Lidl opent studentenrestaurant in Gent tijdens blokperiode

4 op 10 studenten hebben tijdens de blok geen tijd om gezond te koken, blijkt uit iVOX-studie

Wat eten studenten vaak tijdens de blok? Frieten, pizza, pita, spaghetti… Het is een cliché, maar vaak ook realiteit. Uit een onderzoek bij vierhonderd Belgische studenten, uitgevoerd door iVOX in opdracht van supermarktketen Lidl, bijkt dat vier op de tien studenten het moeilijk vinden om gezond te eten tijdens de blok. Lidl wil daar een antwoord op bieden door in Gent tijdelijk een studentenrestaurant te openen. Dat zal 24 uur op 24 en alle dagen van de week open zijn.


Tijdens de komende blok- en examenperiode opent Lidl aan het Woodrow Wilsonplein ('t Zuid) in Gent 'Straffe Kost', een pop-up-restaurant met verse, gezonde producten aan zeer democratische prijzen. Het restaurant zal alle dagen open zijn vanaf woensdag 23/05 tot zaterdag 23/06 en dat 's ochtends, 's middags en 's avonds. Studenten kunnen er terecht voor een stevig en gezond ontbijt, maar net zo goed voor een quiche, een pasta of een slaatje. Echt vers powerfood waarmee ze de examenperiode kunnen doorkomen. Ook niet-studenten zijn trouwens welkom in het 'eet-ablissement'.

Meer dan helft wil gezonder eten
Uit de iVOX-studie die Lidl liet uitvoeren blijkt dat vier op de tien studenten aangeeft dat ze geen tijd hebben om tijdens de blokperiode gezond te eten of dat ze geen energie hebben om met gezonde voeding bezig te zijn. Meer dan de helft stelt dat ze gezonder willen eten tijdens de blokperiode dan dat ze momenteel doen. Een snelle en gezonde maaltijd vinden tijdens de blokperiode is voor ruim zes op de tien studenten moeilijk.

  • 54% van de studenten zou gezonder willen eten dan ze nu doen tijdens de blok.
  • 44% geeft aan tijdens de blok ongezonder te eten dan tijdens het jaar, 36% zegt gezonder te eten.
  • 70% van de studenten geven aan meer maaltijden mee te nemen van thuis tijdens de blokperiode.
  • 41% van de studenten zegt tijdens de blokperiode niet de energie te hebben om met gezonde voeding bezig te zijn.
  • Meer dan zes op de tien studenten geeft aan dat ze het moeilijk vinden om tijdens de blokperiode een snelle, gezonde maaltijd te vinden.

Student gelooft dat gezonde voeding slaagkansen verhoogt
Ruim zes op de tien studenten stelt dat door gezonder te eten tijdens de blokperiode ze ook productiever zijn. Bijna de helft gelooft dat hun slaagkansen op de examens erdoor verhogen. Toch drinkt nog steeds een op de vijf van de mannelijke studenten alcohol tijdens de blokperiode.

  • 60% van de studenten geeft zelf ook aan tijdens de blokperiode minder zelf te koken dan tijdens het jaar en 67% geeft aan tijdens de blok voornamelijk thuis te eten.
  • 69% van de studenten vindt gezond eten tijdens de blok belangrijk en 68% vindt het tijdens die periode dan zelfs extra belangrijk om gezond te eten.
  • 62% van de studenten gelooft door gezonder te eten tijdens de blokperiode dat ze ook productiever zijn en 49% van de studenten geeft aan te geloven dat ze hun slaagkansen op de examens erdoor verhogen.


Lidl België is een supermarktketen met 300 filialen in België en Luxemburg. De ruim 7500 werknemers zetten zich dagdagelijks in om verse groenten, fruit en sterke eigen merken aan te bieden voor de hoogste kwaliteit aan de laagste prijs. De Belgische onderneming vertaalt eenvoud en klantgerichtheid in budgetvriendelijk winkelen – zonder afbreuk te doen aan kwaliteit. Bovendien zet Lidl duurzaamheid voorop en werkt het onder het credo ‘Op weg naar morgen’ aan een betere toekomst voor mens en milieu.

 

Isabelle Colbrandt

Hoofd Corporate communicatie, Lidl België & Luxemburg

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be