Nationale Loterij investeert in Belgisch vrouwenvoetbal

Voetbalbond doopt Women’s Super League om tot Scooore Super League

De KBVB haalt aan de vooravond van de Women’s Super League met de Nationale Loterij een stevige en betrouwbare hoofdsponsor voor zijn Women’s Super League aan boord. Dankzij het akkoord met de Nationale Loterij beschikken de vrouwenclubs de komende vier jaar over extra middelen om zich verder te professionaliseren. De nieuwe vrouwencompetitie zal voortaan door het leven gaan als de Scooore Super League.

De vernieuwing van de hoogste divisie van het Belgische vrouwenkampioenschap, de Women’s Super League, is een van de belangrijkste prioriteiten van het project ‘The World at our Feet’. De Belgische Voetbalbond lanceerde het project een jaar geleden om meer meisjes en vrouwen aan het voetballen te krijgen, maar ook om de vrouwencompetitie in ons land naar een hoger niveau tillen. Dat de Nationale Loterij nu als hoofdsponsor in het Belgische vrouwenvoetbal stapt, is opnieuw een grote stap voorwaarts.

“We zijn enorm gelukkig dat de Nationale Loterij investeert in het Belgische vrouwenvoetbal. Samen met hen begint de Voetbalbond aan een gloednieuw hoofdstuk. We gaan er alles aan doen om van de Scooore Super League een aantrekkelijke competitie te maken met veel boeiende wedstrijden.”
Peter Bossaert, CEO KBVB


Nationale Loterij helpt KBVB om Belgisch vrouwenvoetbal te laten groeien
De Scooore Super League start op vrijdag 28 augustus met duels tussen Fémina White Star Woluwe en SV Zulte Waregem en met KRC Genk Ladies tegen Sporting Charleroi. De Nationale Loterij engageert zich om het vrouwenvoetbal in België samen met de Voetbalbond te ondersteunen en verder uit te bouwen.

“De Nationale Loterij is altijd een pionier geweest in het ondersteunen van een sport in volle groei en professionele vrouwensporten. Daar zijn het hockey en de damesploeg van Lotto Soudal een prima voorbeeld van. Diezelfde intentie hebben we ook met het vrouwenvoetbal in België, waarbij wij enorm geloven in de ontwikkeling op lange termijn. Daarvoor heeft het vrouwenvoetbal nu echter steun nodig en dat is exact waarom wij mee in het verhaal van de Belgische Voetbalbond stappen.”
Jannie Haek, CEO van de Nationale Loterij


Fans volgen vrouwenvoetbal op televisie en online
Op zaterdag 29 augustus om 14.00 uur zendt Eleven met de clásico tussen RSC Anderlecht en Standard Fémina de Liège voor de eerste keer een topmatch uit de hoogste klasse van het Belgisch vrouwenvoetbal live uit op televisie. Voetbalfans kunnen voortaan de Scooore Super League ook online volgen op Facebook, Instagram en Twitter via Scooore Super League. Ter herinnering, Scooore is het aanbod van sportweddenschappen van de Nationale Loterij.

Stefan Van Loock

Press & Media Officer KBVB

Bert Bouserie

PR Consultant Bepublic

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be