BDO en Cegeka lanceren sociaal secretariaat

BDO en Cegeka lanceren sociaal secretariaat

Complexe sociale wetgeving en digitalisering openen deur voor nieuwe spelers op markt van personeelsadvies

Woensdag 17 mei 2017 — Het advieskantoor BDO lanceert een digitaal alternatief voor het traditionele sociaal secretariaat. Dat doet het in samenwerking met ICT-bedrijf Cegeka. De voortdurend wijzigende sociale wetgeving en stijgende complexiteit rond fiscaliteit en nieuwe technologieën zorgen ervoor dat sociale secretariaten vaak geen pasklaar antwoord meer hebben voor Belgische werkgevers. BDO wil met het nieuwe aanbod zijn omzet op vlak van HR-advies het komende jaar verdrievoudigen.

                                                                               ***

Vandaag werkt 90% van de Belgische kmo’s met een erkend sociaal secretariaat. Niet onlogisch, want de sociale wetgeving wordt in België steeds complexer. Maar die complexiteit, in combinatie met verouderde ICT-oplossingen, zorgt er voor dat werkgevers het nodige geduld aan de dag moeten leggen als ze hun werknemers correct en tijdig willen betalen. Het traditionele sociaal secretariaat krijgt daardoor concurrentie van nieuwe spelers met een verregaande ICT-insteek. Het nieuwe online platform, BDO HR & Pay Solutions, wordt één van de uitdagers.

Groeiende concurrentie

Personeelszaken is al lang niet meer alleen correcte loonadministratie. Het gaat ook om fiscaal advies over lonen en tewerkstelling, sociale zekerheid, tot assessments en loopbaanbegeleiding en zelfs internationale assistentie. Heel wat sociale secretariaten hebben niet langer alle expertise in huis om werkgevers te helpen met hun vragen rond personeelszaken.

“BDO’s advies in personeelszaken groeide de voorbije jaren gestaag. Dat we nu een alternatief lanceren voor de sociale secretariaten is een logische volgende stap. We willen met het vernieuwde aanbod het komende jaar onze omzet in personeelszaken verdrievoudigen.”
Hans Wilmots, CEO bij BDO België

Snelle en flexibele loonadministratie

Belgische werkgevers willen zich digitaal organiseren. Ook personeelszaken ontsnappen niet. Maar daar wringt het schoentje. Het merendeel van sociale secretariaten worstelt met verouderde ICT-infrastructuren. Dat zorgt voor de nodige hindernissen en tijdverlies bij werkgevers die op de kar van de digitalisering springen.  

We merken een digitaliseringsgolf bij de meeste sociale secretariaten, maar niemand gaat zo ver in de automatisering van loonadministratie als BDO. Hun klanten krijgen voortaan veel meer autonomie voor het beheer van HR. Zo beheren ze hun loonadministratie voortaan zelf, online en in realtime, zonder tussenkomst van een sociaal secretariaat. Wanneer nodig kunnen ze een beroep doen op uitgebreide HR-ondersteuning en strategisch advies van BDO Payroll Services. Als technische partner zorgen wij dat de software-as-a-service vlot draait in onze datacenters.
Johan Lybaert, Directeur applications bij Cegeka

Over BDO
BDO België is gespecialiseerd in vier domeinen : Audit & Assurance, Accounting & Reporting, Tax & Legal, en Advisory Services, waaronder Corporate Finance, Risk Advisory, Digital & Innovation, Operational Management, Human Capital & Interim Management. BDO staat voor deskundig advies van een hoog niveau. Beschikbaarheid, nabijheid, integriteit, een pragmatische aanpak en ons internationaal netwerk zijn onze troeven. In België heeft BDO meer dan 600 Partners en medewerkers verspreid over het hele land. Wij werken vanuit 9 vestigingen in Antwerpen, Brussel (Airport), Brussel (Centrum),  Gent, Hasselt, La Hulpe, Liège, Namur-Charleroi  en Roeselare. BDO maakt deel uit van een sterk internationaal netwerk dat met een ploeg van circa 75.000 Partners en medewerkers actief is in meer dan 155 landen.
Voor meer info: www.bdo.be 

Over Cegeka
Cegeka is een onafhankelijke, Europese ICT–dienstverlener. Het bedrijf helpt zijn klanten met IT-consultancy-opdrachten, de integratie van ICT-infrastructuur, de ontwikkeling en implementatie van toepassingen en outsourcing. Bij het van origine Belgische ICT-bedrijf werken 4.000 mensen. In 2016 realiseerde Cegeka Groep een omzet van 414 miljoen euro, een groei van 12% ten opzichte van 2015. Cegeka heeft kantoren in België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Roemenië, Slowakije en Tsjechië en levert diensten aan klanten in heel Europa.
Voor meer info: www.cegeka.com