Bol.com biedt met "Boekieclub" drie weken lang digitale (luister)boeken voor kinderen aan voor één eurocent

Tijdens deze kerstperiode lanceert bol.com de “BoekieClub”, waar je drie weken lang een reeks kinderboeken voor slechts één eurocent kan vinden. Met dit initiatief wil het winkelplatform de Vlaamse kinderen meer en meer aan het lezen krijgen, alsook de ouders ondersteunen, nu de kinderen een week eerder kerstvakantie hebben. “De kerstperiode is voor ons een uitgelezen moment om een klein steentje bij te dragen om kinderen mee aan het lezen te krijgen”, klinkt het. “Lezen is verschrikkelijk belangrijk in de algemene ontwikkeling van kinderen. Bovendien kan het ook bijzonder prettig zijn.” De BoekieClub is een actie die kadert binnen de Bollebozen community van bol.com: een initiatief voor gelijke kansen voor alle kinderen. 

Bol.com – niet toevallig van oorsprong een online boekenwinkel – wil kinderen tijdens deze feestdagen een klein extra duwtje in de rug geven om meer te lezen. Daarom lanceert het platform nu de “BoekieClub". 

“Concreet bieden we van nu tot en met 9 januari tien e- en luisterboeken voor kinderen aan voor een symbolische eurocent. Dat we zo’n initiatief lanceren, hoeft trouwens niet te verbazen. In 1999 zijn we gestart als online boekenwinkel en sindsdien is de liefde voor het geschreven woord groot gebleven. De kerstperiode leek ons een uitgelezen moment om dat met anderen te delen en op een positieve manier in te zetten.”

Jori Ebskamp, lead MVO bij bol.com

De BoekieClub is een actie die kadert binnen de Bollebozen community van bol.com-medewerkers, partners en maatschappelijke organisaties: een initiatief waarmee ze een bijdrage willen creëren aan gelijke kansen voor alle kinderen. Enerzijds door het plezier van lezen en verhalen over te brengen en anderzijds door hun digitale vaardigheden te helpen ontwikkelen. 

Lockdownverveling aanpakken 

Lezen is overigens niet alleen goed voor de algemene vorming van een kind. Door de verstrengde coronamaatregelen zitten sinds deze week meer dan een miljoen kinderen opnieuw langer thuis. Iets dat wel enige “lockdownverveling” veroorzaakt. Via de BoekieClub kunnen ze alvast wat extra ontspanning vinden. Een ook ouders die moeten werken zijn natuurlijk geholpen als de kinderen zich in een mooi verhaal kunnen verliezen.  

De eerste boeken zijn nu te vinden in de webshop van bol.com. De actie stopt na 9 januari. Voor meer info kan je terecht op https://www.bol.com/nl/nl/m/boekieclub/

Jules Fremaut

Communicatie, Bepublic

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be