Eddy Peters van CTG aan hoofd itSMF in België

Vanaf 2021 drie jaar lang accent op digitale transformatie en rol van IT’ers binnen bedrijven

De wereldwijde organisatie itSMF, voluit IT Service Management Forum, heeft in België een nieuwe voorzitter. Eddy Peters van IT-dienstenleverancier CTG zal de komende drie jaar Belgische IT’ers kennis en ervaring over methodologieën en technologieën rond digitalisering laten uitwisselen. Maar de topprioriteit vanaf 2021 voor itSMF in België is de relatie tussen IT’ers en de business te verbeteren.

itSMF is een netwerk waar experten rond service management, dienstenleveranciers, klanten en verkopers kennis, ervaring en ideeën uitwisselen. Eddy Peters van IT-dienstenleverancier CTG wordt de vijfde voorzitter in de geschiedenis van itSMF België. Vanaf 2021 volgt hij aan het hoofd van de organisatie Bart Van Brabant, voormalig CIO van Coreso, op. Tijdens zijn mandaat van drie jaar zal Eddy Peters IT’ers helpen van elkaar te leren hoe bedrijven zich het best omvormen tot een digitale dienstenleverancier. Maar de nieuwe voorzitter van itSMF zal via online events ook het accent leggen op een betere interactie tussen IT’ers en de andere departementen binnen bedrijven.

Eddy Peters, voorzitter itSMF België en ITSM-consultant bij CTG:

“IT’ers zijn kraks op het vlak van technologie. Maar ze slagen er niet altijd even goed in om hun collega’s aan de kant van de business uit te leggen wat het resultaat en de impact is van hun technologieën. Die relatie tussen IT en de business wil ik via itSMF de volgende drie jaar helpen verbeteren.”

IT’ers moeten de marketeer in zich ontdekken

Technologie is matuur, frameworks en methodologieën zijn goed onderbouwd. Het menselijk aspect blijft echter een uitdaging binnen IT. Daarom zet itSMF België onder leiding van Eddy Peters van CTG de relatie tussen IT’er en business de komende drie jaar hoog op de agenda. itSMF België wil meer zijn dan een kennisplatform rond procesmatig werken. 

Eddy Peters van CTG:

“Het is belangrijk dat we bij itSMF als organisatie onze blik verruimen. IT is niet langer de technologie-afdeling die praat in bits en bytes. Naast die digitale dimensie moeten IT’ers de marketeer in zichzelf ontdekken en duidelijk uitleggen hoe hun code of technische oplossing de business vooruithelpt. Die menselijke vaardigheden zullen voortaan meer aan bod komen binnen itSMF België.”

Internationale kennis delen via online events

COVID-19 heeft de wereldwijde organisatie itSMF tot slot ertoe aangezet om fysieke events te vervangen door online events. Dat heeft het voordeel dat de leden van itSMF toegang krijgen tot kennis van andere internationale itSMF-communities. Die internationale dimensie wil Eddy Peters met zijn team verder uitwerken.

 

 

Over CTG

Sinds zijn oprichting in 1966 heeft CTG een uitstekende reputatie opgebouwd qua reactiesnelheid en betrouwbaarheid – eigenschappen waarmee we volgens onze klanten het verschil maken. CTG biedt totaaloplossingen aan op het gebied van informatie, technologie en bedrijfsvoering die een antwoord bieden op kritieke uitdagingen voor klanten in snelgroeiende sectoren in Noord-Amerika en West-Europa. CTG heeft een bewezen staat van dienst op het gebied van betrouwbare dienstverlening en zet in op langdurige klantrelaties en -vertrouwen. Daardoor kunnen we strategische inzichten ontwikkelen die de investeringen en het concurrentievoordeel van de klant maximaliseren. CTG is actief in Noord-Amerika, West-Europa en India. Het bedrijf publiceert regelmatig nieuws en andere belangrijke informatie online op www.ctg.com.  

 

Over itSMF België

In 1991 werd in Engeland het Information Technology Service Management Forum (itSMF) opgericht. itSMF België werd in 2001 opgericht. Wereldwijd telt itSMF meer dan 6.000 aangesloten bedrijven verspreid over meer dan 58 landen. De meer dan 40.000 personen die lid zijn van itSMF werken bij zowel grote multinationals als kleine bedrijven uit de privésector, maar ook in de publieke en non-profit sector. In België telt itSMF meer dan 120 betalende leden. Meer info op https://www.itsmf.be/ 

Christine Vermeiren

Marketing & Communications Coordinator, CTG

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be