Callexcell opent nieuwe site in Luik

Callexcell opent nieuwe site in Luik

Truiens contactcenter zet gestage groei verder met derde vestiging

Contactcenter Callexcell opent een nieuw kantoor in Luik. Op maandag 28 januari gaan de eerste 70 medewerkers aan de slag op de voormalige universiteitscampus van Val Benoit. Na de contactcenters in Sint-Truiden en Maastricht is het de eerste Waalse vestiging voor het Limburgse bedrijf, dat in totaal ruim 850 medewerkers telt. Callexcell is op tien jaar tijd uitgegroeid tot het derde grootste contactcenter van het land.

Het hoofdkantoor van Callexcell is sinds 2009 gevestigd op de site van Stayen in Sint-Truiden. Eind vorig jaar kwam daar het Officenter in Maastricht bij. Met de derde vestiging, op een voormalige universiteitscampus in het Luikse Val Benoit, steekt Callexcell voor het eerst de taalgrens over. De site is gevestigd aan de oever van de Maas, in een bruisend commercieel centrum met tal van winkels en horecazaken. Op maandag 28 januari gaan zeventig mensen aan de slag in het nieuwe kantoor. In eerste instantie gaat het om Luikse werknemers die al werkzaam waren op de site in Sint-Truiden.

“Op Stayen werken op dit ogenblik bijna driehonderd Franstalige collega’s. Voor de meesten van hen is de site in Luik dichter bij huis. Door de woon-werkafstand te verkleinen maken we hun leven makkelijker en denken we als bedrijf ook aan onze ecologische voetafdruk. Val Benoit is bovendien makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer, want het treinstation van Guillemins ligt op wandelafstand.”
Karin Van De Velde, CEO

Ruimte voor uitbreiding

Sinds zijn oprichting in 2009 is Callexcell uitgegroeid tot het derde grootste contactcenter van België. Het Limburgse bedrijf telt intussen 850 medewerkers en er staan nog 105 vacatures open voor call agents en andere bediendenfuncties. De verwachting is alvast dat de werkplekken die vrijkomen in Sint-Truiden snel weer ingevuld worden door nieuwe medewerkers. Een verdere uitbreiding van de tewerkstelling in Sint-Truiden is evenwel niet mogelijk vandaag door de aanslepende bouwvergunning voor de Tribune Zuid op Stayen. De nieuwe vestiging in Luik laat wel ruimte voor uitbreiding in de nabije toekomst.

“De site in Val Benoit biedt plaats aan ongeveer 160 werknemers en zal autonoom worden geleid. Er zullen dus verschillende profielen aan de slag gaan: call agents, team coaches, planners, maar ook managers. Met onze komst hopen we de voormalige universiteitssite opnieuw de vitaliteit te geven van een campus.”
Karin Van De Velde, CEO

1.000 werknemers

Met het nieuwe kantoor draagt Callexcell dus bij aan de Luikse economie, maar het bedrijf wil dankzij de kleinere woon-werkafstand tegelijk de werktevredenheid vergroten van zijn Luikse werknemers. Dat de werktevredenheid van de werknemers voor Callexcell een prioriteit is, bewees het contactcenter vorig jaar al door 9-to-3 jobs in te voeren voor mensen met schoolgaande kinderen, zodat ouders hun kroost elke dag kunnen afzetten en opwachten aan de schoolpoort.

“Mensen met kinderen, pas afgestudeerden, 55-plussers, mensen met een migratie-achtergrond: ons personeelsbestand is erg divers en elk type werknemer vindt andere criteria belangrijk in een job. Om bestaande werknemers blijvend te motiveren en nieuw talent aan te trekken, zetten we in op een flexibel en empathisch beleid waarin we steeds rekening trachten te houden met de individuele situatie van elke werknemer. Die aanpak heeft ons geen windeieren gelegd: dit jaar verwachten we de kaap van 1.000 werknemers te overschrijden.”
Karin Van De Velde, CEO

Over Callexcell:
Callexcell is een multimedia-contactcenter dat sinds 2009 gevestigd is op de site van Stayen in Sint-Truiden. Kwaliteit en medewerkerstevredenheid komen er op de eerste plaats, in elk contact wordt gestreefd naar de beste customer experience. De meer dan 850 medewerkers kunnen rekenen op dagelijkse ondersteuning en gepersonaliseerde opleidingen. Met expertise en passie levert het bedrijf kwaliteit en toegevoegde waarde.
Callexcell, Not Another Contact Center.

Contacteer ons
Céline Malyster Communication & Branding Manager, Callexcell
Céline Malyster Communication & Branding Manager, Callexcell
Over Bepublic

Wij pakken communicatie journalistiek aan. We zorgen ervoor dat jouw organisatie relevant communiceert. Op de juiste manier, en met het juiste publiek.