Gent heeft er deze week twee gezellige reislounges bij

Neckermann laat Gentenaar 7 dagen op 7 reis boeken in bereikbare vakantiewinkels

Het bekende Gentse reiskantoor in de Zonnestraat ziet er vandaag helemaal anders uit. Touroperator Neckermann bouwde de vakantiewinkel in acht dagen om tot een gezellige reislounge. Aan het hoofdkantoor van Neckermann in de Tramstraat kwam er ook een volledig nieuwe reislounge. Beide vakantiewinkels zullen model staan voor 100 andere reiskantoren van de touroperator.

                                                                                ***

Dat Gent de Belgische primeur krijgt van de miljoeneninvestering in de vakantiewinkels van Neckermann is niet toevallig. De touroperator heeft al jarenlang zijn hoofdkantoor in de Tramstraat en wil reizen extra toegankelijk maken voor de Gentenaars.

“De komende twee jaar investeren we volop in onze vakantiewinkels. In de Zonnestraat zitten we in het centrum van Gent dichtbij de klant. In de Tramstraat zijn we buiten het Gentse centrum extra vlot bereikbaar. Gentenaars kunnen voortaan alle dagen van de week inspiratie voor een volgende vakantie opdoen: de nieuwe vakantiewinkel in de Tramstraat is open 7 dagen op 7 van 8 uur ‘s morgens tot 10 uur ‘s avonds.”
Koen van den Bosch, woordvoerder van Neckermann

Reizen boeken vanuit een gezellige lounge

Het reisbureau van morgen is meer dan een eenvoudig boekingskantoor. Daarom vormt Neckermann zijn vakantiewinkels de volgende 18 maanden om tot reislounges, sommige met langere openingstijden.

“De Belg wil zijn reis op voorhand beleven. Dat is online moeilijker. Daarom krijgen onze vakantiewinkels een volledige make-over. De Belg kan in een huiselijke en ontspannen sfeer reizen ontdekken via digitale snufjes, met een drankje in de hand spreken met vakantieadviseurs, terwijl hij zijn smartphone in één van de oplaadpunten bijtankt. Saai wachten is er niet meer bij.”
Koen van den Bosch

Investeren in extra personeel

Neckermann zal de komende twee jaar niet alleen investeren in de metamorfose van zijn vakantiewinkels. De reisorganisator werft in 2017 ook 10% extra medewerkers aan.

“Neckermann breidt het aantal vakantiewinkels in België uit. Dat houdt in dat we ook extra personeel nodig hebben. En we blijven sterk inzetten op de training van onze medewerkers. Ze krijgen allemaal gemiddeld 20 opleidingsdagen per jaar, een record in onze sector.”
Koen van den Bosch

Nieuw Neckermann-logo in straatbeeld

Niet alleen de vakantiewinkels van Neckermann krijgen een make-over. Ook het vertrouwde geel-blauwe logo van de touroperator verdwijnt uit het straatbeeld. Neckermann draagt voortaan hetzelfde gouden hart van de groep Thomas Cook.

“We hebben besloten alle reisformules van de Thomas Cook groep, waaronder ook Neckermann, onder hetzelfde logo onder te brengen. Dat betekent ook dat Belgen in een Neckermann vakantiewinkel niet langer beperkt zijn tot het aanbod van Neckermann, maar hun ideale vakantie kunnen kiezen uit het volledige aanbod van de Thomas Cook Group naast een zorgvuldige selectie van andere reizen zoals bijvoorbeeld Club Med.”
Koen van den Bosch

 

Nieuwe vakantiewinkel Tramstraat (Gent)

JPG - 8.4 Mb

Nieuwe vakantiewinkel Tramstraat (Gent)

JPG - 11 Mb

Team nieuwe vakantiewinkel Tramstraat (Gent)

JPG - 7.2 Mb

Vernieuwde vakantiewinkel Zonnestraat (Gent)

JPG - 172 Kb

Vernieuwde vakantiewinkel Zonnestraat (Gent)

JPG - 539 Kb

Bert Bouserie

Bepublic

Koen Van den Bosch

Woordvoerder, Neckermann

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be