Fanta kleurt paars

What The… Fanta?!?

Fanta lanceert tijdelijk een paarse variant van haar gekende frisdrank. Deze paarse limited edition is verkrijgbaar in drie unieke smaakvarianten. Gezien de verschillende smaken er precies hetzelfde uitzien weet je niet op voorhand welke smaakvariant je zal proeven. Fans worden opgeroepen om deel te nemen aan The Fabulous Flavour Hunt en de nieuwe heerlijke, spannende #whatthefanta smaken te ontrafelen op social media. Let the guessing game begin!

Fanta goes purple…

… Of toch voor eventjes, want momenteel kan je tijdelijk een exclusieve limited edition op de kop tikken van de iconische frisdrank in een funky paars jasje. Het mysterieuze drankje is verkrijgbaar in drie verrassende smaakvarianten, zij het in één en dezelfde verpakking.

Wélke smaken het precies zijn, dat blijft voorlopig nog even een mysterie. Het is namelijk de bedoeling dat de Fanta-fans zélf mee raden naar de smaakcombinaties, en zo de paarse nieuwkomers ontmaskeren.

Los mee het smaakmysterie op

Onbegonnen werk? No stress! Fanta helpt een handje met de #WhatTheFanta Fabulous Flavour Hunt. Op de Instagram-pagina van Fanta Belgium gaat smaakspeurder Gloria samen met jou op zoek naar de drie smaakmysteries. Ontdek samen met haar alle tips en help haar in haar zoektocht!

Ze schakelt ook een aantal influencers in zoals TikTokkers Rachel Nimegeers en Meral Wouters, die een reeks hilarische uitdagingen voorgeschoteld krijgen om samen met de fans het #WhatTheFanta mysterie te ontrafelen. Zorg dat je geen enkele hint mist!

Ook een gokje wagen?

Go ahead! Heb je na het drinken plots een geniale ingeving? Scan gewoon de QR-code op het blikje of fles(je) en dubblelcheck je gok aan de hand van nog meer clues en video’s op de landingspagina https://nl.coca-cola.be/campagnes-promoties/what-the-fanta. Gokken doe je op de Instagram-pagina van Fanta Belgium. Wie weet verover jij wel een plekje in de #WhatTheFanta hall of fame!

Cherry on the cake: Gloria’s Bakery in Brussel

Als kers op de taart opent Fanta op 12 april een heuse pop-up #WhatTheFanta Bakery in het winkelcentrum Dockx Bruxsel. In Gloria’s Bakery, een héérlijk geurend paars patisserieparadijs, kan je de drie geheimzinnige smaken volop proeven en beleven. De aandachtige bezoeker vindt er ook extra tips.

Een bakkerij dus… hmmm, zouden de smaakjes dan misschien iets te maken hebben met cake, taart, gebak of een andere vorm van patisserie? Go & find out for yourself! ​ Klinkt sowieso als een leuke uitstap met je besties in de paasvakantie!

Praktisch

  • #WhatTheFanta pop-up ‘Gloria’s Bakery’, van 12 tot en met 15 april 2023
  • Adres: Dockx Bruxsel, Lambermontlaan 1, 1000 Brussel
  • Openingsuren: elke dag van 12u tot 18u

Fanta = fun fun fun!

“Fun: dat is waar Fanta voor staat. De lancering van de nieuwe #WhatTheFanta-campagne maakt deel uit van onze missie om een vleugje plezier toe te voegen aan het leven van onze consumenten. Voor het derde jaar op rij nodigen we onze Belgische Fanta-fans uit om mee te doen aan onze smaakuitdaging en te proberen het mysterie van deze nieuwe Fanta, een heerlijk paars drankje, te ontrafelen. Een smakelijke uitdaging: wie houdt daar nu niet van?”, aldus Scarlett Jackson, Brand Manager Fanta.

Meer pit, zonder suiker

De exclusieve paarse Fanta is verkrijgbaar als 500ml flesje en 330ml blikje. Het pittige drankje, dat geen toegevoegde suikers bevat, past perfect in Coca-Cola’s streefdoel om het gemiddelde suikergehalte in zijn dranken verder te verlagen*. ​ ​ Zo kunnen alle fans bewust genieten van hun geliefkoosde frisdrank, met meer smaak en zonder suiker!

*Tussen 2015 en 2019 heeft Coca-Cola in België en Luxemburg het gemiddelde suikergehalte van zijn dranken met 11% verlaagd. Ons streefdoel is om het suikergehalte ten opzichte van 2019 verder te verlagen met 10% tegen 2025.

Over Coca-Cola in België en Luxemburg

‘Coca-Cola’ bestaat in België en Luxemburg uit twee bedrijven. Coca-Cola Services maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar filialen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes die verkocht worden aan Coca-Cola Europacific Partners in België en Luxemburg, dochtermaatschappijen van Coca-Cola Europacific Partners plc (CCEP). CCEP in België en Luxemburg produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Royal Bliss, Chaudfontaine, Finley, Fuze Tea, Appletiser, POMS, Hawai, Costa Coffee, CHAQWA, Tropico, Topo Chico Hard Seltzer, Rosport*, Rosport Pom’s*, Monster*, Capri-Sun*, Nalu* en Reign*. Deze merken zijn samen goed voor meer dan 11 miljoen consumpties per dag in België. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van zijn portfolio: van het reduceren van suiker in de dranken tot het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken Coca-Cola Services en CCEP aan het terugdringen van hun impact op het milieu door water terug te geven aan de natuur en recyclage te bevorderen. Ga naar https://nl.coca-cola.be/ voor meer informatie. (*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.

Over The Coca-Cola Company

The Coca-Cola Company (NYSE: KO) is een totaal drankenbedrijf met producten die in meer dan 200 landen en gebieden worden verkocht. Het doel van het bedrijf is om de wereld te verfrissen en een verschil te maken. Het verkoopt wereldwijd meerdere miljarden-dollar-merken in verschillende drankcategorieën. Coca-Cola's portfolio van sprankelende frisdrankmerken omvat Coca-Cola, Sprite en Fanta. Hydratatie-, sport-, koffie- en theemerken zijn Dasani, Smartwater, Vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest en Ayataka. Onder merken op het gebied van voeding, sappen, zuivel en plantaardige dranken vallen onder meer Minute Maid, Simply, Innocent, Del Valle, Fairlife en AdeS. The Coca-Cola Company werkt voortdurend aan de transformatie van zijn portfolio, van het verminderen van suiker in dranken tot het op de markt brengen van innovatieve nieuwe producten. Het bedrijf wil een positieve impact maken op het leven van mensen, gemeenschappen en de planeet door water terug te geven aan de natuur,in te zetten op duurzamere verpakkingen, een duurzame supply chain en de vermindering van de CO2-uitstoot in de waardeketen. Samen met zijn bottelpartners heeft The Coca-Cola Company meer dan 700.000 mensen in dienst en helpen ze lokale gemeenschappen wereldwijd economische kansen te creëren. Lees meer op www.coca-colacompany.com

Perscontact

Joke Dom

Communication Manager, Coca Cola

Ken Standaert

Ken Standaert

Team Lead/Senior PR Consultant Bepublic Group

 

 

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be