Oost-Vlaamse student Cas De Schinkel wordt CEO van the Adecco Group Belux (voor één maand)

The Adecco Group biedt unieke werkervaring voor jongeren aan start van carrière

De 22-jarige Cas De Schinkel uit Oost-Vlaanderen is nog niet van de schoolbanken af, maar wordt vanaf 21 juni al wel de CEO van the Adecco Group in de Belux. Toch voor één maand. De HR-dienstverlener biedt met het initiatief een unieke werkervaring aan jongeren nog voor hun professionele carrière goed en wel gestart is. Meer dan 1.000 jongeren stelden zich dit jaar kandidaat en doorliepen de afgelopen maanden een uitvoerige selectieprocedure. Cas, die toegepaste economische wetenschappen studeert aan de Universiteit Gent, mag zich aan een intensieve maand verwachten als hij de taak van country manager Jan Dekeyser overneemt. 

Ondertussen is het de zevende keer dat de HR-dienstverlener het initiatief “CEO For One Month” organiseert. De afgelopen jaren schreven in totaal al meer dan 10.000 jongeren uit België en Luxemburg zich in om kans te maken op de unieke werkplek met als doel hun CV een serieuze boost te geven. Laureaten van vorige edities vonden na afloop topjobs bij onder andere the Coca Cola Company, Google en bij the Adecco Group zelf. 

De kandidaten ondergaan verschillende intellectuele, psychologische en praktische tests en opdrachten waarbij the Adecco Group hun leidinggevende capaciteiten, bedrijfsinzichten en sociale vaardigheden op de proef stelt. Slechts één kandidaat krijgt op het einde van de rit de kans om een maand lang in het spoor van Jan Dekeyser, country manager van the Adecco Group Belux, te lopen. De economiestudent is dan ook enorm vereerd dat hij de professionele jury van zijn/haar capaciteiten kon overtuigen.

“Als iemand die nog op de schoolbanken zit, kan je je eigenlijk nog niet veel voorstellen bij het ‘echte’ leven van een CEO. Bovendien kan je normaal niet zomaar in een functie als deze meteen aan de slag gaan. Dit is echt een droom. Ik beschouw dit dan ook als een unieke kans om ondergedompeld te worden op het hoogste niveau van het bedrijfsleven en grijp deze kans maar al te graag met beide handen. Ongetwijfeld wordt dit een leerrijke ervaring waar ik nog lang de vruchten van zal plukken.”

Cas De Schinkel, voor 1 maand CEO van the Adecco Group Belux

Agenda van de CEO

Dat het initiatief van the Adecco Group een rechtstreekse brug slaat naar de praktijk, bewijst ook de drukke agenda van de CEO For One Month. Van ‘s morgensvroeg tot ‘s avonds laat woont Cas verschillende meetings en calls bij, schrijft hij mee aan de bedrijfsstrategieën, en wordt hij ingeschakeld om de dagelijkse bedrijfsissues mee op te lossen. The Adecco Group vindt het dan ook niet meer dan logisch dat de tweeëntwintigjarige student daar op een CEO-waardige manier voor vergoed wordt én kan beschikken over een eigen bedrijfswagen. 

“De toekomst van werken en onze economie ligt in handen van onze jeugd. De leiders van morgen willen we daarom vandaag al zoveel mogelijk kansen geven om hun vaardigheden, kennis en inzichten te ontplooien. Met dit initiatief gaan we dan ook tot het uiterste. Ook wij leren enorm veel uit dit proces en worden elk jaar opnieuw uitgedaagd door onze CEO For One Month. Ik kijk er al enorm naar uit om met Cas de komende maand samen te werken.”

Jan Dekeyser, country manager van the Adecco Group Belux

15 juli is de laatste werkdag van Cas, maar zelfs dan eindigt zijn avontuur mogelijk nog niet helemaal. Ook in 50 andere landen gaan verschillende studenten voor een maand aan de slag als CEO. Uit deze groep selecteert the Adecco Group één kandidaat die ook een maand aan het roer mag staan van de HR-dienstverlener op wereldwijd niveau, naast de Belgische CEO Alain Dehaze.

Cas De Schinkel

CEO 4 One Month, The Adecco Group

Joris Willems

Projectverantwoordelijke CEO 4 One Month, The Adecco Group

Sonia Frey

Head of Human Resources and External Communication, The Adecco Group

Sander Vanlouwe

PR Consultant, Bepublic

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be