De marketeers van morgen zetten hun talent in voor 15 goede doelen
7 maart 2024
Tijdens de Week van de Vrijwilliger van 4 tot 8 maart hebben de studenten marketing aan Karel de Grote Hogeschool hun creatieve geesten ingezet voor 15 goede doelen. Tijdens de eerste editie van de ‘Responsible Marketing Week’ werkten ze een inclusieve en creatieve campagne voor één specifiek goed doel uit. Die campagnes stellen ze op vrijdag 8 maart voor aan een professionele jury. “We willen onze studenten laten voelen dat je als marketeer een echte meerwaarde kan betekenen voor de samenleving,” zegt Yasmien Nasiri van KdG.
79 laatstejaarsstudenten marketing aan KdG hebben zich deze week volledig ondergedompeld in het reilen en zeilen van een non-profitorganisatie. Vijftien vzw’s die bezig zijn met diversiteit en inclusie daagden de studenten uit om voor elk van hen een creatieve en inclusieve campagne uit te werken. Dat gaat van grote organisaties zoals Kom op Tegen Kanker of Bond Beter Leefmilieu tot kleine vzw’s zoals Armen Tekort of Het Roze Huis.
Elk team van studenten werkte op een andere, specifieke briefing en dacht een campagne uit rond maatschappelijke thema’s zoals armoedebestrijding, cultuur, onderwijs of gezondheid. Studenten werden uit hun comfortzone gehaald, omdat ze voor het eerst werkten voor klanten en doelgroepen waar ze normaliter niet meteen mee in contact komen. Ter voorbereiding kregen ze enkele boeiende masterclasses van Het Geluidshuis, Oona en LDV.
Op vrijdag 8 maart stellen de studenten hun werk voor aan elkaar én aan een professionele jury die hun campagne beoordeelt.
Perscontact
Yasmien Naciri (1 van de 4 organisatoren): yasmien.naciri@kdg.be of +32 489 71 08 22.