GDPR: Mediafin schenkt lezers 100% privacy

Uitgever van De Tijd en L’Echo maakt volledige overstap naar Adhese-platform voor online-advertenties

Mediafin beheert voortaan al zijn advertenties via het platform van Adhese. De uitgever van onder andere de zakenkranten De Tijd en L’Echo past zo de nieuwe privacyregels van GDPR meteen toe. Mediafin beheert alle data waardoor lezers heel duidelijk weten wat er met hun data gebeurt. Dat schept duidelijkheid voor de lezers en adverteerders van De Tijd, L’Echo, Sabato, De Belegger/L’Investisseur en Netto/Mon Argent rond hun data en privacy.

Op 25 mei treedt de nieuwe Europese privacywetgeving GDPR in werking. Die nieuwe regels beschermen de persoonsgegevens van Europese burgers scherper dan ooit. Maar die regelgeving heeft ook impact op de advertentiemarkt. Adhese en Mediafin hebben hetzelfde doel: een transparante vertrouwensrelatie opbouwen met de lezer. Respect voor de privacy is daarbij een essentiële stap.

Adhese maakt het voor Mediafin mogelijk om als uitgever aan lezers en adverteerders heel duidelijk en transparant te communiceren over wat er met de persoonlijke data gebeurt. Die data blijven namelijk 100% eigendom van Mediafin. Zo weten lezers perfect wat er met hun data gebeurt. Het uitgangspunt voor de overstap van Mediafin naar Adhese is vertrouwen tussen alle partijen. De lezer staat in die aanpak centraal.

“In oktober heeft Mediafin zijn digital charter gelanceerd. Naast 100% human traffic en 100% viewability, garanderen wij daarmee ook 100% privacy, cruciaal in tijden van GDPR. Adhese laat ons toe om 100% de controle te behouden over de data van onze lezers en adverteerders. Dat zal ervoor zorgen dat we een duurzame relatie tussen onze lezers en onze adverteerders verder kunnen opbouwen."
Hans De Rore, Commercial Director Mediafin

“We zijn blij dat een belangrijke uitgever als Mediafin onze strikte, maar eenvoudige datapolicy weet te appreciëren: ‘it’s your data’. Nergens wordt door Adhese eigendom van data geclaimd, en nergens wordt data zomaar op andere domeinen gebruikt. Dat was altijd al zo en dat blijft zo. Alleen komt er nu ook de consent-regeling bij: als we van de uitgever geen instemming ontvangen, worden er geen cookies geplaatst, wordt er niet getrackt, wordt er geen persoonlijke data opgeslagen. Transparantie, zo simpel is het.”
Sven Marievoet, managing partner van Adhese

Mediafin maakt al sinds 18 januari 2017 gebruik van het Adhese-platform voor het aansturen en uitleveren van native advertising en contentmarketing op hun online publicaties.

 

Over Adhese
Uw advertentieruimte snel en efficiënt beheren in één oogopslag? Adhese zorgt ervoor dat het kan, op maat van u en uw budget. Of u nu een vooraanstaande mediagroep, een adverteerder of internationaal sociaal netwerk bent: we passen ons én onze technologie aan in functie van wat u nodig hebt. Websites, tablets, video's of e-mailcampagnes: we combineren en integreren het zonder probleem en leveren u de controle, analyse en prognoses die u nodig hebt. En uw data? Die is en blijft van u.

Over Mediafin
Mediafin is een joint venture van Rossel en Roularta. Het bedrijf werd in 2005 opgericht als koepel boven de uitgevers van respectievelijk De Tijd (°1968) en L'Echo (°1881). Mediafin huisvest de titels De Tijd, L'Echo, hun websites en de magazines Netto/Mon Argent en Sabato. De titels van Mediafin bereiken het meest invloedrijke en kapitaalkrachtige publiek in België met dagelijks meer dan 394.000 lezers: ondernemers, managers, investors, en beleidsmakers.

 

Hans De Rore

Commercial Director Mediafin

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be