Lightyear en Arval werken samen aan duurzame mobiliteit, door 10.000 Lightyear 2-wagens voor de massamarkt te reserveren

De 10.000 wagens bestemd voor autoleasemaatschappij Arval, brengt het totaal pre-orders van B2B-partners op 21.000

Lightyear - het Nederlandse hightechbedrijf dat met de Lightyear 0 de allereerste elektrische auto op zonne-energie voorstelde, heeft een pre-order- overeenkomst getekend met Arval, Europa’s #1 full service multibrand-autoleasemaatschappij. Het leasebedrijf staat bekend als belangrijke speler in duurzame mobiliteit en maakt deel uit van de BNP Paribas Groep. De vooruitbestelling omvat 10.000 Lightyear 2-wagens, de auto die Lightyear intussen ontwikkelde voor de massamarkt. Met Arval heeft Lightyear een belangrijke nieuwe mobiliteitspartner in het B2B-segment. Arval zal elektrisch rijden op zonne-energie mee ontplooien op de Europese markt. Het totaal aan Lightyear 2-pre-orders van B2B-partners overschrijdt vandaag 21.000 stuks, of een omzet van bijna 840 miljoen euro. Dit nieuws komt een week nadat Lightyear een wachtlijst heeft geopend, waar consumenten al kunnen intekenen voor een preferentiële behandeling tijdens de reserveringen voor de Lightyear 2, later dit jaar.

Een partnerschip gebaseerd op gedeelde waarden

Arval en Lightyear delen dezelfde ambities qua duurzame mobiliteit. Beide spelers zullen het nieuwe model niet alleen op de Europese markt introduceren - met een aantal customer experience events in 2023/24 - maar koesteren ook ambities op internationaal niveau.

"De technologie van Lightyear is beproefd, betaalbaar en milieuvriendelijk. Ze vormt een fantastische aanvulling op onze vloot", aldus Alain van Groenendael, voorzitter en CEO van Arval. "Onze ambitie is om wereldwijd tegen 2025 700.000 elektrische wagens te leasen. De 10.000 Lightyear 2-auto’s kaderen perfect in dit objectief. Ze laten ons toe om onze klanten nog beter in hun energietransitie te begeleiden en infrastructuurbehoeften optimaal in te vullen.”

Milieuvriendelijke mobiliteit voor iedereen

“We willen onze elektrische wagens op zonne-energie tot bij zoveel mogelijk mensen brengen. Tot bij de individuele consument enerzijds en anderzijds door samen te werken met Arval. Dit bedrijf speelt een cruciale rol in onze ambitie. We zijn hen dankbaar voor hun vertrouwen, hun expertise en hun internationale aanwezigheid om de Lightyear 2 uit te rollen.” Lex Hoefsloot, CEO Lightyear en Co-Founder

Consumenten zijn op zoek naar een handig en milieuvriendelijk antwoord op hun mobiliteitsbehoeften. Met zonne-elementen op het dak en de motorkap, biedt Lightyear 2 een verdubbelde actieradius van 800 km per laadbeurt. De wagen moet bovendien ongeveer driemaal minder laden dan een klassieke elektrische wagen. En dit alles voor een aankoopprijs van minder dan 40.000 euro.

Door de Lightyear 0 in beperkte aantallen te produceren, bewees Lightyear de levensvatbaarheid van haar technologie. Met de Lightyear 2 zet het bedrijf de volgende stap om milieuvriendelijke mobiliteit overal beschikbaar te stellen voor iedereen.

 

 

Over Arval:

​Arval is gespecialiseerd in full service leasing van wagens en nieuwe mobiliteitsoplossingen. Eind december 2021 leasete Arval bijna 1,5 miljoen voertuigen wereldwijd. Elke dag werken 7500 werknemers in 30 landen om de reizen van alle klanten zo naadloos en duurzaam mogelijk te maken, zowel voor grote internationale bedrijven, als voor kleinere bedrijven, zelfstandigen of particulieren. Arval is stichtend lid van Element-Arval Alliance, wereldleider met meer dan 3 miljoen voertuigen in 53 landen. Arval werd opgericht in 1989 en maakt deel uit van de BNP Paribas Group. Binnen de groep behoort Arval tot Retail Banking & Services. www.arval.com

Over Arval België:

​Arval België werd opgericht in 1991 en is één van de marktleiders in België in multimerken leasing van voertuigen. Arval België biedt haar klanten – professionelen, kmo's, grote multinationals en overheidsinstellingen – oplossingen op maat om de mobiliteit van hun medewerkers te optimaliseren en de risico's van hun wagenparkbeheer uit te besteden. Deskundig advies en kwaliteit van de dienstverlening vormen de basis van de merkbelofte van Arval België en worden aangeboden door 12 Account Teams. Eind 2021, leasete Arval België meer dan 87.000 voertuigen. www.arval.be

Over BNP Paribas:

​BNP Paribas is de toonaangevende bank van de Europese Unie en een belangrijke internationale speler. Ze is actief in 68 landen en telt meer dan 190.000 werknemers, waarvan meer dan 145.000 in Europa. De groep bekleedt sleutelposities in haar drie voornaamste activiteitsdomeinen: Retail Banking voor de retailbanknetwerken van de groep en verschillende gespecialiseerde activiteiten, waaronder BNP Paribas Personal Finance, en Arval Investment & Protection Services voor spaar-, beleggings- en beschermingsoplossingen, en Arval Corporate & Institutional Banking, gericht op zakelijke en institutionele klanten. Op basis van haar sterk gediversifieerd en geïntegreerd model helpt de groep al haar klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo's, grote ondernemingen en institutionele klanten) bij de realisatie van hun projecten via oplossingen op het vlak van financiering, beleggingen, spaar- en verzekeringsdiensten. In Europa heeft de groep vier thuismarkten: België, Frankrijk, Italië en Luxemburg. De groep ontplooit haar geïntegreerd retailbankingmodel in verschillende landen rond de Middellandse Zee, in Turkije, Oost-Europa en via een uitgebreid netwerk in het westen van de Verenigde Staten. Als belangrijke speler in het internationale bankwezen beschikt de groep over toonaangevende platforms en business lines in Europa, een sterke aanwezigheid in Noord- en Zuid-Amerika en een solide en snelgroeiende activiteit in Azië-Pacific. BNP Paribas heeft in al haar activiteiten een benadering van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen ingevoerd, waardoor het kan bijdragen tot de opbouw van een duurzame toekomst en tegelijk de prestaties en de stabiliteit van de groep kan verzekeren. www.bnpparibas.com

Over Lightyear:

Lightyear wil milieuvriendelijke mobiliteit voor iedereen overal beschikbaar maken. Met zijn energie-efficiënte ontwerp en geïntegreerde zonnecellen rekent Lightyear af met de twee grootste problemen voor elektrisch rijden: de hoge oplaadfrequentie en de beperkte actieradius. Afhankelijk van het klimaat, kunnen automobilisten tot elfduizend kilometer per jaar rijden op zonne-energie. Het snelgroeiende bedrijf werd opgericht in 2016 en heeft momenteel meer dan 600 mensen in dienst. Het team bestaat uit een mix van jong talent en ervaren medewerkers uit de auto- en technologie-industrie. In juni 2022 onthulde het bedrijf zijn prototype, de Lightyear 0, die in november 2022 in beperkte productie startte. Voor de volgende serie, de Lightyear 2 waarvan de wachtlijst al is geopend, volgt een volledige onthulling midden 2023. De start van de productie staat gepland voor 2025.

 

Tony Peetermans

Head Of Marketing, Arval België

Hannelore Schmid

PR Consultant, Bepublic Group

Indira Hasanbegovic

Team Lewis

 

 

 

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be