Callexcell organiseert opnieuw fysiek jobevent om te kunnen groeien

Truiens customer solution center zoekt 70 nieuwe werknemers met coronaveilige wandeling

Callexcell, een customer solution center in Sint-Truiden, is momenteel op zoek naar 70 nieuwe medewerkers. Om die vacatures in te vullen, organiseert het bedrijf na meer dan een jaar opnieuw een echte, fysieke jobdag: potentiële kandidaten mogen op zaterdag 29 mei kennismaken met Callexcell tijdens een wandeling in de omgeving van Sint-Truiden. Dat gebeurt helemaal coronaproof, in kleine groepen van maximum tien personen en met mondmaskers. “We zoeken medewerkers voor langdurige projecten in telecom, energie en retail. Als er een match is, krijgen sollicitanten onmiddellijk een contract”, legt CEO Karin Van De Velde uit.

Callexcell blijft groeien. Aan de ene kant maakt corona de zoektocht naar nieuw talent er niet makkelijker op, aan de andere kant leidt het wel tot nieuwe ideeën. Callexcell ging daarom samen met uitzendpartners Trixxo, Itzu Jobs en Start People op zoek naar een originele oplossing om nieuwe medewerkers aan te werven. Dat resulteerde in een wandeling van vijf kilometer doorheen de mooie omgeving rondom Stayen, de site waar Callexcell gevestigd is. Onderweg praten sollicitanten met recruiters en leren ze ook al hun toekomstige collega’s kennen. Karin Van De Velde: “Tijdens de begeleide tocht vertelt een recruiter meer over onze jobs en over Callexcell als werkplek. Onderweg kunnen de kandidaten op twee infostanden al eens proeven van de job en we sluiten af met een bezoek aan onze (lege) werkvloer, zodat de deelnemers een goed beeld krijgen van onze post-corona werkplek. De groepen tellen telkens een maximum van tien personen en iedereen moet een mondmasker dragen.”

70 vacatures voor telecom, energie en retail

Callexcell telt vandaag meer dan duizend medewerkers en is daarmee een van de grootste werkgevers van de regio in de provincie Limburg. Het contactcenter blijft op zoek naar nieuw talent, meer bepaald 70 nieuwe werkkrachten voor verschillende projecten in sectoren als telecom, energie en retail. Alle projecten zijn stuk voor stuk lange termijnopdrachten.

“De job van contactcenter medewerker heeft veel te bieden. Klantencontact verloopt tegenwoordig niet meer uitsluitend via de telefoon”, legt Karin Van De Velde uit. “Kanalen als e-mail, chat en social media zijn aan een opmars bezig. In een customer solution center is er voor elk talent wel een uitdaging. Met ‘Op stap met Callexcell’ hopen we de vooroordelen te doorprikken en mensen warm te maken voor deze job.”

Inschrijven voor ‘Op stap met Callexcell’ kan via https://opstapmet.callexcell.be/!

Over Callexcell

Callexcell is een customer solution center dat sinds 2009 gevestigd is op de site van Stayen in Sint-Truiden. De jongste jaren opende het bedrijf ook vestigingen in Maastricht en Luik. De klantbeleving en medewerkerstevredenheid komen er op de eerste plaats. Callexcell en haar opdrachtgevers investeren in opleidingen om medewerkers voor te bereiden op de job. De Teamcoaches zorgen voor dagelijkse ondersteuning. Met passie en expertise levert het bedrijf toegevoegde waarde. Callexcell, Not Another Contact Center. www.callexcell.com

Tiffany Mestdagh

PR Consultant

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be