Bepublic Group zes keer genomineerd voor Best of Reputation Awards met PR-acties voor Decathlon, Stop Darmkanker vzw, Schoenen Torfs en Striktly ​

Bepublic Group is zes keer genomineerd voor de tweede editie van de Best of Reputation Awards (BORAs). Het gaat om pr-communicaties voor Decathlon, Stop Darmkanker vzw, Schoenen Torfs en Striktly die Bepublic Group het afgelopen anderhalf jaar heeft gerealiseerd. De BORAs bekronen de beste pr-verhalen op vlak van earned media en influencer relations in verschillende categorieën. De winnaars worden bekendgemaakt op 15 november 2023. Het Brussels PR- en strategisch communicatiebureau won vorig jaar bij de eerste editie twee gouden en één bronzen BORA.

Met Decathlon is Bepublic Group genomineerd in twee categorieën: ‘Integrated PR: Best multi-platform campaign’ en ‘Corporate campaigns: Environmental Social Engagement’. Dit voor de nohltaceD-communicatiecampagne, waarmee de sportwinkelketen zijn tweedehandsverkoop in de kijker wou zetten. Bepublic Group werkte hiervoor samen met Bonka Circus en Influo. Ondertussen heeft de geïntegreerde communicatie-aanpak van de drie bureaus ook een nominatie beet voor de Effie Awards. ​

In de categorieën ‘Earned media: Best mono-brand campaign’ en ‘Special campaigns: Cause/charity/non-profit’ is Bepublic Group genomineerd voor het ondersteunen van de bewustwordingscampagne rond de gratis darmkankertesten van Stop Darmkanker vzw. ​

Verder is Bepublic Group genomineerd in de categorie ‘Corporate campaigns: CEO positioning & Thought Leadership’ met Schoenen Torfs en Striktly. Enerzijds met de communicatie-aanpak rond de fakkeloverdracht van CEO Wouter Torfs naar Lise Conix bij Schoenen Torfs en anderzijds met de positionering van CEO Stéphanie Ouachan van Striktly. ​

Anja Peleman & Sara Vercauteren, managing directors Bepublic Group: “Wat is het fijn om zo’n mooie nominaties in de wacht te slepen voor de BORA’s. Eigenlijk zijn de nominaties op zich al een mooie waardering voor heel ons team, dat elke dag opnieuw het verschil probeert te maken. We zijn vooral ook onze klanten Decathlon, Stop Darmkanker vzw, Schoenen Torfs en Striktly heel erg dankbaar voor hun vertrouwen in ons team bij het vertellen van hun waardevolle verhalen.”

Bepublic Group won vorig jaar bij de eerste editie van de BORAs twee gouden en een bronzen award. Met Telenet verzilverde Bepublic Group een gouden award in de categorie ‘Corporate campaigns: Stakeholder relations’ en een bronzen BORA in de categorie ‘Corporate Campaigns: Issue Management and crisis communication’ voor de communicatie rond het nieuwe tv-reclamemodel. Met een communicatiecampagne om 700 nieuwe scheidsrechters te zoeken voor de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) sleepte Bepublic Group een tweede gouden BORA in de wacht in de categorie ‘Earned media (earned press + unpaid influencers): Best mono-brand Campaign. ​ 

Voor de tweede editie van de BORAs waren er 59 inzendingen. 29 hiervan zijn opgenomen in de shortlist. Twaalf juryleden hebben hiervoor alle cases beoordeeld. De genomineerde bureaus maken kans op een gouden, zilveren of bronzen BORA. De Best of Reputation Awards zijn een initiatief van ACC en C Square. De volledige lijst met alle genomineerde cases staat hier: www.bestofawards.be. ​ 

 

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be