Limburgse Lotte De Visscher wordt CEO als jobstudent

The Adecco Group ondersteunt ambitieuze jongeren voor arbeidsmarkt

De 22-jarige Lotte De Visscher uit Alken heeft ongetwijfeld de meest uitdagende en best betaalde studentenjob van deze zomer. Uit meer dan 1.000 kandidaten selecteerde the Adecco Group in België de master student business engineering om gedurende één maand baas te worden van één van de grootste HR-dienstverleners in België. Vanaf begin augustus loopt Lotte in het spoor van Country Manager Nico Reeskens. Met het initiatief daagt de HR-onderneming jongeren uit hun leiderscapaciteiten te ontdekken en de werkvisie van de student te betrekken in het bedrijfsbeleid van de groep. Het initiatief was al voor veel  laureaten een springplank om te werken voor internationale ondernemingen, zoals the Coca Cola Company, Google en the Adecco Group zelf.

De afgelopen zes jaar stelden meer dan 9.000 jongeren zich kandidaat om tijdens de zomermaanden voor één maand in de voetsporen te treden van de Belgische baas van the Adecco Group. Ondanks de coronacrisis besloot het bedrijf om ook dit jaar het initiatief door te zetten. Om de gezondheid en veiligheid van iedereen te garanderen, verliep het proces volledig virtueel. Met behulp van intellectuele en praktische opdrachten, schriftelijke proeven en videotests en interviews met rekruteerders werden de management skills van de jongeren op de proef gesteld en beoordeeld. De laatste vijf finalisten kregen tot slot de kans om via een video-interview voor een professionele jury een business case te presenteren en hun troeven uit te spelen in één op één gesprekken.

Lotte De Visscher wist uiteindelijk de jury te overtuigen door de interessante business case die ze uitwerkte omtrent hoe met behulp van artificiële intelligentie de toekomst van werk in kaart kan worden gebracht. Daarnaast toonde ze zich ook zeer professioneel, met een groot gevoel voor people management. Maar the Adecco Group benadrukt dat ook de andere kandidaten trots mogen zijn op het mooie parcours dat ze hebben afgelegd.

“Met dit initiatief willen we jongeren uitdagen in de vaardigheden die ze nodig hebben om een leider van morgen te worden. Zowel wij als zij leren veel meer uit de opdrachten dan uit een CV of sollicitatiebrief. We waren oprecht onder de indruk van veel kandidaten. Maar het was uiteindelijk Lotte die het meest aansloot bij onze verwachtingen van een CEO en de waarden waar the Adecco Group voor staat. We kijken er al naar uit om met haar samen te werken.”

Nico Reeskens, Country Manager van the Adecco Group in België

Maandloon van 6.600 euro en auto als jobstudent

De CEO For One Month hoeft zich niet te verwachten aan een kijkstage. Vanaf begin augustus zal de agenda van de Country Manager van the Adecco Group ook die van Lotte zijn. De masterstudent zal de arbeidsmarkt in België volledig leren kennen en actief betrokken worden in alle meetings waar ook huidig Country Manager Nico Reeskens aan deelneemt. The Adecco Group wil immers de mening en visie van de jeugd kennen om zijn eigen werking te kunnen verbeteren. Bij dit takenpakket hoort dan ook een gepast loon van €6.600 euro. Bovendien krijgt de CEO For One Month gedurende haar tewerkstelling ook een bedrijfswagen. 

“Dit is ongetwijfeld de meest spectaculaire studentenjob die ik ooit gedaan zal hebben. Ik kijk enorm uit naar de uitdagingen die binnenkort op mij zullen afkomen en ik geloof hier ook enorm veel van bij te leren. De ervaringen die ik hier zal opdoen, zullen zeker en vast een verrijking zijn voor mijn CV.”

Lotte De Visscher, CEO For One Month 2020

Na een maand in de voetsporen te hebben getreden van de Belgische Country Manager is het initiatief mogelijk nog niet ten einde. Lotte kan ook meedingen voor de functie van Internationale CEO For One Month. Die student zit dan een maand lang in het spoor van Alain Dehaze, de internationale CEO van the Adecco Group.

Nico Reeskens

Country Manager Belgium, The Adecco Group

Sander Vanlouwe

PR Consultant, Bepublic

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be