De Mol doet Zuid-Afrika als reisbestemming pieken

Neckermann: 10 keer zoveel zoekopdrachten naar Zuid-Afrika

Dat De Mol indruk maakt op TV-kijkend Vlaanderen is geen geheim. Minstens even indrukwekkend is de locatie: Zuid-Afrika. Dat blijkt uit cijfers die reisorganisator Neckermann verzamelde. De Vlaming zocht sinds de start van De Mol begin februari bijna 10 keer meer naar Zuid-Afrika als reisbestemming dan dezelfde periode vorig jaar.

                                                                                ***

Heel Vlaanderen was de afgelopen weken in de ban van de ontmaskering van de Mol. Niet alleen de Mol zelf, ook Zuid-Afrika waar het programma zich dit jaar afspeelde, trok de aandacht van de mollenjagers. Touroperator Neckermann, die de reis voor het mollengezelschap uitwerkte, telde de afgelopen twee maanden bijna 10 keer zoveel zoekopdrachten naar Zuid-Afrika op zijn website dan dezelfde periode in 2016.

Dat de zoekopdrachten wel degelijk gerelateerd zijn aan de populariteit van De Mol valt af te leiden uit de zoektermen van januari van dit jaar. Toen zocht de Vlaming haast niet naar Zuid-Afrika als reisbestemming.

“De Vlaming wil de Mol zelf achterna. Dat blijkt duidelijk uit de enorme piek in het zoekgedrag de afgelopen twee maanden.  Die effecten zullen zich de komende maanden vertalen in het boekingsgedrag. Een reis naar Zuid-Afrika vraagt meer voorbereiding dan een reisje naar de Spaanse zon.”
Franklin Braeckman, woordvoerder Neckermann

Partner van De Mol

Neckermann mag zich een officiële partner van De Mol noemen. Reistechnisch was de touroperator verantwoordelijk voor het verloop van het mollenavontuur. Fervente liefhebbers van het programma kunnen hun hart ophalen. Neckermann biedt voor mollenjagers een combi van Kaapstad, Johannesburg en de Garden Route aan. Die rondreis lijkt het meest op het programma van de kandidaten. Voor wie dat niet volstaat, bouwt Neckermann op vraag van geïnteresseerden het traject van De Mol na.
 

Over Neckermann
Neckermann groeide sinds zijn ontstaan in 1979 uit tot het grootste Belgische reismerk. De touroperator biedt diverse vakantieformules aan tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding: van vliegvakanties, autovakanties, wintervakanties en citytrips tot cruises en wereldreizen. Het aanbod gaat van all-invakanties tot last minutes. Wereldwijd staan er 27.000 medewerkers klaar om klanten een onvergetelijke en zorgeloze vakantie te bezorgen. Neckermann België maakt samen met Thomas Cook en Pegase deel uit van Thomas Cook Group plc, één van de grootste reisconcerns ter wereld.
Voor meer informatie: www.neckermann.be

Bert Bouserie

Bepublic

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be