Intermarché België wordt titelpartner* van wielerploeg Wanty Gobert

Vanaf 1 januari 2021 wordt Intermarché, de supermarktketen van de retailgroep Les Mousquetaires, titelpartner van de wielerploeg Wanty Gobert. De ploeg die volgend jaar uitkomt op WorldTour-niveau zal de naam Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux dragen. Dat maken wielerploeg Wanty Gobert en de 78 Belgische winkels van Intermarché vandaag bekend. Het partnerschap loopt tot eind 2023.

Lokaal partnerschap met internationale visibiliteit

De internationale keten Intermarché is sinds 1991 in België actief. De supermarktketen groeide de voorbije 29 jaar in ons land met vooral winkels in dorpen en steden in Wallonië. Partner worden van een van de populairste sporten in België zoals het wielrennen versterkt de - al grote - nabijheid tussen de bedrijfsleiders van Intermarché, hun klanten en hun partners.

"Wielrennen is één van de meest populaire sporten in België. Het leeft in onze straten. De wedstrijden passeren rakelings langs het trottoir van onze woningen. Team Wanty Gobert hecht net als ons veel belang aan nabijheid als waarde. Daarnaast heerst er net als in onze verkooppunten een echte teamspirit en gezellige sfeer. We zijn dan ook fier om hun titelpartner te worden."
Alain Boulle, Voorzitter van Intermarché België

Team Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux zal deel uitmaken van de UCI World Tour, de eerste klasse van het internationale wielrennen. Dat geeft het team toegang tot alle belangrijke wedstrijden op de kalender. En dat niet alleen in België (Ronde van Vlaanderen, Gent-Wevelgem, Luik-Bastenaken-Luik, Waalse Pijl, de Ronde van Wallonië etc…), maar ook in het buitenland (Ronde van Frankrijk, Ronde van Italië, Ronde van Spanje, etc…). Als titelpartner zal Intermarché op de wielerkledij en vrijetijdskleding, het wagenpark en andere dragers van het team staan.

Partners met gemeenschappelijke waarden

Naast de visibiliteit tijdens de wedstrijden, betekent het partnerschap ook dat Intermarché titelpartner wordt van een hecht team. De supermarktketen en de Belgische wielerploeg zullen samen de waarden van het samenleven hoog in het vaandel dragen. Deze samenwerking zal het werk dat de bedrijfsleiders van Intermarché al bij lokale clubs en sportieve verenigingen van alle niveaus doen, versterken.

"In zee gaan met Intermarché was voor ons  snel een evidentie. De filosofie van de retailgroep Les Mousquetaires ligt volledig in lijn met de visie die we de laatste jaren met de Want You Club, onze business club, ontwikkeld hebben. De supermarktgroep wordt namelijk geleid door zijn bedrijfsleiders die allen ondernemers en eigenaars van hun verkooppunten zijn. Intermarché en onze sportieve structuur delen veel waarden: moed, teamspirit, ondernemerschap en competitiegeest."
Jean-François Bourlart, Algemeen Manager van Want You Cycling

*Titelpartner of vaak naming genoemd is een specifieke praktijk van peterschap dat betekent dat een merk of bedrijf zijn naam aan een sportfaciliteit, wedstrijd, klassement, team, … geeft.

                                                                   ***

Over Wielerploeg Wanty Gobert
Het project Wanty Gobert, dat sinds de overname van de club VC Ath in 2001 door Jean-François Bourlart geleid wordt, heeft de hele ladder van het wielrennen beklommen. In 2008 werd het team UCI Continentaal (3e divisie internationaal) om daarna  naar het UCI Professionele Continentale circuit (2e divisie internationaal) over te stappen in 2011. Dankzij zijn trouwe partners Wanty en Groupe Gobert bleef het team progressie maken, met als apotheose het succes in de Amstel Gold Race met Enrico Gasparotto in 2016 en drie opeenvolgende eindoverwinningen in de Europe Tour (2016, 2017, 2018), gevolgd door drie deelnames aan de Ronde van Frankrijk (2017, 2018, 2019). De entiteit Want You Cycling neemt na tien seizoenen in de wachtkamer van de elite de structuur Continuum Sports, beheerder van het UCI WorldTeam CCC (ex-BMC Racing Team), over om vanaf 2021 de overstap naar de World Tour te maken. Het Belgische team zal vanaf 1 januari aanstaande de titel Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux dragen, en zal 27 professionele renners uit negen verschillende landen in zijn kern van 2021 hebben. Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux zal aan de grootste professionele wielerwedstrijden, zoals de Ronde van Frankrijk, de Ronde van Italië, de Ronde van Spanje, maar ook Luik-Bastenaken-Luik, de Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix of Milaan-San Remo deelnemen.

Over Intermarché België en de retailgroep Les Mousquetaires
Intermarché is een keten van voedingsmiddelen van de retailgroep Les Mousquetaires die sinds 1991 op de Belgische markt aanwezig is. Ze heeft bijna 80 verkooppunten, verdeeld in twee vormen (Super en Contact), die door onafhankelijke bedrijfsleiders geleid worden. Deze bedrijfsleiders zijn tevens mede-beslissingsnemers van de commerciële politiek van de keten. Met een omzet van 582 miljoen euro in 2019 en een sterke stijging in 2020 put Intermarché zijn kracht in België uit een offensieve prijsstrategie, een stijging van de verkoop van ter plaatse bereide verse producten en een winkelgrootte op mensenmaat die het mogelijk maakt om zo dicht mogelijk bij de klant te staan.

Met bijna 4.000 verkooppunten in Europa en een omzet van 45,33 miljard euro in 2019 is de retailgroep Les Mousquetaires één van de hoofdspelers binnen de grootwarenhuizen. De retailgroep, die in 1969 opgericht werd, verenigt meer dan 3.000 zelfstandige bedrijfsleiders en 150.000 medewerksters en medewerkers. De ketens van de retailgroep zijn Intermarché en Netto (voeding), Bricomarché, Brico Cash en Bricorama (doe-het-zelf), Roady, Rapid Pare-Brise en Izyscoot (mobiliteit). Met bijna 60 productiesites in Frankrijk is de retailgroep ook een belangrijke speler in de voedselverwerkende sector. Les Mousquetaires is actief in België, Frankrijk, Polen en in Portugal.

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be