Experiential marketing agentschap Demonstr8 bundelt krachten met entertainmentbedrijven Marmalade en Just Media

Experiential marketing agentschap Demonstr8 bundelt krachten met entertainmentbedrijven Marmalade en Just Media

De aandeelhouders van het Belgische Marmalade Group en het Nederlandse Just Media Group breiden hun activiteiten uit en hebben een akkoord gesloten met het Brusselse marketing agency Demonstr8. Zij worden mede-eigenaars van het marketingbedrijf en Alain Manders, huidig eigenaar en CEO van Demonstr8, wordt co-aandeelhouder van Marmalade Group en Just Media Group. De drie bedrijven willen in de toekomst hun expertise bundelen en samenwerken om innovatieve producten te bedenken die tegemoet komen aan de veranderende eisen en wensen van de marketing- en entertainmentsector.

Demonstr8 is een bedrijf gespecialiseerd in experiential marketing en brand activation. Het Brusselse agentschap heeft in de loop der jaren een sterke reputatie uitgebouwd, bijvoorbeeld in het uitwerken van belevingsconcepten voor tal van nationale en internationale merken. Zo bedenkt Demonstr8 onder meer campagnes voor drank- en voedingswarenproducenten, maar ook voor technologiebedrijven en bankinstellingen. Het bedrijf zit bijvoorbeeld ook achter vele van de unieke standen die de afgelopen zomers de festivalweides kleurden. Marmalade Group en Just Media Group zijn actief in de entertainmentsector en creëren, produceren en distribueren audiovisuele content en live entertainment in de Benelux.

De aandeelhouders geloven dat samenwerking tussen de drie bedrijven een unieke kruisbestuiving kan opleveren. “Onze ervaring met multimediale content in combinatie met de know-how van Demonstr8 moet ons in staat stellen om samen unieke totaalconcepten aan te bieden in het veranderende marketing- en entertainmentlandschap”, zegt Yoshi Aesaert, CEO van Marmalade Group. “We willen samen met merken en bedrijven innovatieve projecten ontwikkelen die bijdragen tot een nieuwe merkbeleving.”

“Bedrijven kloppen bij ons aan omdat wij altijd trachten om op een creatieve manier hun product of service tot bij het brede publiek te brengen”, zegt marketeer Alain Manders, die aanblijft in zijn rol als Demonstr8-CEO. “Maar we kunnen er niet om heen dat zowel de wereld van de advertising als die van het entertainment verandert met de snelheid van het licht. Om te beantwoorden aan de vragen en noden van onze merken zal de expertise van Marmalade en Just Media op vlak van entertainment content een meerwaarde creëren in onze ambitie om hen ook audiovisuele content aan te bieden. Ik geloof er sterk in dat onze kwaliteiten elkaar zullen aanvullen en verder versterken. Voor de drie bedrijven is het uiteindelijk de herinnering aan een ervaring die de consument beleefd heeft die telt. Demonstr8 is als marketingbedrijf altijd een front-runner geweest en we willen ook nu samen met deze twee entertainers de toon zetten voor de toekomst. We zullen architects of future memories zijn.”

Volgens de aandeelhouders van Marmalade Group, Just Media Group en Demonstr8 zullen dit akkoord of toekomstige gezamenlijk projecten geen invloed hebben op de huidige tewerkstelling of de dagelijkse leiding bij de drie bedrijven.
 

Over Demonstr8
Demonstr8 is een van Belgiës voornaamste experiential marketing agencies. Het werd in 1997 opgericht door Alain Manders vanuit de overtuiging dat er in de reclamesector plaats was voor een bureau dat merken dichter bij de consument bracht en content toevoegde voor hen. Sindsdien hanteert Demonstr8 een “storydoing” filosofie en brengt het merken tot leven via one-to-one branded experiences. Het haakt zo in op de zoektocht van de consument naar nieuwe ervaringen die digitaal gedeeld kunnen worden. In de meer dan 20 jaar sinds de oprichting werkte Demonstr8 voor meer dan 300 verschillende merken. Vandaag bestaat de klantenportefeuille uit vooraanstaande bedrijven zoals AB InBev, Coca-Cola, Danone, ING, Jacobs Douwe Egberts, Proximus, Unilever en vele anderen.

 Demonstr8’s 30-koppige team verzorgt zowel de merkstrategie, de creatieve vertaling als de operationele uitvoering. Het hoofdkwartier van het bedrijf bevindt zich te Brussel in het Tour & Taxis gebouw. Meer info in verband met recente campagnes vind je via Instagram (demonstr8.brussels) of Facebook (@demonstr8.brussels).

Over Marmalade Group
Productiehuis Marmalade werd in 2013 opgericht door de jonge ondernemer Yoshi Aesaert, die als CEO de dagelijkse leiding heeft. Frisse en dynamische content creëren voor een breed publiek, daar staat Marmalade voor. Ondertussen verdiende het Gentse productiehuis zijn sporen in de filmwereld met bijvoorbeeld Wat Mannen Willen (2015), Allemaal Familie (2017) en recent Bastaard (2019) en met televisieproducties met onder meer de VIER-reeks Gent West (2018-2019). In 2016 startte Marmalade met live-entertainment, meer bepaald de producties van verscheidene Disney-musicals in Flanders Expo. 

Over Just Media Group
Just Media Group, opgericht in 2003 en gevestigd in Hilversum, is een toonaangevend full-service entertainmentbedrijf. Zij zijn distributeur en producent van zowel Nederlandse als internationale films en series. Zij ontwikkelen en verdelen tevens bordspellen gebaseerd op binnenlandse tv-programma’s en internationale series zoals De Slimste Mens Ter Wereld, De Mol, Eigen Kweek en Netflix-hit Peaky Blinders. Daarnaast is Just Media Group ook uitgever van kinder- en jeugdboeken en van DVD’s van Amerikaanse, Nederlandse en Vlaamse films en series. In juli 2019 werd Just Media Group overgenomen door de aandeelhouders van Marmalade Group.

Contacteer ons
Ken Standaert PR Consultant Bepublic
Ken Standaert PR Consultant Bepublic
Over Bepublic

Wij pakken communicatie journalistiek aan. We zorgen ervoor dat jouw organisatie relevant communiceert. Op de juiste manier, en met het juiste publiek.