CTG haalt nieuwe businessgame Fly4You naar België

IT-bedrijf leert ondernemingen spelenderwijs valkuilen van digitale transformatie tackelen

IT-dienstenleverancier CTG (NASDAQ: CTG) haalt het gloednieuwe simulatiespel Fly4You naar België. Het bedrijfsspel, ontwikkeld door de Nederlandse business simulatie ontwikkelaar GamingWorks, helpt bedrijven de uitdagingen van digitale transformatie bespreekbaar te maken en eenvoudig aan te pakken. Het interactieve Fly4You is na Apollo 13™, het Phoenix Project en MarsLander® het vierde businessgame van GamingWorks dat CTG verdeelt op de Belgische markt. De populariteit van deze games toont aan dat gamification na 15 jaar echt zijn plaats veroverd heeft bij bedrijven om IT-ontwikkelingen af te stemmen op de business.

De digitale transformatietrein dendert aan een rotvaart verder. Bedrijven moeten de digitale shift dan ook almaar sneller tot een goed einde brengen. Businessgames zijn een ijzersterk instrument binnen de IT-wereld om bedrijven te helpen de nieuwe manieren van werken die ermee gepaard gaan, beter te begrijpen en business en IT efficiënter te laten samenwerken.  

“Bedrijven worstelen nog vaak met de strategische ontwikkelingen van digitale transformaties. Fly4You helpt, want het gaat om meer dan alleen maar “het spelen van een spelletje”. De uitdagingen die de deelnemers binnen Fly4You voor de kiezen krijgen via levensechte simulaties, leveren diverse pistes op om ze op te lossen. Op die manier komen alle valkuilen van de transformatie automatisch aan bod, geënt op de maturiteit en complexiteit bij bedrijven.” 
Jo Herroelen, Solution Architect bij CTG 

Training op basis van levensechte situaties 

GamingWorks bracht Fly4You eind 2021 uit. CTG verdeelt nu het gloednieuwe businessgame als eerste op de Belgische markt. De IT-dienstenleverancier leidde daarvoor een zestal experts op tot gecertificeerde trainers van het interactieve simulatiespel.   

“Onze trainers en alle deelnemers tot dusver zijn laaiend enthousiast over het nieuwe spel. Eender welke organisatie die met digitale transformatie bezig is, ongeacht of ze aan het begin van hun traject staan of al verder gevorderd zijn, heeft baat bij dit game. CEO’s, business developers en product managers experimenteren samen met IT-ontwikkelaars in een veilige omgeving tijdens vier spelronden. Het laat hen toe zo ver te gaan als ze zelf willen op vlak van het strategische thema, de prioriteiten, de planning en de ontwikkelingsprint voor het bedrijf.” 
Jo Herroelen van CTG 

Gamification ingeburgerd in IT- organisaties 

CTG maakt transformatieprocessen al meer dan 15 jaar eenvoudiger en bespreekbaar met businessgames. In het portfolio van de IT-dienstenleverancier zit naast Fly4You (digitale transformatie) ook nog het spel Apollo 13™ (basisprincipes van ITIL 3), The Phoenix Project (basisconcepten van DevOps) en MarsLander® (agile service management). Games hebben hun plaats vandaag echt verworven binnen de IT afdelingen bij onze bedrijven.     

“Gamification is niet nieuw, maar na 15 jaar beseffen meer en meer bedrijven dat het werkt. Meer nog, ze begrijpen dat het nodig is om op een andere manier te gaan kijken naar opleidingen en het aanpakken van uitdagingen rond samenwerking en communicatie . Bovendien dragen businessgames bij tot het beter aanleren van nieuwe processen en kan het op minder tijd.”   
Jo Herroelen  

 

Over CTG 

CTG is een toonaangevende leverancier van oplossingen en diensten voor digitale transformatie. Het bedrijf heeft een reputatie opgebouwd als een snelle, betrouwbare, resultaatgerichte partner gericht op verbeterde datagedreven besluitvorming, betekenisvolle verbeteringen van bedrijfsprestaties, nieuwe en verbeterde klantervaringen, en voortdurende innovatie. CTG heeft activiteiten in Noord-Amerika, Zuid-Amerika, West-Europa en India.Het bedrijf publiceert regelmatig nieuws en andere belangrijke informatie op www.ctg.com.

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be