Helft meer Belgen trok op luxereis in 2018

Touroperator Pegase stuurt 10 Belgen op luxueuze vakantie voor 30ste verjaardag

 

Het aantal Belgen dat op vakantie voor de pure luxe kiest, is het voorbije jaar met 50 procent gestegen. Dat blijkt uit een analyse van de boekingscijfers van touroperator Pegase, marktleider voor luxevakanties in België. De touroperator trakteert voor zijn dertigste verjaardag 10 Belgen op een luxereis. En wie tussen maart en december de mooiste reisfoto kiekt, sleept een luxueuze vakantie in de wacht naar het Mexicaanse Cancùn, ter waarde van 6.000 euro.

De luxereis is niet alleen meer weggelegd voor de 60+’er die zijn schaapjes al lang op het droge heeft. Ook veel gezinnen kiezen voor een luxueuze reis. Populair zijn daarbij onder andere een citytrip naar Bangkok in combinatie met een verblijf aan het strand in Abu Dhabi of een nachtje Muscat, Oman ontdekken en daarna genieten op het strand in Zanzibar of uitblazen in Bali met een stop in Hong Kong op de terugweg.

“De gemiddelde leeftijd van de luxereiziger situeert zich vandaag tussen de 45 en 60 jaar. Maar we zien een stijging van dertigers die graag kwalitatief reizen en ook graag geld spenderen aan een luxe-ervaring.”
Jeroen Decroos, hoofd touroperator Pegase

Sport- en wellnessreizen als ervaring

De Belgische luxereizigers combineren meestal verschillende bestemmingen en kiezen voor reizen die van a tot z uitgewerkt zijn. Die ervaring, gemoedsrust en omkadering kan al vanaf 1.500 euro per persoon. Klassiekers als Tenerife, Gran Canaria en de Griekse eilanden blijven populair, maar de Belg trekt sinds kort ook graag naar Dubai en Abu Dhabi.

“We zien vandaag twee opvallende trends in luxereizen. Enerzijds het wellnesstoerisme in luxehotels met exclusieve spa’s. Anderzijds de sportreizen. Naar Lanzarote reizen om te trainen voor een Iron Man of naar Kreta om een hike te doen in de Samariakloof beschouwt de Belg als luxe.”
Jeroen Decroos

Luxereis naar Cancùn ter waarde van 6.000 euro

Op 31 januari bestaat luxetouroperator Pegase dertig jaar. Ter gelegenheid van dat jubileumjaar trakteert de touroperator tien Belgen op een luxereis. De hoofdprijs is een luxueuze achtdaagse reis naar Cancùn in Mexico ter waarde van ongeveer 6.000 euro.

“Vanaf maart gaan we met Pegase op zoek naar de meest inspirerende reisfoto’s van de Belg. Elke Belg kan zijn of haar meest tot de verbeelding sprekende vakantiefoto delen op Instagram of Facebook met de beschrijving #Pegasetravel #PegaseTravelMoment en #3decadesPegase en versturen naar [email protected], met een korte beschrijving van waar en wanneer ze de foto namen. Een team van reisexperten kiest de winnaars.”
Jeroen Decroos van Pegase

Over Pegase
Pegase is sinds 1989 de referentie van luxevakanties in België. De voorbije 30 jaar groeide de touroperator uit tot de marktleider in luxereizen voor België. Met een sterke focus op service en flexibiliteit, een uitgelezen aanbod en een ijzersterk team maakt Pegase er een erezaak van de individuele reiswensen van haar klanten in het luxereissegment te vervullen. Voor meer informatie: www.pegase.be

Bert Bouserie

Bepublic

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be