BALR. beveiligt winkels met Checkpoint Systems zonder concessies voor de (merk)beleving
2 april 2019
Het internationaal luxe lifestyle-merk BALR., opgericht in 2013 door Demy de Zeeuw, Juul Manders en Ralph de Geus, heeft zijn drie winkels in Amsterdam, Utrecht en Maasmechelen beveiligd. Dat deed de populaire retailer samen met Checkpoint Systems, wereldleider in dervingpreventie voor de retail. Comfort, uitstraling en merkbeleving van BALR. stonden hierbij voorop.
BALR. staat bekend om zijn hoogwaardige mode, reisproducten en accessoires voor mannen en vrouwen. Het in Nederland gevestigde merk heeft een compleet assortiment hoogwaardige items gecreëerd die inspireren om “the life of a BALR.” te beleven. De producten van BALR. zijn zeer populair bij hun doelgroep, jongeren onder de 24 en de sportieve jonge man / vrouw van boven de 35. Maar helaas zijn deze merkproducten ook zeer geliefd bij winkeldieven. Beveiliging is dus ook voor BALR. een belangrijk onderdeel in hun retail tak.
Retailers zoals BALR. investeren miljoenen in hun winkelconcept om shoppers naar hun winkel te trekken. Standaard elektronische artikelbeveiligingsantennes (EAS) passen niet in dat plaatje. Daarom heeft BALR. voor Checkpoint gekozen. De leider in dervingpreventie biedt de mogelijkheid het assortiment antennes aan te passen of zelfs een uniek ontwerp te maken m.b.v. het designerteam. Het team ontwerpt beveiligingsantennes met behulp van 3D-printers helemaal volgens het design van de winkel. Dat verbetert de winkelervaring van de shopper en gaat diefstal tegen.
BALR. heeft gekozen voor de Checkpoint Classic Street customised met het BALR. logo zodat het onderdeel is van de winkelentree. Hyperguard, een oplossing om professionele winkeldieven met rooftassen tegen te gaan, is in de antenne geïntegreerd. Voor het beveiligen van de producten in de winkel werkt BALR. met de luxe hardtags van Checkpoint’s merk Alpha High Theft Solutions. Het valt in eerste instantie niet direct op maar de winkels zijn zeer goed beveiligd tegen winkelcriminaliteit en dat is ook juist het doel. Het gaat op in het winkelconcept.
Naast het integreren van de beveiligingsoplossingen heeft Checkpoint ook additionele services verleend, zoals het trainen van het winkelpersoneel onder het “train de trainer” concept. Tijdens de trainingen wordt aandacht besteed aan voorkomen van winkelcriminaliteit maar ook hoe een hardtag op het kledingstuk moet worden aangebracht zodat de consument er geen hinder van ondervindt.
“Het traditionele winkelen is ondanks de sterk veranderde retailmarkt nog steeds tijdsbesteding nummer 1! Echter liggen verwachtingen van de consument daarvoor wel een stuk hoger. Dat betekent dat we cruciale retail processen zoals dervingpreventie opnieuw op moeten zetten en niet langer als zelfstandig item kunnen zien maar onderdeel moeten maken van het totale plaatje.”
Pascal Brouwer, International Retail Director @ BALR.
“We werken voortdurend samen met retailers zoals BALR. om dervingsoplossingen te ontwikkelen die hun financiële prestaties verbeteren. Hierin hebben wij al 50 jaar ervaring! Maar tijden veranderen en we merken nu dat retailprocessen steeds meer integreren en het niet alleen om beveiliging gaat. Het gaat om de totale winkelervaring. Dat maakt het anders maar wel heel leuk.”
Franklin Val, Key Accountmanager van Checkpoint Systems
Over BALR.
BALR. is een Nederlands luxe lifestyle merk dat sinds 2013 overal in het internationale straatbeeld te zien is. BALR. maakt de lifestyle van professionele voetballers bereikbaar. Vele topvoetballers worden regelmatig gespot in de kleding van het merk en ook DJ’s als Hardwell en Tiësto reizen de wereld rond met de producten van BALR. BALR. wordt online in meer dan 150 landen verkocht en heeft Flagship Stores in Amsterdam en Utrecht.
Over Checkpoint Systems, Inc.
Checkpoint Systems, een divisie van CCL Industries, is de enige verticaal geïntegreerde RF-/RFID-oplossingenleverancier voor de retailsector. Nu de eisen van de consument dankzij de technologie in sneltempo toenemen, biedt Checkpoint slimme oplossingen die altijd en overal voor duidelijkheid en efficiëntie zorgen in de retailomgeving. Dankzij een uniek aanbod van software, hardware, etiketten, tags en geconnecteerde cloud based oplossingen, optimaliseert Checkpoint de retailactiviteiten en efficiëntie met realtime intuïtieve gegevens die doorheen de bevoorradingsketen en in de winkel worden verzameld. Het resultaat? Meer winstgevendheid en een rijkere klantenervaring. De slimme retailoplossingen van Checkpoint bouwen voort op 50 jaar expertise in radiofrequentietechnologie, innovatieve diefstal- en dervingpreventiesystemen, toonaangevende software, RFID-hardware en uitgebreide labeloplossingen om artikelen van de bron tot het winkelrek te identificeren, te beveiligen en op te volgen. Surf voor meer informatie naar www.checkpointsystems.com
Twitter: @CheckpointSys
Over CCL Industries
CCL Industries Inc, een wereldleider in gespecialiseerde label- en verpakkingsoplossingen voor internationale bedrijven, kleine ondernemingen en consumenten, stelt ongeveer 19.000 mensen te werk en heeft 150 faciliteiten in 25 landen verspreid over zes continenten met hoofdkantoren in Toronto (Canada) en Framingham (Massachusetts). Surf voor meer informatie naar www.cclind.com.