Extra korting scoren tijdens de solden? Kom verkleed als Harry Potter of Pikachu

Actiefiguren en producten met licentie doen omzet marktleider Smartoys/Gameo met vijf procent groeien

Speelgoedwinkel Smartoys/Gameo pakt op de eerste dag van de solden uit met een erg ludieke promoactie. Kom je verkleed als Harry Potter, Pikachu of een Marvel superheld shoppen? Dan krijg je twintig procent extra korting. Ook het personeel zal de eerste soldendag in bijzondere kostuums werken. “De Pop Culture wint nog steeds aan populariteit, blijkt uit onze jaarcijfers. Met deze verkleedactie willen we die belevingswereld bij het brede publiek in de kijker zetten en krijgt het shoppen een leuke extra dimensie”, zegt Laurent Allardin, General Manager van Gameo.

Klanten vonden in 2022 vlot de weg naar de twintig Smartoyswinkels/Gameowinkels, zo blijkt uit hun jaarcijfers. De omzet steeg - ondanks de hoge inflatie - met 5 procent. De marktleider in het Brusselse en Waalse speelgoedland zet naast gezelschapsspelletjes en videogames ook sterk in op poppetjes en producten met licentie ​ ​ uit populaire reeksen zoals Pokémon, Dragonball Z, Harry Potter, Marvel en Disney. Daarvoor werkt het samen met het gespecialiseerde merk FUNKO.

Die merchandising verklaart deels de goeie omzetcijfers. In vergelijking met 2021 verkocht de speelgoedwinkelketen 12 procent meer merchandisingartikelen. De cijfers tonen aan dat vooral Pokémon nog steeds erg populair is met een groei van maar liefst 110 procent dankzij de nieuwe ruilkaarten over de animatiereeks die recent op de markt zijn gekomen. Maar ook de spullen van Disney (+ 35 procent), Marvel (+ 30 procent), Harry Potter (+ 23 procent) en Star Wars ( + 13 procent) verkochten het afgelopen jaar als zoete broodjes.

Verkleed shoppen

Met de start van de wintersolden koppelt Smartoys/Gameo een ludieke en unieke promoactie aan de populaire Funko-poppetjes en gadgets. Wie op de eerste soldendag op 3 januari helemaal verkleed komt winkelen in een van de 20 winkels, die wordt beloond met 20 procent extra korting bovenop de soldenprijs. De winkelketen hanteert één belangrijke voorwaarde: je moet minimum twee kledingstukken dragen, waardoor het meteen duidelijk is welk personage uit de Pop Culture je vertolkt. Ook het personeel zal op 3 januari verkleed als Harry Potter, Pikachu, Thor of Goku komen werken.

“25 jaar na de lancering van Pokémon is de Pop Culture nog steeds razend populair bij zowel jong als oud. Onze verkoopcijfers tonen dat ook duidelijk aan. We maken er met Smartoys dan ook een missie van om de Pop Culture nog verder te promoten. Deze actie bij de start van de solden is het ideale moment om iedereen die onze winkels binnenwandelt er nog meer kennis mee te laten maken. En door je te verkleden zal shoppen nog nooit zo leuk geweest zijn.” – Laurent Allardin, General Manager van Gameo

Smartoys/Gameo opende recent in Antwerpen en Genk de eerste winkels in Vlaanderen met de medewerking van FUNKO. Voorts is het ook gevestigd in Brussel, Elsene, Ukkel, Bergen (2), Doornik, Moeskroen, La Louvière, Zinnik, Namen, Gembloux, Luik, Hoei, Hannuit, Verviers, Waver, Nijvel en Louvain-la-Neuve.

Perscontact:

Laurent Allardin

General Manager, Gameo Europe

Jürgen Eeckhout

PR consultant, Bepublic

 

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be