo een tweede leven. “Het is een flexibele oplossing die autoleasing toegankelijk maakt voor particuliere gebruikers. Dit nieuwe product past volledig binnen onze evolutie van autoleasemaatschappij naar duurzame mobiliteitsaanbieder”, zegt Jo De Bruyne – directeur remarketing bij Arval. “Nu we stilaan terug naar een “normale” werksituatie gaan, hebben meer en meer mensen nood aan een onmiddellijke mobiliteitsoplossing. Met Arval Re-lease beschik je onmiddellijk over een wagen, handig als je geen maanden kan wachten op de levering van een nog te produceren wagen”.

 

Arval is één van de marktleiders op het vlak van operationele leasing en verhuurt zowat 85.000 wagens aan multinationals, grote bedrijven, kmo’s, zelfstandigen en particulieren. Jaarlijks neemt Arval ongeveer 20.000 wagens terug, waarvan het contract afloopt, die vervolgens verkocht worden op de internationale en nationale tweedehandsmarkt.

De coronacrisis heeft de evolutie van de mobiliteit echter in een stroomversnelling gebracht. De tijd is gekomen om niet alleen over te schakelen op elektrisch rijden, maar ook om verder te kijken dan de auto.

Elektrische wagens voor breder publiek

Het is in dit kader dat Arval Re-lease lanceert, in een eerste fase enkel voor particuliere klanten. Het is de voorbereiding om in de toekomst ook elektrische wagens toegankelijker te maken voor een breder publiek en het draagt tegelijk bij aan een circulaire economie.

Vandaag zijn ongeveer 4% van de nieuwe inschrijvingen in België 100% elektrisch, terwijl 8% van de inschrijvingen van Arval 100% elektrische voertuigen zijn, en de bestellingen van elektrische voertuigen maand na maand stijgen. Deze elektrische voertuigen zullen na afloop van het contract door Arval op de tweedehandsmarkt worden gebracht, en dankzij Arval Re-lease krijgen ze een tweede leven in een toegankelijke formule voor particulieren.

Zelfde voordelen, onmiddellijk beschikbaar

Via een strenge selectieprocedure – waarbij onder meer gekeken wordt naar de kilometerstand en de algemene staat van de wagen – worden de beste exemplaren dus opnieuw aangeboden in een leaseformule. Een selectie van deze modellen is te bekijken op autoselect.arval.be.

De tweedehands leasewagens zijn tussen 0 en 5 jaar oud en hebben maximaal 130.000 kilometers op de teller. In het aanbod zitten zowel kleinere gezinswagens als echte premiummodellen, met thermische of geëlektrificeerde motoren. De contractduur van zo’n tweedehands leasewagen is meestal korter dan een nieuwe leasewagen (je kan dus sneller van wagen wisselen) en ook het leasebedrag per maand ligt gemiddeld 30% lager. Maar de voordelen zijn dezelfde als bij een leasecontract van een nieuw model.

“Onze formule omvat zowel de huurprijs, belastingen en taksen, onderhouds- en herstelkosten, zomerbanden, BA+ verzekering (burgerlijke aansprakelijkheid, rechtsbijstand, bestuurdersverzekering en pechverhelping in heel Europa. Dat is dus vergelijkbaar met de klassieke leasecontracten. Bovendien hoef je helemaal niet lang te wachten, want alle auto’s in ons aanbod zijn op voorraad. Voor een nieuwe wagen moet je meer geduld hebben omdat deze een productie- en leverproces moet doorlopen”, zegt Jo De Bruyne, directeur remarketing van Arval België.

Op maat van een nieuwe generatie autobestuurders

Het nieuwe aanbod van Arval komt ook tegemoet aan de behoeften en de verlangens van een nieuwe generatie autobestuurders. Jongeren van vandaag verwachten meer flexibiliteit en zijn minder verknocht aan het bezitten van een auto dan oudere generaties. Gebruiksgemak staat voorop. Liever dan maanden te wachten op een nieuwe auto, kunnen zij nu een tweedehandsmodel tegen een scherpe prijs leasen.

“Deze formule is heel flexibel. Jonge mensen zijn vaak niet bereid om een grote som spaargeld op tafel te leggen of een lening aan te gaan voor de aankoop van een wagen op een moment dat ze niet weten wat de toekomst brengt. In plaats van een verbintenis voor de lange termijn aan te gaan, opteren jongeren voor een simpele oplossing waar ze voor korte tijd op kunnen intekenen. Het leasen van een jonge tweedehandswagen past daar perfect in”, aldus Tony Peetermans, head of marketing van Arval België.

Minder autokilometers, meer mobiliteit.

Arval heeft de ambitie om op termijn de marktreferentie te worden voor duurzame full service mobiliteitsoplossingen en dus niet louter te focussen op operationele leasing.

“Wij willen onze klanten eenvoudige, vlotte en volledige mobiliteitsoplossingen bieden die perfect op hun behoeften zijn afgestemd. Onze ambitie is om onze klanten te begeleiden tijdens hun verplaatsingen, ongeacht de mobiliteitsoplossing en de levensfase waarin ze zich bevinden. Voor elk type verplaatsing is er een geschikte mobiliteitsoplossing. Soms is de beste oplossing nog steeds de auto, soms is het de trein of de bus, soms is het beter om te lopen of te fietsen, soms een combinatie, soms is de beste optie misschien wel om de verplaatsing niet te maken”, zegt Tony Peetermans.

Daarnaast wil Arval de impact op het milieu verminderen, duurzame energiebronnen gebruiken en de klanten en leveranciers adviseren en opleiden om de CO2-voetafdruk van hun mobiliteitsoplossingen te verminderen. Duurzaamheid is een integraal onderdeel van het bedrijfs-DNA en is geïntegreerd in de dagelijkse activiteiten.

Over Arval:

Arval is gespecialiseerd in full service leasing van wagens en nieuwe mobiliteitsoplossingen. Eind juni 2021 leasete Arval meer dan 1,4 miljoen voertuigen wereldwijd. Elke dag werken meer dan 7200 werknemers in 30 landen om de reizen van alle klanten zo naadloos en duurzaam mogelijk te maken, zowel voor grote internationale bedrijven, als voor kleinere bedrijven, zelfstandigen of particulieren. Arval is stichtend lid van Element-Arval Alliance, wereldleider met 3 miljoen voertuigen in 50 landen. Arval werd opgericht in 1989 en maakt deel uit van de BNP Paribas Group. Binnen de groep behoort Arval tot Retail Banking & Services.

www.arval.com

Over Arval BelgIë:

Arval België werd opgericht in 1991 en is één van de marktleiders in België in multimerken leasing van voertuigen. Arval België biedt haar klanten – professionelen, kmo's, grote multinationals en overheidsinstellingen – oplossingen op maat om de mobiliteit van hun medewerkers te optimaliseren en de risico's van hun wagenparkbeheer uit te besteden. Deskundig advies en kwaliteit van de dienstverlening vormen de basis van de merkbelofte van Arval België en worden aangeboden door 12 Account Teams. Eind 2020, leasete Arval België meer dan 82.000 voertuigen.

www.arval.be

Over BNP Paribas:

BNP Paribas is de toonaangevende bank van de Europese Unie en een belangrijke internationale speler. Ze is actief in 68 landen en telt meer dan 193.000 werknemers, waarvan meer dan 148.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie voornaamste activiteitsdomeinen: Retail Banking voor de retailbanknetwerken van de groep en verschillende gespecialiseerde activiteiten, waaronder BNP Paribas Personal Finance, en Arval Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en beschermingsoplossingen, en Arval Corporate & Institutional Banking, gericht op zakelijke en institutionele klanten. Op basis van haar sterk gediversifieerd en geïntegreerd model helpt de groep al haar klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo's, grote ondernemingen en institutionele klanten) bij de realisatie van hun projecten via oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, spaar- en verzekeringsdiensten. In Europa heeft de groep vier thuismarkten: België, Frankrijk, Italië en Luxemburg. De groep ontplooit haar geïntegreerd retailbankingmodel in verschillende landen rond de Middellandse Zee, in Turkije, Oost-Europa en via een uitgebreid netwerk in het westen van de Verenigde Staten. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en business lines in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific.

BNP Paribas heeft in al haar activiteiten een benadering van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen ingevoerd, waardoor het kan bijdragen tot de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep kan verzekeren.

www.bnpparibas.com

Perscontact:

Arval België

Tony Peetermans

[email protected]

+32(0)2 240 01 99

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be