Bol lanceert Cadeauhulp: AI-tool helpt klanten het juiste cadeau te vinden
Bol lanceert deze week de Cadeauhulp, een nieuwe AI-functie in de bol-app die klanten helpt sneller een geschikt cadeau te vinden. De tool gaat met je in gesprek en geeft op basis van een paar vragen relevante suggesties. Zo biedt het hulp aan iedereen die op zoek is naar het ideale cadeau.
Het kiezen van het juiste geschenk blijft voor veel mensen verrassend lastig. Daarom ontwikkelde bol de Cadeauhulp, een AI-tool die klanten gericht helpt bij het kiezen van een passend geschenk. Je omschrijft wie je wilt verrassen, waar hij of zij van houdt en wat het budget is. De Cadeauhulp begeleidt verder met gerichte vragen als: welke hobby’s of interesses heeft de ontvanger? Wat is jullie relatie? Waar nodig geeft de bot slimme keuze-opties. Hoe meer er wordt verteld, hoe beter de Cadeauhulp kan helpen.
Fiona Vanderbroeck, director Consumer & Marketing bij bol, legt uit: “Met de Cadeauhulp zetten we een mooie stap richting persoonlijker shoppen. De tool begrijpt wat iemand zoekt en vertaalt dat naar relevante aanbevelingen. En dit is pas het begin: we zien dat klanten steeds meer behoefte hebben aan slimme oplossingen die het online winkelen persoonlijker en makkelijker maken. Dankzij onze productkennis, miljoenen reviews en een breed assortiment kunnen we AI op een waardevolle manier inzetten door de hele winkelreis heen."
Klanten kunnen de gegeven suggesties op de wensenlijst zetten of direct bestellen en afrekenen in de app. Of het gaat om Sinterklaas, Kerst, een verjaardag of jubileum: de Cadeauhulp vindt een passend geschenk voor iedereen en voor elk budget.
De Cadeauhulp is ontwikkeld in samenwerking met DEPT® en wordt continu geoptimaliseerd op basis van gebruikersfeedback.
Contact:
Laura Muscas, corporate communicatie bol
pers@bol.com
+31 (0) 887 124 717


