Retail Concepts vindt nieuwe Managing Director in Bea De Beuckelaer

Huidig CEO Dominique Motte gaat nieuwe uitdaging aan

Retail Concepts, het moederbedrijf achter A.S.Adventure en JUTTU in België, Luxemburg en Frankrijk, maakt vandaag bekend dat hun CEO, Dominique Motte, vanaf midden juli een nieuwe uitdaging aangaat en daardoor het bedrijf verlaat. Hij zal zijn taken overdragen aan Bea De Beuckelaer, die tot vandaag als Buying & Merchandising  Director binnen het bedrijf werkte. Retail Concepts benadrukt dat het om een persoonlijke beslissing van Dominique Motte gaat.

Dominique Motte geeft de fakkel van Retail Concepts, het huis achter de concepten A.S.Adventure en JUTTU, door aan Bea De Beuckelaer. Zij groeit door tot Managing Director en krijgt in haar nieuwe functie  ondersteuning van een sterk management team. De Beuckelaer startte in 2007 bij de groep en was er sindsdien werkzaam als Buying & Merchandising Director. Bovendien stippelde zij mee de visuele identiteit van het vernieuwende concept JUTTU uit. Die taken zullen overgedragen worden aan een nieuwe collega binnen het management team. Op internationaal groepsniveau behoudt Bea De Beuckelaer wel haar bevoegdheid voor Group Buying & Merchandising. De A.S.Adventure Group is actief in België, Luxemburg, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

“Retail Concepts blijft na het vertrek van Dominique Motte in sterke handen. Ik kan als Managing Director terugvallen op een hecht en ervaren management team dat samen met mij het beleid van Retail Concepts in België, Luxemburg en Frankrijk verder zal zetten. Daarnaast kunnen wij uiteraard ook rekenen op een sterk team van medewerkers die elke dag met passie het beste van zichzelf geven, dat is eens te meer gebleken in deze coronacrisis.”

Bea De Beuckelaer, toekomstig Managing Director van Retail Concepts

Verantwoordelijkheid tijdens uitbraak COVID-19

In een interne brief blikt Motte terug op een mooie tijd bij Retail Concepts, maar geeft hij ook aan nooit langer dan acht jaar eenzelfde functie te hebben uitgevoerd. Daardoor begon het naar eigen zeggen te “kriebelen” om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Het coronavirus vertraagde de plannen van Motte omdat hij zijn verantwoordelijkheid wilde nemen en Retail Concepts door deze gezondheidscrisis wilde loodsen.

“De eerste prioriteit was om Retail Concepts snel in een veilige haven te loodsen. En vervolgens alles in het werk te stellen om deze moeilijke periode te overbruggen en een heropstart op verantwoorde manier voor te bereiden. Op basis van de cijfers van de eerste vijf weken na de heropstart op 11 mei, lijkt het erop dat we de storm hebben doorstaan en ‘een nieuwe morgen’ echt aanbreekt. Nu Retail Concepts zich in rustiger vaarwater bevindt, heb ik alsnog besloten mijn intuïtie te volgen en nieuwe horizonten te verkennen.”

Dominique Motte, voormalig CEO Retail Concepts

Dominique Motte startte in 2009 op internationaal niveau bij A.S. Adventure Group als financieel directeur. Twee jaar na zijn intrede werd hij CEO van de Belgische en Luxemburgse tak van het bedrijf. Binnen die functie hielp hij de onderneming verder te groeien in België, Luxemburg en Frankrijk met verschillende nieuwe winkels en concepten. Zo kwamen onder Motte de merken JUTTU en Yaya boetieks in België tot stand. A.S. Adventure Group bundelde de verschillende merken in België onder de naam Retail Concepts, waar Motte bijgevolg tot vandaag aan het hoofd van stond. 

 

Greet Anthoni

Verantwoordelijke Media & PR, Retail Concepts

Sander Vanlouwe

PR Consultant, Bepublic

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be