Leuvens technologiebedrijf ziet omzet verdubbelen door onzekerheid rond coronavirus

Bedrijven zoeken manieren om onnodige menselijke interactie op de werkvloer te vermijden

Het Leuvense technologiebedrijf Bringme zag sinds de uitbraak van het coronavirus in januari het aantal aanvragen om de inkomruimte van bedrijven te automatiseren voor pakketbeheer of bezoekersbeheer, verdubbelen. Bedrijven zoeken meer en meer structurele oplossingen om de plaats waar de meeste bacteriën en virussen het bedrijf binnendringen, zoals de receptie, te vrijwaren van ziektes zoals het coronavirus.

De Wereldgezondheidsorganisatie WHO riep op 27 februari bedrijven wereldwijd op om maatregelen te nemen tegen het coronavirus. Thuiswerken en het desinfecteren van de werkplek zijn mogelijke tijdelijke oplossingen, maar bedrijven denken steeds meer na over wat ze structureel kunnen veranderen om menselijke interactie (o.a. in tijden van epidemieën) te verminderen.

“Een verminderd menselijk contact bij het ontvangen van personen en pakjes is in de huidige internationale economie cruciaal. Die oplossing is niet enkel tijdens epidemieën relevant, maar verbetert het hele jaar door de veiligheid en efficiëntie in de receptieruimte.”  

Jo Vandebergh, CEO Bringme

Receptie meest kwetsbare plek van bedrijven

De kwetsbaarste plek van bedrijven is het onthaal, waar bezoekers, leveranciers en koeriers in contact komen met de (interne) medewerkers van het bedrijf. Naargelang de schaal van het bedrijf komen er bij Belgische bedrijven tussen 15 en 30 koeriers en leveranciers per dag. Gemiddeld genomen, zijn ongeveer de helft daarvan koeriers die een pakje komen afleveren of ophalen. Om nog maar te zwijgen van het aantal bezoekers die een bedrijf dagelijks over de vloer krijgt. 

“Veel menselijke interactie brengt grotere risico’s voor de overdracht van een virus met zich mee. We zien dat bedrijven zich in tijden van het coronavirus daar nu ernstige zorgen om maken. We kregen al dubbel zoveel aanvragen sinds de uitbraak van het virus in vergelijking met dezelfde periode het jaar voordien."

Jo Vandebergh, CEO Bringme

Bezoekers en pakjes ontvangen zonder menselijke interactie

Het Leuvens bedrijf zorgt er met zijn Bringme Box voor dat bedrijven pakjes kunnen ontvangen zonder menselijk contact. Die boxen hebben bovendien een innovatieve antibacteriële bovenlaag die gelijkaardig is aan de richtlijnen die het WHO nu meegeeft rond de behandeling met antibacteriële sprays. Daarnaast zorgt Bringme er ook voor dat bezoekers zichzelf kunnen aanmelden bij een bedrijf, zonder tussenkomst van een receptionist. Receptionisten worden vaak gezien als een ‘zwakke schakel’, omdat ze de draaischijf zijn in het bedrijf en ze het vaakst in contact komen met (ziektekiemen van) bezoekers van buiten het bedrijf.

“We mogen niet pessimistisch zijn, maar één zieke werknemer zou het werk in een bedrijf helemaal kunnen stilleggen. Dat zagen we gebeuren bij Unilever in Italië, maar kan ook hier bij ons. Stel dat er een werknemer bij een start-up of zelfs (middel)groot bedrijf besmet zou raken, kan dat een enorme impact hebben. Ook bij ons eigen bedrijf hebben we inmiddels een corona preventieplan voor medewerkers en bezoekers geïmplementeerd."

Jo Vandebergh, CEO Bringme

***

Over Bringme

Bringme is een internationaal technologiebedrijf met hoofdzetel in Leuven. Het bedrijf werkt in synergie met andere bedrijven, vastgoedontwikkelaars en retailers en maakt komaf met inefficiëntie en tijdverlies door het begrip 'toegang' radicaal te herdenken naar het digitale tijdperk. De virtuele receptie en digitale conciërge van Bringme automatiseren al wat een gebouw in en uit gaat: bezoekers, koeriers, leveringen, afhalingen, etc. volgens de hoogste veiligheids- en privacynormen. De producten zoals de Bringme, Bell, Desk en Box zijn verbonden met één handige app die alles voor de gebruiker regelt.

De meer dan 1.000 klanten krijgen samen met Bringme altijd een Return On Investment op 4 niveaus: ze besparen tijd en kosten, genieten van maximale privacy en veiligheid, meerwaarde voor alle betrokkenen, én ze halen massa's nutteloze ritten uit het verkeer.

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be