Belgische topchefs laten voor het eerst in hun potten kijken in mini-docu “Meet The Chef”

Lightspeed lanceert seizoen twee van serie over vakmanschap van restauranthouder

Topchefs Frédéric Chabbert (Dôme, Antwerpen), Sam Van Houcke (Maste, Gent), Benoît Neusy (l’Impératif, Roucourt) en Marcelo Ballardin (OAK, Gent) schitteren vanaf vandaag in de wekelijkse online docuserie “Meet The Chef”, dat te zien zal zijn op YouTube. De serie is een initiatief van Lightspeed, leverancier van kassasystemen voor retailers en horecaondernemers. Met het initiatief wil Lightspeed het harde werk en vakmanschap van de restauranthouders in de kijker zetten en zo ondernemerschap stimuleren.

“Meet The Chef” werd vorig jaar voor het eerst in Nederland gelanceerd. Toen lag de focus uitsluitend op Nederlandse sterrenkoks. Voor het tweede seizoen trok het initiatief over de grens om zich te richten op Belgische topchefs. De serie focust op de unieke weg en eigenschappen die ervoor hebben gezorgd dat de chefs de top konden bereiken. Het resultaat werd gisteren in première voorgesteld op een exclusief evenement voor de topchefs en hun entourage, enkele uren voor de prijsuitreiking van de prestigieuze gastronomiegids Gault&Millau. Niet toevallig, want de vier chefs maakten ook kans om een hogere score te krijgen in de gids.  

 

“Ik ben blij en trots om deel uit te maken van dit mooie initiatief van Lightspeed. Met de serie wordt aandacht geschonken aan het harde werk dat restauranthouders in hun passie steken en wordt ons werk vanaf een andere kant belicht. Een sterrenrestaurant uitbaten gaat immers over veel meer dan ‘gewoon lekker eten’. Het is knap dat Meet The Chef in een paar minuten de geest van de chef-kok weet te vangen. Ik hoop dat met deze serie ook andere mensen geïnspireerd worden om de stap te wagen naar een eigen restaurant.”

Frédéric Chabbert, topchef van Dôme

 

Elke week zal een nieuwe aflevering beschikbaar zijn via YouTube. Daarbij wordt deze volgorde gehanteerd:

 

  • Frédéric Chabbert (12/11)

  • Sam Van Houcke (19/11)

  • Benoît Neusy (26/11)

  • Marcelo Ballardin (03/12)

 

Belgische horeca verdient podium

De serie heeft als doel om de unieke verhalen achter de Belgische horecatop op een visueel krachtige manier te vertellen en de passie achter het vakmanschap te tonen. Op die manier wil Lightspeed ondernemerschap binnen de horecawereld ondersteunen en stimuleren. Lightspeed’s kassasysteem vergemakkelijkt het werk van onafhankelijke horecaondernemers, zodat zij kunnen focussen op hun passie. 

 

“Achter elk succesvol restaurantconcept staat iemand met waanzinnige passie en toewijding. Bij Lightspeed staan wij voor het helpen van onafhankelijke ondernemers. Precies om die reden vinden wij het belangrijk om dit vakmanschap te ondersteunen en te laten zien wat er allemaal achter zo’n restaurant zit. Om als chef bij de wereldtop te kunnen horen heb je een enorme drive, kracht, creativiteit en visie nodig. We zijn geïnspireerd door series als Chef’s Table en vinden dat ook Belgische chefs zo’n podium verdienen.”

Sjeel Koster, Lightspeed



Over Lightspeed:

Lightspeed (TSX: LSPD) is een cloud-gebaseerd commerce platform dat kleine en middelgrote bedrijven in ongeveer honderd landen ondersteunt. Met slimme, schaalbare en betrouwbare kassasystemen is het een alles-in-één oplossing die restaurants en retailers helpt om via verschillende kanalen te verkopen, dagelijkse activiteiten te managen, verbinding aan te gaan met consumenten, betalingen te accepteren en hierdoor te groeien. Het hoofdkantoor is gevestigd in Montréal, Canada, en Lightspeed wordt vertrouwd door de populaire lokale ondernemers binnen de retail en horeca. Lightspeed is inmiddels uitgegroeid tot ruim 800 medewerkers, met kantoren in Canada, de VS, Europa en Australië. Het hoofdkantoor in België is gevestigd in Gent. 

 

Voor meer informatie bezoek: https://www.lightspeedhq.be/,

Facebook: Facebook.com/LightspeedHQ, Twitter: @LightspeedHQ en Instagram: @LightspeedHQ.

 

Meet The Chef Mediakit

PDF - 2.0 Mb

Sander Vanlouwe

PR Consultant

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be