Marmalade Group breidt activiteiten uit met Nederlandse distributeur
10 juli 2019
De aandeelhouders van Marmalade Group breiden dankzij nieuw kapitaal hun activiteiten uit met de verwerving van het Nederlandse bedrijf Just Media Group. Naast entertainmentproducent in België worden zij distributeur en producent van zowel Nederlandse als internationale films en series, maar ook ontwikkelaar en verdeler van bordspellen gebaseerd op binnenlandse tv-programma’s en internationale series zoals bijvoorbeeld De Slimste Mens Ter Wereld, De Mol, Eigen Kweek en Netflix-hit Peaky Blinders.
Just Media Group geeft ook kinder- en jeugdboeken uit, net als DVD’s en BluRay’s van Amerikaanse, Nederlandse en Vlaamse films en series. Hun audiovisuele assortiment wordt ook op talloze video-on-demandplatformen zoals iTunes of Netflix en via de Telenet TV-box of de Proximus-decoder in België aangeboden. Daarnaast heeft Just Media Group onder meer ook nog een eigen streamingdienst voor horrorfilms, een eigen tv-zender ONS voor de nostalgische Nederlandse tv-kijker en een eigen applicatie waar kinderen reclamevrij hun lievelingsfilms en -series kunnen volgen. De voormalige Just Media Group-eigenaars Alex Wächtler en Eric de Groot zullen deel blijven uitmaken van het bedrijf.
“We hebben het volste vertrouwen in de nieuwe eigenaars.We zijn ervan overtuigd dat ze met behulp van onze portfolio fantastische projecten zullen realiseren.”
Alex Wächtler en Eric de Groot, de voormalige Just Media Group-eigenaars
Just Media Group is sinds kort verhuisd naar het voormalige kantongerecht in Hilversum en telt 26 vaste werknemers. Het bedrijf heeft in 2018 een omzet gedraaid van 14,4 miljoen euro en heeft een ebitda van 2,8 miljoen euro. De aandeelhouders van Marmalade Group, CEO Yoshi Aesaert en een Belgische investeerdersfamilie, zijn opgetogen over deze nieuwe stap na enkele budgettaire complicaties in 2017 en een doorstart vorig jaar waarna enkele vertraagde projecten afgerond werden.
“We zijn ontzettend blij dat we de kans krijgen om de bestaande structuur van Just Media Group verder uit te bouwen met behulp van de reeds aanwezige expertise."
Yoshi Aesaert, CEO van Marmalade Group