INNO organiseert 'Designer Maand': een ode aan ontwerpers, merken en klanten

Op 7 mei lanceert de gerenommeerde winkelketen INNO zijn 'Designer Maand', een evenement dat zowel de rijke geschiedenis als de innovatieve toekomst van dit iconische warenhuis viert. Gedurende deze maand ligt de focus op merken met Zweeds design, aangevuld met internationale topmerken. De aftrap van deze feestelijke maand in de winkels vindt plaats bij INNO in de Nieuwstraat in Brussel, waar bezoekers op woensdag 7 mei worden getrakteerd op een live DJ-set, entertainment en exclusieve goodiebags.

Zweeds design en topmerken 

Sinds de oprichting in 1897 staat INNO bekend als een iconisch modehuis, dat 650 merken onder één dak samenbrengt. In de zomer van 2024 verwelkomde INNO nieuwe eigenaren, wat zorgde voor een hernieuwde focus op eigen merken met Zweeds design naast een selectie van internationale topmerken. De maand mei zet deze merken in de schijnwerpers.

We zijn trots om aan te kondigen dat we verspreid over onze 16 Belgische winkels 11.000 vierkante meter openen met eigen INNO merken van Zweeds design. Met deze stap creëren we de optimale voedingsbodem om de komende jaren sneller te groeien, gestimuleerd door de retailkennis en ervaring van de nieuwe eigenaren Axcent of Scandinavia en SKEL om onze eigen merken te ontwikkelen en te distribueren. Met deze uitbreiding van ons assortiment volgen we consequent de strategische heroriëntatie van INNO. In de parfumerie positioneert INNO zich in het luxesegment. Handtassen, horloges en sieraden zijn de andere strategische afdelingen die de nieuwe positionering aandrijven. In de kledingsector blijft premium mode de norm, terwijl mainstream mode altijd beschikbaar is waar de klant het verwacht. De strategische herpositionering van INNO de afgelopen jaren heeft geleid tot een gezonde en bloeiende organisatie. Ook in het boekjaar 2023-2024 hebben we – voor het derde jaar op rij - uitstekende resultaten behaald, met ≈10,0 miljoen EBITDA en een positief nettoresultaat. Verdere strategische veranderingen zullen in de herfst en in de komende jaren worden doorgevoerd.” - Armin Devender, CEO INNO 

 

"De komst van onze nieuwe Zweedse en IJslandse eigenaren Axcent of Scandinavia en SKEL introduceert Zweedse designermerken. Zweeds design onderscheidt zich door zijn minimalistische benadering en staat voor eenvoud en comfort als sleutelelementen. Met een focus op kwaliteit en duurzaamheid, gebruiken onze merken natuurlijke materialen en een neutraal kleurenpalet om tijdloze stukken te creëren. Bovendien zal INNO blijven investeren in een breed scala aan merken, met een sterke focus op premium en mainstream merken zoals Tommy Hilfiger, Weekend Max Mara, Guess, BOSS, Polo Ralph Lauren, Longchamp en Liu Jo. We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe merken die onze klanten aanspreken en nieuwe klanten naar onze winkels trekken. We hebben onlangs toonaangevende internationale merken zoals Lacoste, Fred Perry en Barbour toegevoegd en ook de komende seizoenen zullen we nog nieuwe merken introduceren.” - Elly Zwinnen, Merchandise & Marketing Director, INNO ​ 

Een innovatieve winkelervaring 

Naast de focus op merkstrategie investeert INNO ook in de modernisering van zijn winkels. De lingerie-afdeling is van de begane grond naar een hogere verdieping verhuisd voor meer privacy. Op de vrijgekomen ruimte is nu plaats voor de groeiende parfumerie & beauty- en lederwarenafdelingen. Later dit jaar krijgt de woonafdeling een frisse nieuwe look en wordt het assortiment woonartikelen fors uitgebreid. ​ 

“We streven ernaar een uniforme en inspirerende winkelervaring te creëren. Door meer natuurlijk licht te integreren en te investeren in digitale schermen, creëren we een frisse, open sfeer. Touchscreens en digitale schermen vergroten de flexibiliteit en duurzaamheid van onze communicatie.” - Elly Zwinnen, Merchandise & Marketing Director, INNO

Met deze innovaties en de start van de ‘Designer Maand’ op 7 mei bevestigt INNO opnieuw zijn positie als een toonaangevende speler in de modewereld, waar traditie en innovatie naadloos samenkomen. ​ 

Tijdens de ‘Designer Maand’ organiseert INNO een reeks exclusieve workshops, waaronder kooklessen en make-up masterclasses. Bezoekers kunnen ook deelnemen aan boeiende activiteiten, zoals een originele Moederdagwedstrijd waarbij ze een fotoshoot en cadeaubonnen kunnen winnen. Wie komt shoppen kan ook zijn of haar favoriete parfum, tas of sieraden personaliseren met een unieke gravure. Een overzicht van alle activiteiten is te vinden op INNO.be ​ 

Sofie Santermans

Senior PR Consultant, Bepublic


Over INNO  ​
INNO is een warenhuisketen met een brede waaier aan premium- en mainstream merken. De keten maakt al 128 jaar deel uit van het retaillandschap van alle grote Belgische steden. INNO biedt de Belgen een omnichannel-shopervaring waarbij online en offline winkelcomfort samenkomen. De keten telt 16 fysieke winkels, een webshop en stelt 1460 FTE’s tewerk. In juli 2024 werd INNO overgenomen door INNOvative Retail BV, een nieuwe onderneming voor de helft in handen van Axcent of Scandinavia (de meerderheidsaandeelhouder van de Zweedse warenhuisketen Åhléns), en voor de andere helft van SKEL fjárfestingafélag (een beursgenoteerde investeringsmaatschappij uit IJsland met ervaring in retail). Armin Devender is CEO.
www.inno.be 

Over Axcent of Scandinavia  ​
Ayad Al-Saffar kan bogen op een lange carrière in retail en branding. Begin 2000 nam hij van de H&M-familie de winkelketen Ur & Penn over, die in 1943 werd opgericht door wijlen Erling Persson (die later H&M oprichtte). Ur & Penn is nog steeds eigendom van de familie Al-Saffar. Medio 2000 verwierf Ayad Al-Saffar de nog steeds zeer succesvolle Nederlandse winkelketen Lucardi, die ook winkels in België heeft, en later de Nederlandse warenhuisketen Kijkshop. In 2022 nam Ayad Al-Saffar, samen met partners, de Zweedse warenhuisketen Åhléns over, die dit jaar 126 jaar bestaat. Hij heeft brede ervaring met het hervormen en uitbreiden van winkelketens en zette bij elke overname in recordtijd rode cijfers om in zwarte cijfers. Åhléns heeft 48 warenhuizen in Zweden en maakte in 2023 voor het eerst in tien jaar winst. Åhléns opende in juni 2024 een nieuwe department store.

Over SKEL  ​
SKEL is een op Nasdaq Iceland genoteerde investeringsmaatschappij. Het bedrijf is een strategische investeerder die managementteams en ondernemers bijstaat in de uitbouw van ondernemingen om meer waarde te creëren. Het portfolio van SKEL bestaat uit zowel beursgenoteerde als niet-beursgenoteerde participaties in strategische sectoren, waaronder handel en retail. Het management en de raad van bestuur van SKEL hebben meer dan 30 jaar internationale ervaring in de consumenten- en detailhandel, zowel operationeel als financieel. Jón Ásgeir Jóhannesson, de voorzitter van de raad van bestuur van SKEL en directeur van SKEL’s hoofdaandeelhouder Strengur hf., heeft uitgebreide ervaring in het investeren in en het uitbaten van department stores. Hij en zijn investeringspartners leidden de herstructurering van Magasin Du Nord en Illum en hebben House of Fraser overgenomen in het Verenigd Koninkrijk. Eén van zijn partners in Strengur is Sigurður Bollason, een ervaren investeerder in retail en mode, zoals Karen Millen en All Saints. 

 

 

 

Contacteer ons

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be