Infrabel behandelt vragen buurtbewoners efficiënter dankzij Net IT

CRM-leverancier haalt raamcontract binnen

Dagelijks zijn er 18 meldingen over de spoorweginfrastructuur. Om het contact met de buurtbewoners van een spoorweg nog verder te verbeteren, werkt Infrabel voortaan intensief samen met Net IT, een bedrijf uit Zottegem dat gespecialiseerd is in CRM-oplossingen (Customer Relationship Management). Via een meldingsplatform op basis van Microsoft Dynamics CRM kan Infrabel de vragen die buurtbewoners over de spoorweg in hun buurt stellen, dagelijks efficiënter beheren. Net IT sluit een raamcontract van vier jaar af met spoorwegbeheerder Infrabel.

                                                  ***

Het is een moeilijke evenwichtsoefening: enerzijds wil Infrabel het kruispunt van Europa zijn door een veilig en kwalitatief spoorwegnet te bieden. Daarom werken ze voortdurend aan de uitbouw van een robuust spoorwegennetwerk en een goed onderhoud van dat netwerk. Anderzijds doet de spoorwegbeheerder er alles aan om de woonomgeving rondom spoorwegen zo aangenaam mogelijk te houden. Om aan die twee doelstellingen te voldoen, zet Infrabel volop in op communicatie met de buurtbewoners.

Net IT bouwt meldingsplatform

Wie een melding of klacht heeft, kan die via telefoon, e-mail of de website van Infrabel doorgeven. Net IT bouwt een meldingsplatform dat instaat voor een vlotte verwerking en opvolging van alle meldingen. Uit de cijfers blijkt hoe belangrijk dat is. Dagelijks komen er gemiddeld 18 meldingen binnen over de spoorweginfrastructuur of over werken aan het spoorwegennet. Dat kan gaan van geluidshinder en trillingen tot inkomensverlies en schade aan woningen.

Elke telefonische melding komt binnen bij een groen nummer dat 7 dagen op 7 bereikbaar is. De meldingen worden vervolgens als dossiers afgehandeld door de dienst Local & Resident Affairs van Infrabel. In totaal gebruiken zo’n 50 medewerkers de CRM-tool.

Het raamcontract tussen de CRM-specialist en Infrabel loopt over vier jaar.

“We kozen voor Net IT omwille van de kwaliteit die ze leveren. Net IT staat in voor het volledige beheer van de CRM-oplossing. Behalve de installatie, het updaten en het onderhoud, voorzien ze in de nodige opleidingen voor een goede implementatie van de oplossing in onze organisatie.”

Aurélie Robert, Teamleader bij de cel Local and Resident Affairs van Infrabel

Ook Jan Hofman, managing partner van Net IT, is zeer gelukkig met het nieuwe contract:

“Dat een grote en bekende organisatie als Infrabel ons uitkiest, toont aan dat onze kennis en ervaring op vlak van CRM erkend wordt. Het contract laat ons toe onze expertise ten volle te gebruiken en op die manier Infrabel te helpen om hun meldingsplatform nog beter uit te bouwen.”

Jan Hofman

 

Over Net IT

Net IT is een expert in de uitwerking en implementatie van CRM strategieën, met Microsoft Dynamics CRM als ondersteunende software. Al sinds 1999 helpt Net IT bedrijven met het verbeteren van het klantinzicht,  de klantbeleving en de klantbetrokkenheid met als doel meer verkoop, klantbehoud en concurrentievoordeel te realiseren. Net IT beschikt over een team van 35 medewerkers.  

 

Frédéric Petit, Thomas Baeken

Woordvoerders, Infrabel

Jan Hofman

Managing Partner, Net IT

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be