MoPETS gidst huisdiereigenaars in groeiende wereld van petsitters, dierenvoeding en beestige trends

Online community brengt dieren, hun baasjes en dierenprofessionals in contact met elkaar

De grootste online hotspot voor dierenliefhebbers en dierenprofessionals van de  wereld worden, dat is de brandende ambitie van het Belgische MoPETS. De digitale community wil iedereen met een viervoeter wegwijs maken in de immer groeiende wereld van petsitters, gepersonaliseerde dierenvoeding en de nieuwste beestige snufjes en gadgets. “Heel wat Belgen zien hun huisdier als hun kind en pamperen hun beestjes op alle mogelijke manieren. Maar vaak ontbreekt het hen aan de juiste lokale contacten of betrouwbare informatie. Dat alles brengen we samen in onze community”, vertelt MoPETS-bezielster Nancy Delhalle.

Een hotel waar je terecht kan met je twee honden. Het nieuwste kattenmeubilair of een dierenkapper voor je langharige kat. De zoektocht naar de juiste dierenvoeding of een club om aan canicross te doen. Antwoorden op al die en vele andere beestige vragen wil het Belgische MoPETS - kort voor Mo-ther of PETS - aanreiken via andere dierenliefhebbers en dierenprofessionals.

MoPETS zet huisdieren centraal. Baasjes maken een profiel in naam van het dier en komen in contact met andere dieren en hun baasjes of met dierenspeciaalzaken, hobbyclubs of dierspecifieke professionals uit jouw regio. Zo vinden huisdiereneigenaars betrouwbare antwoorden op al hun vragen. Een dierenkapsalon zal er bijvoorbeeld ratings en reviews krijgen van echte klanten waardoor jij kan beslissen of je er klant wordt. Of je kan videobellen met de verdeler van een specifiek soort hondenvoer om samen uit te zoeken of het de juiste samenstelling heeft voor het hondenras dat jij hebt. Maar ook in noodsituaties kan je bijvoorbeeld andere dierenliefhebbers vragen om uit te kijken naar jouw vermiste viervoeter. 

“Tegelijk willen we ook dat dierenliefhebbers gewoon nieuwe vriendschappen opbouwen, digitaal maar ook fysiek zodra dat terug kan door bijvoorbeeld een meeting van Chihuahua-eigenaars te organiseren.”
CEO Nancy Delhalle van MoPETS 


Huisdieren zijn booming business
De nood aan een online community met betrouwbare informatie over alles wat met huisdieren te maken heeft, blijkt enorm groot na het afgelopen coronajaar 2020. De laatste maanden van 2020 werden er ongeveer 20% meer honden en katten geregistreerd dan in dezelfde periode een jaar eerder. Eenzelfde stijging zagen heel wat dierenasielen in het aantal adopties. En de grootste online dierenapotheek van België zag zijn omzet zelfs verdubbelen het voorbije jaar.

“De huisdierensector boomt als nooit tevoren. Alleen al qua dierenvoeding werd in 2019 in Europa voor 21 miljard euro verkocht. Tijdens de eerste lockdown vorig jaar steeg de verkoop met nog maar eens 29 procent. En daar stopt het niet: het aantal nieuwe dierenberoepen, dierspecifieke hobby’s en trends schieten als paddestoelen uit de grond. Een pak ‘pet lovers’ hunkert naar één centrale informatiebron om het bos door de bomen te kunnen zien. Velen zien hun huisdier als een kind en willen het dier echt pamperen, maar met kennis van zaken of begeleid door echte professionals op medisch en niet-medisch vlak.”
Dajo Hermans, partner bij MoPETS

100.000 Belgische dierenliefhebbers, én internationale ambities
Al deze individuele trends waren voor MoPETS-bezielster Nancy Delhalle het sein om samen met nieuwe investeerders - goed voor een kapitaalinjectie van zo’n kwart miljoen euro - de oorspronkelijke testwebsite om te bouwen tot een hedendaagse online community. Zo haalt MoPETs onder meer communicatie-experten Arnaud Collas en Dajo Hermans aan boord en kan het voortaan ook rekenen op Enzo Ricciulli en Albert Derasse, beiden gespecialiseerd in dataverwerking en Artificiële Intelligentie. 

Met de hulp van een uitgebreid team talentvolle medewerkers mikt MoPETS tegen het einde van 2021 op zo’n 100.000 actieve gebruikers in België en het Groothertogdom Luxemburg. Vanaf volgend jaar plant MoPETS lanceringen in verscheidene andere landen en zelfs op andere continenten. 

 

Dajo Hermans

Partner bij MoPETS

Ken Standaert

PR Consultant Bepublic

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be