Kantoor van de toekomst, war for talent en fusies en overnames: deze trends staan centraal in Week van de Accountant georganiseerd door Wolters Kluwer in België

Mechelen, België – 15 september 2022 - ​ Wolters Kluwer, wereldwijde leverancier van informatie, softwareoplossingen en diensten, organiseert de vierde editie van de Week van de Accountant van 26 tot 30 september 2022. Sectorexperts onderzoeken wat de impact is van belangrijke trends waaronder het kantoor van de toekomst, de war for talent en fusies en overnames op de accountancysector.

Neem deel aan de Week van de Accountant! Voeg deze rondetafelgesprekken en podcasts nu toe aan uw agenda zodat u niets mist van de trends die Wolters Kluwer onderzoekt tijdens de Week van de Accountant 2022:

  • Maandag, 26 september – Hoe ziet het accountantskantoor van de toekomst eruit en hoe kan u zich erop voorbereiden? Survey en podcast
    Wolters Kluwer ondervroeg meer dan 270 accountants om hun inzichten te verkrijgen over hoe het accountantskantoor van de toekomst eruit ziet en hoe financiële beroepen zich hierop kunnen voorbereiden. We gaan dieper in op deze survey resultaten in een boeiende podcastreeks. Komen onder andere aan bod: de nieuwe manier van werken post-pan, hoe u de war for talent kan winnen dankzij rekrutering- en retentiebeleid en fusies en overnames. Luister hier naar de podcast, vanaf 26 september.
  • Dinsdag, 27 september – Hete hangijzers binnen accountancy: een rondetafelgesprek
    Sluit u aan bij het rondetafelgesprek waar vijf experten het hebben over enkele hete hangijzers binnen het beroep, waaronder: de impact van fusies en overnames op de sector, hoe accountancykantoren het beste talent kunnen aantrekken, hoe pas afgestudeerde accountants beter kunnen worden voorbereid op de arbeidsmarkt en de voordelen van het aanbieden van flexibele verloning en het cafetariaplan. Nemen onder andere deel aan het gesprek: Gianni Spolverato, doctorandus in accounting en finance aan Vlerick Business School, An Oosterlinck, experte accounting en HR bij VDAB, Bart Van den Bussche, director Business Applications bij PwC en Marijn Devries, accountant en mede-initiatiefnemer van Cijferbazen. Schrijf nu gratis in om dit rondetafelgesprek bij te wonen.
  • Donderdag, 29 september – Flexibel verlonen met een cafetariaplan: interactief webinar
    Een cafetariaplan laat werknemers toe om te kiezen uit verschillende extralegale voordelen, volgens een vooropgesteld budget. In dit interactief webinar bespreken Valerie Devos en Sofie Matthys, experten op gebied van flexibele verloningsvormen van Deloitte, de voor- en nadelen en fiscale en administratieve impact van een cafetariaplan voor werkgevers en werknemers. Ze onderstrepen waarom accountants perfect geplaatst zijn om hun klanten hierin te begeleiden, en hoe het cafetariaplan aangewend kan worden als middel om werknemers aan te trekken, te motiveren en aan zich te binden. Schrijf hier in om dit webinar te volgen.

 

Fiere accountant? Gebruik onze toolkit om het te tonen
Naast het aankaarten van belangrijke trends die een impact hebben op het beroep accountancy, willen we met de Week van de Accountant vooral één van de mooiste beroepen ter wereld in de bloemetjes zetten. Bekijk onze toolkit en templates die u kan gebruiken om te tonen hoe fier u bent op uw beroep en uw kantoor. U kan de volledige toolkit hier downloaden.

Ontdek het volledige programma van de Week van de Accountant en schrijf u in voor één van de activiteiten via www.weekvandeaccountant.be .


Over Wolters Kluwer
Wolters Kluwer (WKL) is een wereldwijde leider in professionele informatie, softwareoplossingen en diensten voor de sectoren gezondheidszorg, fiscaliteit en boekhouding, bedrijfsbeheer, risicobeheer en compliance, en juridische en regelgevende sectoren. Dag na dag helpen we onze klanten om cruciale beslissingen te nemen door hen deskundige oplossingen aan te reiken, die een diepgaande domeinkennis combineren met geavanceerde technologieën en diensten. ​

Wolters Kluwer gaf in 2021 een jaaromzet aan van €4,8 miljard. De groep levert diensten aan klanten in meer dan 180 landen, heeft activiteiten in meer dan 40 landen en stelt wereldwijd ongeveer 19 800 mensen tewerk. De onderneming heeft haar hoofdkantoor in Alphen aan den Rijn, Nederland. ​

Het Wolters Kluwer-aandeel is genoteerd op Euronext Amsterdam (WKL) en is opgenomen in de AEX- en Euronext 100-indexen. Wolters Kluwer heeft een gesponsord Level 1 American Depositary Receipt-programma (ADR). Deze ADR’s worden verhandeld op de over-the-counter markt in de VS (WTKWY). ​

Voor meer informatie kunt u www.wolterskluwer.com raadplegen en ons volgen op Twitter, Facebook, LinkedIn en YouTube. ​

Ellyne Temmerman

Marketing Communications Manager - Wolters Kluwer Belgium

Ken Standaert

Ken Standaert

Team Lead/Senior PR Consultant Bepublic Group

 

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be