Bol lanceert nieuw uitbetaalmodel voor partners: sneller uitbetalen

Utrecht, 5 december 2023 - Bol past per 1 januari 2024 het uitbetaalmodel voor verkooppartners aan. Vanaf dat moment kunnen partners zelf kiezen of ze één of twee keer per maand uitbetaald worden. Hiermee voorziet bol in de behoefte van partners om vaker uitbetaald te worden, zodat ze sneller kunnen investeren in hun onderneming. Dit stelt partners in staat om harder te groeien via het platform. ​

Succesvolle pilotperiode onder partners
Uit verschillende onderzoeken en gesprekken werd duidelijk dat partners graag sneller uitbetaald wilden worden. Bol is hiermee aan de slag gegaan en heeft afgelopen maanden een pilot gehouden onder een selecte groep partners. Daaruit bleek de voorkeur uit te gaan naar uitbetaling eens of twee keer per maand.

Steven Versluis, Director B2B Marketing bij bol: ‘We willen een goed platform zijn waarop we onze verkooppartners continu kansen bieden om de groei van hun onderneming te versnellen. Zo delen we waardevolle data over verkoopresultaten en over ondernemingskansen en helpen we verkooppartners sneller te groeien met onder andere advertentiemogelijkheden, logistieke diensten en samenwerkingen met derde partijen. Hier voegen we nu een nieuw uitbetaalmodel aan toe.’

Partners bepalen zelf de betalingsfrequentie
Het nieuwe uitbetaalmodel wordt vanaf 1 januari 2024 de standaard voor elke nieuwe partner. Huidige partners kunnen hun voorkeur tot 31 december 2023 doorgeven in hun eigen verkoopaccount. Sommige partners geven de voorkeur aan een uitbetaling per maand, anderen liever vaker. Omdat de wensen van partners uit elkaar liggen, kunnen partners zelf via hun verkoopaccount instellen wat hun gewenste betalingsfrequentie is. Zo bepalen partners zelf welk model het beste bij hun bedrijfsvoering past. Overigens kan de frequentie ieder kwartaal aangepast worden, de wijziging is actief vanaf de eerste dag van het eerstvolgende kwartaal. Er zijn geen extra kosten verbonden aan het sneller uitbetalen.


Over bol
In 1999 werd bol als online boekwinkel opgericht vanuit een bouwkeet in Vianen (NL). Tegenwoordig is bol één van de grootste online e-commerce platformen van Nederland en België met een assortiment van 37 miljoen artikelen, met name non-food. ​ Bol werkt samen met 51.000 lokale ondernemers die via het platform verkopen aan 13,5 miljoen Nederlandse en Belgische klanten. Bol heeft ruim 2.800 medewerkers in dienst, zij werken op het hoofdkantoor in Utrecht, Nederland en Antwerpen, België. Sinds 2012 is bol onderdeel van Ahold Delhaize.

Sinds 2023 is bol B Corp gecertificeerd. Een B Corp moet voldoen aan hoge, geverifieerde normen op het gebied van sociale- en milieu-impact, accountability en transparantie. Als ‘winkel van ons allemaal’ moet iedereen bij bol terecht kunnen. Zo zetten we ons in voor diversiteit en inclusiviteit onder medewerkers en klanten. Ook ondersteunen we goede doelen en ontwikkelen en ondersteunen we leerprogramma’s gericht op het vergroten van gelijke kansen onder kinderen met ons initiatief ‘bollebozen’.

Bol is in april 2022 als eerste e-commercebedrijf in Nederland en België gecertificeerd volgens de Climate Neutral Standard. Die certificering en jaarlijkse controle helpen bol met het reduceren van de voetafdruk. Bol wil het elke dag beter doen om de CO2 -uitstoot per pakket zoveel mogelijk te reduceren; van zo zuinig mogelijk verpakken en bezorgen tot het gebruik van 100 procent wind- en zonne-energie in de gebouwen. Met het duurzamere assortiment wil bol klanten helpen een bewuste keuze te maken. ​

Noot voor redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onderstaande contactpersoon of kijk op
pers.bol.com:

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be