Belgische Roc Nation mikt op half miljoen euro vers kapitaal

Marketing- en carrièreadviesbureau voor toptalent The Agency zoekt particuliere en professionele investeerders om snelle groei te ondersteunen

The Agency, het marketing- en carrièreadviesbureau voor sportieve, culinaire en culturele toptalenten onder leiding van ex-hockeyer Maximilien Peeters (30), gaat op zoek naar extra kapitaal. Zo lanceert de start-up vanaf 29 november een crowdfundingcampagne waaraan elke Belg kan deelnemen. Maar het bureau gaat op zoek naar professionele investeerders. Die dubbele financiële injectie, waarmee The Agency in totaal minstens 250.000 euro wil ophalen, moet helpen de snelle groei van het bureau te ondersteunen. “Na amper vier maanden vertegenwoordigen we 19 atleten en 2 clubs, maar ook niet-sportief talent zoals onder meer chef-kok Yves Mattagne en techno dj Maya Cox”, vertelt Peeters, die zijn team versterkte met ex-Red Lion Thomas Van den Balck als COO en ex-Red Flame Aline Zeler als head of female sports.

The Agency, een team van experten dat toptalenten adviseert op vlak van marketing, juridische zaken en het beheren van investeringen, zag in de zomer van 2021 pas het levenslicht, maar is aan een opmerkelijk groeitraject bezig. The Agency staat op dit moment een groep van in totaal 21 jonge talenten en gevestigde waarden in verschillende sporttakken zoals hockey, voetbal en boksen bij, maar ook culinaire en culturele grootmeesters en beloften. Ook twee sportclubs laten zich intussen adviseren door de Brusselse start-up. Zo is The Agency goed op weg om de eerder uitgesproken ambitie - uitgroeien tot een Europese Roc Nation – waar te maken.

Crowdfunding geeft elke Belg kans om graantje mee te pikken van Belgisch toptalent
Start-up The Agency geeft elk toptalent individueel advies over o.a. sponsordeals, maar ook over de aankoop van een huis of investeringen in bedrijven en andere projecten. Om de kwalitatieve ondersteuning voor elk individu te garanderen gaat The Agency op zoek naar nieuwe investeerders, onder meer via crowdfunding vanaf 29 november op het Brusselse platform Spreds.

“Via onze crowdfunding gaan we op zoek naar particulieren die geloven in ons project. Eigenlijk kan iedereen via ons op deze manier beleggen in de toekomstige medailles op EK’s, WK’s en Olympische Spelen, maar ook in de culinaire en artistieke toppers van vandaag en morgen. Daarnaast staan we ook open om met grotere investeerders rond de tafel te zitten om op die manier een dubbele kapitaalinjectie te genereren zodat we onze explosieve groei kunnen blijven aanhouden. We hebben de ambitie om in totaal tussen 250.000 à 500.000 euro op te halen.”
Maximilien Peeters, CEO van The Agency

Uitgebreid team zodat talenten focus kunnen houden
Wie investeert in The Agency krijgt vanaf 2024 niet alleen dividenden en bij verkoop van zijn aandeel de gerealiseerde meerwaarde, maar behoort meteen ook tot ‘The Family of The Agency’. Dat betekent dat je toegang krijgt tot exclusieve events met de talenten die The Agency vertegenwoordigt. Op 9 december nodigt The Agency alvast een aantal investeerders en hun gasten uit tijdens de eerste editie van ‘The Family of The Agency’. Daar zullen niet alleen toppers in hun discipline zoals Kevin Mirallas, Yves Mattagne, Maya Cox hun opwachting maken, maar wordt ook het recent uitgebreide team van The Agency voorgesteld. Zo werd voormalig hockey-international Thomas Van den Balck als COO aangeduid en zal ex-Red Flame Aline Zeler de vrouwelijke topsporters helpen munt te slaan uit hun sportcarrière als head of female sports.

“Zowel individuele talenten als sportclubs hebben de afgelopen maanden de weg gevonden naar The Agency. Het gaat zowel over atleten als over culinaire en culturele toppers. Ze vragen ons om hen te begeleiden en te ontzorgen op vlak van marketing- en sponsordeals, juridisch advies, maar ook om hun investeringsportefeuille op te volgen, strategisch bij te sturen en een financiële planning te maken. De bal rolt heel goed en daarom zijn we ontzettend blij dat Thomas en Aline ons team vanuit hun sportieve en extra-sportieve ervaring komen versterken. Zij gaan er mee voor zorgen dat al onze talenten de focus op hun discipline kunnen houden en gespaard blijven van onnodige administratieve rompslomp.”
Maximilien Peeters, CEO van The Agency

Wie meer wil weten over de werking van The Agency en de crowdfunding kan terecht op www.theagency.management.


De volledige lijst van talenten en clubs onder contract bij The Agency: ​
Ryad Merhy, boxing
Gauthier Boccard, hockey
Tom Boon, hockey
Kevin Mirallas, football
Clément Geens, padel
Vincent Vanasch, hockey
Yves Mattagne, chef
Harold Huens, tennis
Victor Charlet, hockey
Maya Cox, techno/techhouse DJ
Valentin Poncelet, athletics
Tiphaine Duquesne, hockey
William Ghislain, hockey
Mélissa Tom, football
Alan De Bondt, golf
Michelle Struijk, hockey
Maxime Van Oost, hockey
Kristina Erman, football
Tommy Willems, hockey
Jeremy Wilbers, hockey
Denis Van Weynbergh, sailing

Waterloo Ducks H.C., hockey
Royal Beerschot THC, tennis & hockey

Op dit ogenblik lopen er gesprekken met verscheidene sportieve, culinaire en culturele talenten (waaronder enkele Olympiërs) en verscheidene sportclubs om voor het jaareinde begeleiding via The Agency op te starten.

Maximilien Peeters

Maximilien Peeters

CEO The Agency

Ken Standaert

Ken Standaert

Team Lead/Senior PR Consultant Bepublic Group

 

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be