Bijna twintig procent meer Belgen naar Griekse eilanden

Grieks toerisme opnieuw in de lift met dank aan Kos, Mykonos en Rhodos

Griekenland is deze zomer helemaal terug als populaire vakantiebestemming. Nadat de Belgische toeristen het zuiderse eiland twee jaar lang links liet liggen, trekken de Belgen in juni, juli en augustus opnieuw naar de Griekse zon. Met dank aan de Griekse eilanden: Kos, Mikonos en Rhodos zorgen voor een zesde meer Belgen dan in 2016. Dat stelt touroperator Thomas Cook na analyse van de boekingen voor de komende zomermaanden.

                                                                        ***

Het toerisme in Griekenland kreeg de voorbije twee jaar zware klappen. In 2015 en 2016 trokken de Griekse stranden 30% minder Belgen. Dat was een gevolg van de financiële malaise en de vluchtelingencrisis in het Middellandse Zeegebied. Maar dat lijkt nu voorbij. Bijna alle hotels op de Griekse eilanden zijn volgeboekt.

“Griekenland zit opnieuw duidelijk in de lift. De Griekse eilanden lopen deze zomer opnieuw vol met Belgische koppels en families. Kos en Rhodos zijn helemaal terug en ook de iets kleinere eilanden zoals Mykonos en Santorini doen het goed. Wie deze zomer dus nog op een Grieks eiland wilt verblijven, zal snel moeten zijn.”
Franklin Braeckman, woordvoerder van Thomas Cook

Dubbel zoveel Belgen naar Kos

Onder de Griekse eilanden blijft Kreta veruit het meest populair bij de Belgische toeristen. Bijna de helft van de Belgen die naar Griekenland trekken, kiezen Kreta als vakantiebestemming. Opvallend is dat Kos aan een sterke opmars bezig is. Dit jaar trekken bijna dubbel zoveel Belgische toeristen naar het eiland als een jaar geleden. Maar ook de eilanden Mykonos, Chalkidiki, Rhodos en Lesbos verwelkomen deze zomer opnieuw veel Belgen.

Top-5 stijgers Griekse eilanden

Kos

+41%

Mykonos

+16%

Chalkidiki

+10%

Rhodos

+7%

Lesbos

+7%

Investeringen in nieuwe vakantieformules helpen populariteit Griekse eilanden

De Griekse eilanden danken hun stijgende populariteit niet enkel aan de zon. Ook nieuwe vakantieconcepten geven het Griekse toerisme een boost.

“De stijgende populariteit van Rhodos is deels te verklaren door het succes van ons nieuwe concept Casa Cook. Vakantiegangers die stijlvol en in een ontspannen omgeving aan de Middellandse Zee willen toeven, vinden vlot de weg naar Rhodos. Eén jaar na de opening telt Casa Cook Rhodos al 15% Belgen onder zijn toeristen. In juli opent een tweede Casa Cook op het eiland Kos.”
Franklin Braeckman


Over Thomas Cook België

Thomas Cook België, met de merken Neckermann, Thomas Cook en Pegase, is een van de toonaangevende bedrijven in de toeristische sector in België en maakt jaarlijks de vakantiedromen waar van meer dan 1 miljoen gasten. Bij Thomas Cook België zorgen meer dan 750 werknemers voor de vakantie van deze gasten. Thomas Cook België maakt integraal deel uit van Thomas Cook Group Plc, een van de belangrijkste toerisme bedrijven op wereldvlak met een jaarlijkse omzet van £7.8 Miljard (30 September 2015). Binnen de Thomas Cook Group werken er wereldwijd  21.823 werknemers. De groep is actief in 15 landen en is in elk van die landen nummer één of twee (op basis van omzet). De aandelen van de Thomas Cook Group Plc staan genoteerd op de London Stock Exchange (TCG).

Voor meer informatie: www.thomascook.be

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be