Grote campagne #FLAMETIME zet Belgen massaal in vuur en vlam voor Belgian Red Flames

Voetbalbond stoomt fans Red Flames klaar in aanloop naar EK in Engeland:

  • Red Flames krijgen eigen fandorp in thuisstad Leuven
  • Bondgenotenlaan wordt omgedoopt tot Walk of Flame
  • Spaaractie laat fans speuren naar ‘Flames’ en beloont hen met goodies
  • ‘Meet The Flames’ schenkt unieke blik achter de schermen bij de Flame

Een eigen fandag en eigen shirts hebben de Red Flames sinds kort. De Belgische voetbalbond doet daar nu nog een schepje bovenop. De KBVB lanceert zowel in aanloop naar het tweede Europees Kampioenschap ooit van onze nationale vrouwen als tijdens het EK een grote campagne, die volledig in het teken staat van de Red Flames, genaamd #FLAMETIME.

Na #DEVILTIME vorig jaar, pakt de KBVB dit jaar uit met #FLAMETIME. De Rode Duivels speelden tijdens de match tegen Polen in de Nations League in de truitjes van de Red Flames. Met dat subtiele gebaar droegen ze bijna letterlijk de fakkel over aan onze nationale vrouwen. Ook de voetbalbond toont, via de campagne #FLAMETIME, dat het hen menens is om de Belgische fans minstens even sterk in vuur en vlam te zetten voor de nationale vrouwenploeg als voor hun mannelijke collega’s

"Met #FLAMETIME lanceren we een variant op de geslaagde #DEVILTIME-campagne van vorig jaar. De campagne wil het enthousiasme van onze supporters voor het Europees Kampioenschap van de vrouwen aanwakkeren en wil onze vrouwelijke toppers een extra duwtje in de rug geven om zichzelf te overtreffen tijdens dit EK.” - Manu Leroy, directeur marketing en communicatie van de KBVB

Eigen fandorp

Het speerpunt van de #FLAMETIME campagne wordt het fandorp in Leuven, de thuisstad van de Flames. Na de eigen fandag en de eigen shirts volgt een nieuwe primeur. Op zondag 10 juli opent de KBVB het fandorp op het Martelarenplein. Supporters zullen er gratis alle matchen van de Flames kunnen volgen op groot scherm, terwijl MNM en StuBru van daaruit live radio maken. Wie wil kan al enkele uren voor de match vertoeven in het fandorp en zich uitleven met tal van randactiviteiten zoals een pannakooi, voetbaldarts en een obstacle run. Wie de innerlijke mens wil versterken kan er ook terecht voor een hapje en drankje.

De Flames treffen in de groepsfase IJsland (10 juli), Frankrijk (14 juli) en Italië (18 juli). Ook de matchen tijdens een eventuele knock-outfase zullen supporters kunnen volgen in het fandorp.

Walk of Flame

Maar #FLAMETIME is meer dan enkel het allereerste fandorp van de Flames. Op maandag 27 juni doopt de KBVB de Bondgenotenlaan in Leuven om tot een Hollywood-achtige ‘Walk of Flame’, mét

de bijhorende sterren. Tussen het Martelarenplein en het Justus Lipsiusplein prijken tot eind juli alle geselecteerde Flames op hun eigen “Hollywood-ster”, omringd door banners met foto’s van de selectie die onze nationale eer in Engeland zal verdedigen.

'"De Flames zijn onze nationale voetbalheldinnen. Zo’n Walk of Flame is dus zeker op zijn plaats. Bovendien is het de ideale manier om de selectie extra in de verf te zetten en tegelijk de naamsbekendheid van onze speelsters op te krikken.” - Katrien Jans, Women’s Football Manager bij de KBVB

Speuren naar Flames via ludieke spaaractie

De KBVB heeft ook een speelse manier uitgedokterd om de goesting van de supporters nog meer aan te wakkeren. Vanaf vrijdag 15 juli kunnen supporters speuren naar “Flames”. Die “Flames” verzamel je door QR-codes te scannen via de app van de voetbalbond. De codes vind je terug bij partners van de KBVB, in het fandorp, op de ‘Walk of Flame’ of de digitale kanalen van de KBVB.

Per vlammetje dat je scant, verzamel je punten. Die punten geven fans toegang tot toffe ervaringen zoals een rondleiding op het Proximus Basecamp in Tubeke of goodies zoals gehandtekende shirts van de Flames en nog veel andere extra’s. Meer info over de actie is terug te vinden via rbfa.be/flametime of in de RBFA-app.

Unieke blik achter de schermen

Wie onze nationale voetbalvrouwen beter wil leren kennen, kan zijn kennis bijspijkeren via de RBFA-app. De reeks ‘Meet the Flames’ gunt de KBVB fans een unieke blik achter de schermen bij 8 speelsters van onze Belgian Red Flames. Daarnaast kan je allerhande leuke content terugvinden van voor, maar ook tijdens en na hun wedstrijden op het Europees Kampioenschap. Wie zich wil meten met andere fans van de Flames kan zich tijdens het EK aan pronostiekjes wagen op de matchen van de Red Flames via de RBFA-app. Naast de eer valt er ook een gesigneerd truitje van de Flames te winnen.

De KBVB geeft fans alvast een voorproefje van #FLAMETIME met onderstaande, spectaculaire campagnevideo.

Pierre Cornez

Press Officer RBFA

Jules Fremaut

PR Consultant, Bepublic Group

 

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be