Belgen kiezen voortaan zelf hun kamernummer

Belgen kiezen voortaan zelf hun kamernummer

Touroperator Neckermann komt als eerste in België met ‘Kies jouw kamer’

Vrijdag 25 augustus 2017 — Wie een vakantie boekt bij Neckermann, kan voortaan zelf zijn hotelkamer kiezen. Niet te dicht bij het zwembad, vlakbij het strand of niet te ver van het restaurant: klant is koning. Voor een kleine meerprijs kan de toerist - net zoals in de bioscoop - een specifieke kamer vastleggen. Vanaf september kan dat voor ruim 50 hotels. Tegen volgende zomer wil de touroperator deze optie aanbieden voor meer dan 300 hotels rond de Middellandse Zee. Neckermann is de eerste Belgische touroperator die deze optie aan zijn klanten aanbiedt.

                                                                                ***

Neckermann voegt met ‘Kies jouw kamer’ een nieuwe optie toe voor zijn vakantiegangers. Net zoals bij een bioscoopbezoek krijgt de toerist zes dagen voor het vertrek een plattegrond van het hotel met de beschikbare kamers. Daaruit kan hij voor een extra 30 euro per kamer zijn keuze maken. Ter vergelijking: wie in het vliegtuig een specifieke stoel wil, betaalt al gauw 10 euro (per vlucht en per persoon). Vandaag boekt één op drie Belgen zijn stoel op het vliegtuig.

Het hotel en de hotelkamer zijn wellicht de belangrijkste factoren die bepalen of een reis geslaagd is of niet. Neckermann beslist daarom om de toerist niet alleen het hotel maar ook de kamer in dat hotel te laten kiezen. Deze zomer werd het concept al met succes getest bij de Noord-Europese klanten. Twintig procent van de reizigers boekte een specifieke hotelkamer op voorhand voor de meerprijs van 30 euro. De afgelopen maanden noteerden  de Scandinavische collega’s wekelijks  1000 boekingen. Neckermann komt met dit aanbod dus duidelijk tegemoet aan de verwachtingen van de reizigers.

Vandaag noteren klanten in de ‘extra’s’ al vaak de opmerking dat ze zo dicht mogelijk bij het strand willen zitten, of dat ze graag de kamer willen naast die van de familie waar ze samen mee reizen, of dat ze zeker een kamer willen op het gelijkvloers. De touroperator en de hotels proberen vandaag zoveel mogelijk op deze wensen van de klant in te spelen, maar die heeft hierover geen garantie. Dankzij ‘Choose your room’ heeft hij die voortaan wel.  

Voor de Belgische toeristen wordt de ‘Kies jouw kamer’-optie vandaag al voor een 50-tal hotels aangeboden. Elke week komen er nieuwe hotels bij en tegen volgende zomer verwacht Neckermann voor meer dan 300 hotels rond de Middellandse Zee deze optie te kunnen aanbieden. Geen enkele andere Belgische touroperator biedt zijn klanten deze mogelijkheid aan.   

“Een vlucht met of zonder bagage, een kamer met ontbijt of een uitgebreid buffet ‘s avonds, wel of geen kinderen rond het zwembad, welk stoeltje op het vliegtuig, etc. Stuk voor stuk zijn het belangrijke elementen die het vakantiegevoel van de Belg bepalen, maar de succesfactor is wel het hotel én de kamer. Die hebben reizigers bij Neckermann met het nieuwe aanbod ‘Kies jouw kamer’ nu volledig zelf in handen.”
Laura Van Waeyenberge, woordvoerster Neckermann


Op https://vimeo.com/210277245 wordt precies uitgelegd hoe ‘Kies jouw kamer’ exact werkt.


Over Neckermann
Neckermann groeide sinds zijn ontstaan in 1979 uit tot het grootste Belgische reismerk. De touroperator biedt diverse vakantieformules aan tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding: van vliegvakanties, autovakanties, wintervakanties en citytrips tot cruises en wereldreizen. Het aanbod gaat van all-invakanties tot last minutes. Wereldwijd staan er 27.000 medewerkers klaar om klanten een onvergetelijke en zorgeloze vakantie te bezorgen. Neckermann België maakt samen met Thomas Cook en Pegase deel uit van Thomas Cook Group plc, één van de grootste reisconcerns ter wereld.
Voor meer informatie: www.neckermann.be