A.S.Adventure lanceert duurzaamheidskeurmerk ‘With love for Our Planet’

Een duurzame wegwijzer voor de consument

De Belgische retailer A.S.Adventure lanceert vandaag het duurzaamheidskeurmerk ‘With love for Our Planet’.  Met dit keurmerk maakt de outdoor & lifestyle keten een kritische selectie binnen de hoeveelheid aan bestaande duurzaamheidslabels om klanten op deze manier een leidraad te bieden én te stimuleren een bewuste aankoopkeuze te maken. Het keurmerk geeft aan dat het product een duurzamere keuze is en waarom.

Een duurzamere keuze. Van wereldbelang.

A.S.Adventure kende hun nieuwe duurzaamheidslabel al toe aan meer dan 4000 producten. Deze producten hebben het keurmerk gekregen omdat ze bijvoorbeeld van gerecycleerd materiaal zijn gemaakt of omdat ze verbonden zijn aan een merk dat zich sterk inzet voor de planeet. Met de lancering van een eigen duurzaamheidskeurmerk wil A.S.Adventure de consument een kompas bieden in de complexiteit van duurzaamheidslabels en hen hier duidelijk over informeren. Om het bos door de bomer weer te kunnen zien.

Belangrijke stap voorwaarts

Bea De Beuckelaer, managing director bij A.S.Adventure, geeft aan dat het With love for Our Planet-keurmerk een eerste belangrijke stap voorwaarts is binnen een groter, duurzaam doel: de consument én producent aansporen om duurzamer om te gaan met producten. De Beuckelaer:

“Als retailer zijn we ons bewust van de ecologische impact van productie én consumptie. Het is dan ook onze verantwoordelijkheid een eigen standaard voorop te stellen om onze merken dwingend aan te sporen om duurzame producten te ontwikkelen. We moeten het onze klanten zo eenvoudig mogelijk maken om voor duurzame alternatieven te kiezen.”

De retailer beseft dat dit een project is dat voortdurende aandacht moet krijgen. Claudia Verswyver, Sustainability Manager bij A.S.Adventure:

“Werken aan duurzaamheid is een proces, stap voor stap. Want laten we eerlijk zijn: de wereld ziet er morgen niet direct anders uit. Dat snappen we. Maar we begrijpen ook dat we niet tot morgen kunnen wachten om in actie te komen. Deze lancering is dan ook weer een belangrijke stap voorwaarts. Hiermee blijven wijzelf én onze merken waakzaam. En we bieden tegelijkertijd onze klanten wegwijs. Want er zijn ondertussen al zoveel duurzaamheidslabels, onmogelijk om te weten waarvoor deze allemaal staan. With love for our Planet biedt een garantielabel, approved by A.S.Adventure.”

Het duurzaamheidskeurmerk is zichtbaar op alle producten in de webshop van A.S.Adventure. In de winkel kunnen klanten producten scannen aan een infokiosk of ernaar vragen bij een verkoper.

Ook bij zusje Juttu, de fashion & lifestyle concept store, wordt hetzelfde duurzaamheidskeurmerk gelanceerd. Dit project werd bovendien op groepsniveau aangepakt en doorgetrokken naar alle landen waar de Yonderland groep actief is.  Dit betekent dat ook in Nederland (Bever) en de UK (O&CC) het duurzaamheidskeurmerk With love for our Planet wordt geïntroduceerd. De retailer hoopt op die manier ook andere retailers te inspireren en zo zijn steentje bij te dragen om te evolueren naar een meer duurzame manier van kopen en verkopen.

Greet Anthoni

PR Coordinator, Retail Concepts

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be