Honderdtal internationale en lokale marketingexperts verzamelen in Tubeke

Belgische voetbalbond onthult alle sprekers van het Football Marketing Forum

De Koninklijke Belgische Voetbalbond organiseert op dinsdag 4 oktober 2022 de eerste editie van het Football Marketing Forum. De internationale bijeenkomst inspireert een honderdtal marketing- en sponsoringsexperts met een goed gevulde dag. Het sportmarketingcongres praat hen in Tubeke bij over hoe bedrijven en sportorganisaties, fans en merken kunnen aantrekken met de laatste trends op vlak van marketing en sponsoring. Op het programma prijken ronkende organisaties zoals FC Barcelona, The FA (Engelse voetbalbond), Sevilla FC, The Coca Cola Company, KPN en marketingspecialisten van eigen bodem met onder andere Soudal, Côte d’Or, Mastercard, Flanders Classics en Oud-Heverlee Leuven. 

Aangevuurd door de sterke prestaties van de Rode Duivels en Red Flames op het internationale toneel wil de voetbalbond ook naast het veld een voortrekkersrol opnemen. Om die wens ook in de praktijk om te zetten, organiseert de KBVB de allereerste editie van het Football Marketing Forum. Daarbij brengt het sponsor- en marketingmanagers onder het toezien oog van bondscoach Roberto Martinez bij elkaar om hen een blik achter de schermen te gunnen op de marketingstrategieën van wereldspelers uit de sport- en marketingsector. ​ 

“Op het veld behoren we tot de wereldtop, maar ook naast het veld hebben we de ambitie om een voortrekkersrol op te nemen. Met dit event willen we kennis delen en de Belgische sportwereld inspireren en inzicht geven in de laatste sportmarketingtrends rond het thema Winning hearts and minds through sponsorship.” ​
Manu Leroy, Director Marketing & Communications van de KBVB 

Ronkende internationale en lokale namen 

De Belgische voetbalbond heeft het programma voor het Football Marketing Forum ondertussen helemaal ingevuld. Zo tekenen internationale marketingtoppers als Elena Valls, Director of Partnerships EMEA bij FC Barcelona, John Seiler, Head of Sports & Gaming van The Coca-Cola Company en Mark Versteegen, Directeur Sponsoring bij KPN present. Zij schetsen de aanwezige marketing- en sponsoringsmanagers onder andere wat de maatschappelijke impact is van sportsponsoring of hoe sponsoring bijdraagt tot topprestaties in de sport. Daarnaast is er een interessant panelgesprek met specialisten van eigen bodem zoals Tomas Van Den Spiegel, CEO van Flanders Classics, Peter Willems, CEO van Oud-Heverlee Leuven en Caroline Baum, Marketing manager bij Mondelēz van onder andere Côte d’Or. ​ 

“We zijn erin geslaagd een goed gevuld en gevarieerd programma samen te stellen voor ons eerste Football Marketing Forum. Onze sprekers zullen thema’s aanraken die ons na aan het hart liggen: vrouwenvoetbal, jeugdvoetbal, sponsoring in een Europese topclub, de laatste trends in het sports marketing landschap en we maken ook de link met het sportieve. Tussendoor is er natuurlijke ruimte voor networking en uitwisseling van kennis.” ​
Manu Leroy, Director Marketing & Communications van de KBVB 

Het volledige programma met alle sprekers van het Football Marketing Forum is te vinden op www.rbfa.be/fmf22. Wie er nog bij wil zijn, kan nog tickets kopen tot 3 oktober. De toegangsprijs voor het event bedraagt €295,00 exclusief BTW, en omvat het welkomstontbijt, lunch, koffiebreaks en de afsluitende cocktail. Het aantal plaatsen is beperkt tot maximaal 200 deelnemers.

 

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be