Bepublic investeert in bedrijfsjournalistiek en nieuwe media
1 februari 2016
Bepublic versterkt zich met twee ervaren communicatieprofessionals om te kunnen blijven inspelen op de veranderingen in het communicatielandschap. Het Leuvense pr-bureau zal daardoor niet alleen harder inzetten op zijn kerntaken in de bedrijfsjournalistiek, maar ook nadrukkelijker inspelen op het potentieel van nieuwe media. Met de nieuwe krachten is het team in staat om zijn rol als gids te kunnen blijven spelen in het snel veranderende communicatielandschap.
***
Met de komst van Bert Bouserie (34) en Wies De Vuyst (33) hijst Bepublic in één klap 26 jaar relevante ervaring aan boord. De tienkoppige ploeg, aangestuurd door de journalistieke en strategische knowhow van Jeroen Wils en de jarenlange pr-ervaring van Carine Grevendonk, zet zo een belangrijke stap in de verdere uitbouw van het Bepublic-concept.
Via diepgravende bedrijfsjournalistiek brengen de ervaren consultants al jaren relevante verhalen naar boven bij de organisaties waarmee ze samenwerken. Een discipline waarin ook nieuwkomer Bert Bouserie zich als gedreven nieuwsjager specialiseerde. Bert deed de voorbije jaren heel wat ervaring op in marketing en pr, zowel voor bedrijven als voor pr-agentschappen.
Met Wies De Vuyst haalt Bepublic bovendien ervaring op het vlak van video en online content in huis. Op die manier verruimt het pr-kantoor de mogelijkheden voor zijn klanten om ook online op een relevante en aantrekkelijke manier te communiceren over de thema’s waarin ze uitblinken. Wies heeft tien jaar ervaring bij de regionale televisie en in de journalistiek en bouwde een eigen zaak uit in online video en contentmarketing.
“Ons kantoor vierde pas zijn vierde verjaardag en zelfs in die relatief korte tijd is pr veranderd. Bedrijven en organisaties zoeken steeds nieuwere manieren om via eigen kanalen te communiceren met hun publiek, naast de expertise die ze delen via de traditionele media. Het tweerichtingsverkeer van sociale media en de steeds grotere impact van video spelen daarbij een belangrijke rol. Met de aanwervingen versterken we ons niet alleen in onze core business, maar verruimen we ook het potentieel voor onze klanten.”
Jeroen Wils, managing partner bij Bepublic
De extra aanwervingen passen in de verdere uitbouw van Bepublic, dat op korte tijd een stevige klantenportefeuille uitbouwde. Het bureau geeft strategisch en inhoudelijk communicatieadvies aan gevestigde en innovatieve bedrijven als Facebook, Telenet, Baloise Insurance en Thomas Cook, en aan organisaties als het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid, Voka en Child Focus. De dienstverlening van Bepublic steunt op drie pijlers: brand journalism, personal branding en crisiscommunicatie.