Bol trekt steeds meer premium merken aan
E-commerce platform groeit als strategisch merkpartner
Utrecht, 30 september 2025 - Bol voegt steeds meer internationale premium merken toe op zijn platform. Daarmee versterk bol zijn positie in het e-commerce landschap, waarin de concurrentie groot is. Met de recente toevoeging van Nespresso en eerder dit jaar onder meer luxemerken van L’Oréal zoals Lancôme, wordt duidelijk dat premium merken bol niet langer enkel zien als verkoopkanaal, maar als strategische partner voor merkopbouw in Nederland en België. Bol investeert hiervoor in tools zoals merkpagina’s, videoformats en data-gedreven advertentiemogelijkheden die ervoor zorgen dat merken hun identiteit consistent en gericht kunnen uitdragen naar 14 miljoen klanten in België en Nederland.

Premium merken zoeken schaal en beleving in een veranderende markt
Online retail is volop in beweging. Voor merken is het vandaag meer dan ooit cruciaal om aanwezig te zijn daar waar hun klanten zijn en waar ze hun favoriete merk verwachten. Consumenten verwachten naast gemak en betrouwbaarheid ook inspiratie en beleving. Dit zijn waarden die premium merken hoog in het vaandel dragen. In die context selecteren ze ook zorgvuldig hun verkoopkanalen. Tegelijk groeit de druk door de aanwezigheid van internationale spelers.
Bol geeft merken in Nederland en België toegang tot ruim 14 miljoen actieve bol-klanten. De e-commercespeler biedt zo'n 1300 adverteerders daarbij niet enkel bereik, maar ook performance tools. Zo investeerde het in gepersonaliseerde merkpagina’s (branded shelves), inspirerende contentformats en gerichte advertentiemogelijkheden. Die zorgen ervoor dat merken hun identiteit op het bol-platform consistent kunnen uitdragen. Vooral voor 'premium merken' - met een zeer selectieve distributiekanaalstrategie en een significante wereldwijde omzet - biedt dit een oplossing om hun merkidentiteit ook via bol tot leven brengen.
"Voor steeds meer premium merken is bol een plek waar merk en klant écht samenkomen,” zegt Oscar Hundman, Chief E-commerce Officer bij bol. “We combineren bereik en betrouwbaarheid met de mogelijkheid om een merkverhaal tot leven te brengen. Zo ontstaat niet alleen schaal, maar vooral een betekenisvolle ervaring voor onze klanten.”
Nespresso kiest bewust voor bol
Sinds september kunnen klanten niet alleen de machines van Nespresso via bol aanschaffen, maar ook de koffie zelf. Eerder bleef dat beperkt tot de eigen verkoopkanalen van het merk.
“Door koffie én machines samen aan te bieden maken we de ervaring compleet,” zegt Marie-Laure Raadsen, brand marketing manager bij Nespresso. “Met bol bereiken we bovendien de bredere doelgroep van digitale shoppers die gemak en snelheid verwachten. Dit nieuwe partnerschap onderstreept de ambitie van Nespresso om zich verder te ontwikkelen in het digitale tijdperk, waarbij klantbeleving en gebruiksgemak centraal staan. De tools als branded shelves en inspirerende contentformats laten ons toe onze merkidentiteit ook online consistent en inspirerend uit te dragen.”
Lees hier het Nespresso klantverhaal.
Jascha Hagendoorn