Bepublic Group start 2022 sportief met nieuwe klant DECATHLON
2 februari 2022
Bepublic Group is vanaf 2022 verantwoordelijk voor de volledige persstrategie van DECATHLON in België. Dat betekent dat het Brusselse PR- en strategische communicatiebureau voortaan in staat voor alle persrelaties, mediatrainingen en crisiscommunicatie van een van de grootste sportwinkelketens van België. Het gaat daarbij over verhalen rond het bedrijf DECATHLON, maar ook over nieuws voor lifestyle media. Met de samenwerking voegt Bepublic Group een mooie naam toe aan zijn sportportfolio waartoe ook de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) en de Vlaamse Sportfederatie (VSF) behoren.
DECATHLON staat voor passie voor sport, maar ook voor duurzaamheid en gezond leven. Het zijn drie passies die ook Bepublic Group nauw aan het hart liggen. Diensten zoals de tweedehandsshop, de herstel- en onderhoudsdienst en het verhuur van materiaal, worden in onze maatschappij steeds belangrijker en dus ook in communicatie. Samen met het communicatieteam van DECATHLON tekent Bepublic Group de gepaste communicatiestrategie uit en zal het deze ook uitvoeren.
“Na een sterk 2021, starten we het nieuwe jaar meteen met een heel mooie nieuwe klant. De communicatiemissie die DECATHLON voor ons in petto heeft, sluit perfect aan bij wat Bepublic al jaren doet: communiceren vanuit een maatschappelijke rol.”
Anja Peleman, managing director Bepublic Group
“Het vertrouwen van DECATHLON voor ons bevestigt dat we grote stappen hebben gezet op vlak van lifestylecommunicatie. Iets waar we de volgende jaren nog verder op zullen inzetten.”
Bert Bouserie, content manager Bepublic
“We zijn als retailer een grote naam in België. We willen echter een ruimere maatschappelijke rol spelen door het leven van de Belg te verbeteren met sport en tegelijkertijd zorg te dragen voor onze planeet. Daarom gingen we op zoek naar een strategisch PR-bureau dat ons kan helpen om die maatschappelijke relevantie duidelijker te communiceren de komende jaren. Bepublic overtuigde ons met hun aanpak en ideeën. Vanaf het eerste moment was er een klik tussen onze teams. Vanaf 2022 zullen zij samenwerken met ons nieuwe creatieve bureau Bonka Circus. We zijn met deze twee nieuwe bureaus klaar voor een nieuw hoofdstuk in de communicatie van Decathlon België.”
Thomas Lejeune Debarre, Marketing & Communication Leader bij DECATHLON
Over Bepublic Group
Bepublic Group is een ambitieus pr- en strategisch communicatiebureau in Brussel, met nationale coverage en internationale samenwerkingen. Aan het hoofd van Bepublic Group staan Sara Vercauteren en Anja Peleman. De groep bestaat uit drie divisies Bepublic, Bereal en Befirm. Bepublic geeft strategisch communicatie-advies, crisiscommunicatie en mediatraining aan klanten als Telenet, Acerta en Eneco. Bereal focust zich op de vastgoedsector met klanten als ERA, Groep Huyzentruyt en Democo Group. Befirm zet in op financiële communicatie. Bepublic Group werkt als onafhankelijke divisie binnen Mediafin.
Meer info op www.bepublicgroup.be