Checkpoint wint “Beste Enterprise” award op EuroCIS 2019

Checkpoint viert vijftigste verjaardag met 6 innovaties voor de retailer in 2019

Checkpoint Systems, wereldleider in dervingpreventie voor de retail, sleepte tijdens EuroCIS, de grootste Europese beurs voor retail technologie, de “Best Enterprise Award” in de wacht voor zijn oplossing SmartSuite. Een bekroning voor de innovaties die het bedrijf al vijf decennia lang levert voor de retail sector. Tijdens EuroCIS presenteerde Checkpoint een nieuwe generatie slimme retail oplossingen. Met die 6 innovaties toont het bedrijf dat het klaar is voor de volgende 50 jaar.

“We werken voortdurend samen met onze retail partners om dervingsoplossingen te ontwikkelen die hun financiële prestaties verbeteren. We zijn klaar om ook de volgende 50 jaar de retail te voorzien van oplossingen die het verschil maken. Checkpoint richt zich op het aanbieden van toonaangevende geconnecteerde winkeloplossingen met EAS- en RFID die de winstgevendheid verbeteren en de klantenbeleving vergroten.”
John Dargan, President van Checkpoint Systems 

Sensoren helpen retailers bij dagelijkse taken
Checkpoint’s unieke HALO platform helpt retailers de beleving van de consument te verbeteren. Het platform combineert geplande dagelijkse taken zoals het aanvullen van de winkelvoorraad met up-to-date informatie uit de winkel zoals het aangeven van vrije pashokjes en zelfs toekomstige acties zoals bijvoorbeeld het inzetten van extra winkelpersoneel aan de kassa omdat het in de winkel druk is. Retailers zorgen dankzij die informatie voor een aangename winkelervaring bij de consument en managen zo zelf gemakkelijk hun winkels. Die efficiëntie leidt tot tevreden consumenten en meer winst.

Beveiligingsoplossingen die opgaan in het winkelconcept
Retailers investeren miljoenen in hun winkelconcept om shoppers naar hun winkel te trekken. Standaard elektronische artikelbeveiligingsantennes (EAS) passen niet in dat plaatje. Daarom biedt Checkpoint de mogelijkheid hiervoor een uniek ontwerp te maken m.b.v. het designerteam. Zij ontwerpen beveiligingsantennes met behulp van 3D-printers helemaal volgens het design van de winkel. Dat verbetert de winkelervaring van de shopper en gaat diefstal toch tegen.

Contactloos betalen zonder verhoging in diefstal
Consumenten willen graag zelf hun goederen en artikelen scannen en (contactloos) betalen. Winkels hebben een manier nodig om de consument die vrijheid te geven en tegelijkertijd toch de kosten van derving te beperken. Checkpoint ontwikkelde een oplossing waarbij retailers hun beveiligingssystemen niet hoeven aan te passen. De technologie deactiveert automatisch RF- en/ of RFID-beveiligingslabels na betaling.

Drones en robots scannen winkelvoorraad
Als retailers de winkelervaring van consumenten willen verbeteren, hebben ze een up-to-date overzicht nodig van hun winkelvoorraad. Scannen van de labels en etiketten geeft retailers dat overzicht, maar het is niet altijd eenvoudig en soms tijdrovend om bijvoorbeeld alle rekken met kleding te scannen. Checkpoint ontwikkeld daarom robots en drones die automatisch de winkelvoorraad in kaart brengen en updaten. Dat zorgt ervoor dat de winkelvoorraad voortdurend aangevuld is en consumenten altijd hun maat vinden van het kledingstuk dat ze willen kopen.

e-commerce via RFID
Retailers zijn vandaag de dag allemaal online te vinden, maar om de consument de artikelen van hun keuze te kunnen aanbieden is voorraadbeheer essentieel. Retailers moeten te allen tijde een overzicht hebben van welke producten zich waar bevinden in de keten: van fabricage naar transport, DC, tot in welke winkel. RFID-labels zijn daarbij cruciaal. Checkpoint ontwikkelde een uniek platform waarmee retailers, in samenwerking met Checkpoint, hun eigen RFID- en RF-labels kunnen ontwerpen, produceren en integreren in kleding.

Gepatenteerde inkt als wapen tegen georganiseerde winkeldiefstal
Georganiseerde winkeldiefstal wordt steeds erger. Checkpoint ontwikkelde onder hun merknaam Alpha een eigen oplossing. Enforcer is een innovatieve oplossing die gestolen goederen, na het verlaten van de winkel zonder te betalen, helemaal kleurt met een niet te verwijderen inkt. Hierdoor zijn de gestolen producten onbruikbaar en niet meer te gebruiken voor wederverkoop. Dat zal winkelcriminelen ervan weerhouden de goederen te stelen omdat ze simpelweg niet meer bruikbaar zijn.
 

Over Checkpoint Systems, Inc.
Als onderdeel van CCL Industries is Checkpoint Systems de enige leverancier van verticaal geïntegreerde RF/RFID-oplossingen voor de retail. Terwijl de vraag van de consument door de technologie buitengewoon snel toeneemt, levert Checkpoint intelligente  oplossingen – waardoor de retailomgeving altijd en overal helder en efficiënt is. Door een uniek aanbod van software, hardware, labels, tags en aangesloten cloudbased oplossingen optimaliseert Checkpoint retailactiviteiten en hun efficiëntie dankzij intuïtieve realtimegegevens in heel de distributieketen en in de winkels.  Dit leidt tot een hogere winstgevendheid en een waardevollere klantervaring. De intelligente retailoplossingen van Checkpoint zijn het resultaat van 50 jaar expertise op het gebied van radiofrequentietechnologie, innovatieve diefstal- en dervingpreventie-oplossingen, toonaangevende software, RFID-hardware en uitgebreide labelmogelijkheden om artikelen van bron tot schap te identificeren, te beveiligen en te traceren.  
Voor meer info: www.checkpointsystems.com
Twitter: @CheckpointSys

Over CCL Industries
CCL Industries Inc. is wereldleider op het gebied van gespecialiseerde label- en verpakkingsoplossingen voor mondiale bedrijven, kmo’s en consumenten. Het bedrijf heeft ruim 19.000 mensen in dienst en heeft 150 vestigingen in 25 landen op zes continenten met kantoren in Toronto, Canada en Framingham, Massachusetts.
Voor meer info: www.cclind.com
 

Checkpoint_All About Action_FINAL.mp4

MP4 - 381 Mb

Jantien Sloots

Checkpoint Systems

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be