Bedrijf achter ledschermen rond voetbalvelden krijgt internationale aandeelhouder

BrightBoard sluit strategisch partnership met Global Sports Commerce

Wereldspeler Global Sports Commerce neemt een belang in BrightBoard, het Belgische bedrijf achter de ledschermen van de Ghelamco Arena en rond heel wat Belgische voetbalvelden. BrightBoard, dat ook actief is op de markt van retail en buitenreclame, krijgt dankzij het partnership de slagkracht om zijn innovatieve oplossingen verder te ontwikkelen in Europa.

BrightBoard is in 2007 opgericht door Wim De Smedt en Birgen Wyns. Gedreven vanuit hun passie voor technologie en (sport)marketing groeide BrightBoard uit tot officiële led-partner van de Rode Duivels. BrightBoard ontwikkelde de ledschermen van de Ghelamco Arena van AA Gent en rond de voetbalvelden van heel wat clubs, en is als schermenleverancier voor meetings in de paardensport wereldwijd marktleider. Elk weekend worden de schermen van BrightBoard door honderdduizenden ogen gezien in tal van sporten. De schermen worden geassembleerd en geprogrammeerd in Asse, van waaruit de medewerkers ze ter plaatse gaan installeren en ondersteunen op events in bijvoorbeeld Doha, Hong Kong, Miami, Monte Carlo en vele andere.

BrightBoard breidde zijn activiteiten in 2013 ook uit buiten de sport en ontwikkelde als antwoord op de stijgende vraag ook producten voor winkels, retail en ‘out of home advertising’. De schermen hangen bijvoorbeeld aan de gevels van BMW-garages en worden verwerkt in reclametotems. Merken als Media Markt, Hubo, Skoda, Dewez en Delhaize zijn klant.

Oprichters Birgen Wyns en Wim De Smedt blijven als zaakvoerder de lijnen uitzetten en breiden hun vaste team van vijftien medewerkers in Asse zelfs uit, met het oog op verdere Europese groei. Nu Global Sports Commerce via de Britse dochtermaatschappij Techfront UK een participatie neemt, kan Brightboard meer innovatieve toepassingen ontwikkelen en nieuwe, internationale markten aanboren.

“In een snel evoluerende wereld waarin technologische ontwikkelingen eindeloze mogelijkheden aanboren, is het cruciaal om te blijven innoveren. De timing was perfect om ons aan te sluiten bij een wereldwijde groep om samen met hun expertise en eigen productontwikkeling aan onze klanten de laatste technologische innovaties van morgen te kunnen blijven aanbieden. Het is immers onze absolute doelstelling om “innovators in LED” te blijven en, zeker nu de digitalisering in retail zich heeft ingezet, verder innovatieve producten te ontwikkelen op maat voor onze klanten. Niet alleen de manier waarop wij shoppen zal drastisch wijzigen, ook de manier van communiceren met klanten zal ingrijpend veranderen. Zo zal tegen 2020  maar liefst 80% van visuele communicatie gebeuren via bewegende beelden. Ook op het vlak van advertising op maat van de consument zijn nog grote stappen te zetten."
Birgen Wyns en Wim De Smedt, oprichters van BrightBoard

Global Sports Commerce vergroot via dit strategisch belang in BrightBoard zijn Europese voetafdruk in het leveren van digitale oplossingen voor sportlocaties. GSC heeft kantoren in zestien landen maar is wereldwijd actief, met hoofdkantoor in Singapore.

“Ik ben verheugd BrightBoard te verwelkomen binnen de Techfront- en GSC familie. We waren onder de indruk van hun steile en gezonde groei en hun sterke identiteit als merk, dat zich vertaalt in al wat ze doen. Dankzij hun aanvulling hebben we de kans om onze aanwezigheid op de Europese markt te consolideren en uit te breiden. Hierdoor krijgen we een diepere marktpenetratie in sport en creëren we nieuwe opportuniteiten binnen de retailsector en de out of home markt.”
MS Muralidharan, CEO van GSC


Over Global Sports Commerce (GSC)
GSC combineert het aanbieden van geavanceerde technologische oplossingen op gebied van visuele communicatie met commercieel management en consultingdiensten voor belanghebbenden in sport over de hele wereld waaronder sportorganisaties, liga’s, rechthebbenden, stadions en sportmerken. GSC werkt via zijn verschillende dochterondernemingen met vooraanstaande organisaties in de de sport zoals FIFA, UEFA, ICC, BCCI, EPL, IPL, Bundesliga, AFL,…

Over BrightBoard
BrightBoard werd in 2007 opgericht door Wim De Smedt en Birgen Wyns en is in 11 jaar uitgegroeid tot dé referentie voor led in de Belgische sportwereld. Naast led-hofleverancier van de Jupiler Pro League vind je vandaag BrightBoards terug in nagenoeg alle sporttakken, zowel nationaal als internationaal. Als antwoord op de stijgende vraag naar ledschermen buiten de sportwereld, startte BrightBoard vanaf 2013 met de ontwikkeling van producten specifiek voor winkels, retail en de out of home markt.

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be