Roberto Martinez roept fans Rode Duivels op samen met ex-bondscoaches Raymond Goethals en Guy Thys

Voetbalbond geeft startschot om natie in vuur en vlam te zetten in aanloop naar EK met #DEVILTIME

Het is de Voetbalbond meer dan ooit menens om het hele land te mobiliseren voor onze Rode Duivels. Met het EK deze zomer, de Nations League in oktober en de kwalificatiewedstrijden voor het WK 2022 in Qatar beseft iedereen dat deze gouden generatie geschiedenis kan schrijven. Een opvallende campagne in het straatbeeld en op de nieuwe RBFA-app start vandaag. Bondscoach Roberto Martinez speelt samen met Raymond Goethals en Guy Thys de hoofdrol. “Van Alaska tot Zimbabwe moet iedereen weten hoe laat het is. Daarom roepen we alle supporters op om dit jaar het vuur aan de lont te steken. Niet alleen bij onze volledige natie, maar tot ver buiten onze landsgrenzen. In 2021 is het #DEVILTIME”, zegt Roberto Martinez, bondscoach van de Rode Duivels.

Woensdagochtend ontwaakte de Brusselse Grote Markt onder witgekalkte letters #DEVILTIME. Die locatie is niet toevallig het decor om de nieuwe campagne van de Voetbalbond te starten. Met hun derde plaats op het WK 2018 lieten de Rode Duivels de jongste generatie supporters al even proeven van vreugdetaferelen aan het Brusselse stadhuis zoals de generatie van ‘86 hun ouders en grootouders hetzelfde schonk. Maar die voetbalfeestjes smaken naar meer. En meer ligt binnen handbereik volgens de Voetbalbond. Op voorwaarde dat de hele natie zich achter de Rode Duivels schaart in aanloop naar het komende EK. Daarom lanceert de KBVB vandaag samen met Roberto Martinez, na een intens en moeilijk jaar door de pandemie, een campagne die heel het land moet verenigen om de Rode Duivels te steunen en te motiveren in 2021. 

“Aan de vooravond van de nieuwe EK-campagne willen we stilstaan bij de mooie momenten die de huidige generatie en andere generaties ons de afgelopen 125 jaar al gegeven hebben. Maar tegelijkertijd willen we de supporters oproepen om samen met ons deze generatie te motiveren om beter te doen en geschiedenis te schrijven. Of zoals ze in het Engels zouden zeggen: It’s time to play harder, time to cheer louder, time to dream bigger. Belgium, from now on, it’s #DEVILTIME.”
Roberto Martinez, bondscoach Rode Duivels

Spelers en fans opnieuw verenigen 
De komende weken en maanden zal niemand kunnen ontsnappen aan #DEVILTIME. Posters op straat, op televisie en online via de sociale media en de RBFA-app wil de Voetbalbond de supporters de klok rond enthousiasmeren en als één natie achter onze nationale ploeg krijgen. Zo heeft de KBVB onder meer al enkele vurige verrassingen in petto voor de komende tegenstanders van de Rode Duivels. Ook de eigen fans zullen hun steentje moeten bijdragen. 

“Onze spelers waren vragende partij ​ om een campagne op te zetten om opnieuw meer voeling met de fans te krijgen. Zij hebben aangegeven dat ze de fans - na zo’n raar voetbaljaar door de pandemie - echt gemist hebben. Met onze campagne #DEVILTIME is ons huiswerk klaar om onze supporters opnieuw als één blok achter onze Rode Duivels te krijgen en samen onze tegenstanders en hun achterban van hun sokken te blazen.”
Manu Leroy, Marketing & Communications Director KBVB

Martinez en het deepfake duo
Om #DEVILTIME te lanceren krijgt het hele land vanaf vandaag een unieke video te zien met in de hoofdrol Roberto Martinez en twee coaches die net als de huidige bondscoach hun stempel drukten op de vaderlandse voetbalgeschiedenis. Raymond Goethals en Guy Thys werden met behulp van deepfake-specialist Chris Umé tot leven gewekt. Ze zullen elke voetbalfan een eerste kippenvelmoment bezorgen bij het startschot van een bijzonder voetbaljaar 2021. Maar dat is lang niet alles. De Voetbalbond zal ook de aandacht van de supporters vragen via radio, kranten en magazines, maar vooral de net gelanceerde RBFA-app krijgt een hoofdrol om het team van de Rode Duivels opnieuw dichter bij de fans te brengen. 

“Via de RBFA-app zullen onze fans exclusieve content kunnen bekijken en de Rode Duivels op de voet kunnen volgen. Zo zal niet alleen de televisiespot met Roberto Martinez te bekijken zijn via onze app, maar ook de making-of van de deepfake video die onze ex-bondscoaches Raymond Goethals en Guy Thys tot leven wekt. Verder kom je als fan ook te weten hoe we de hele wereld laten weten dat het in 2021 #DEVILTIME is. Daarom doen we vandaag al een warme oproep om via de app op je smartphone de komende weken en maanden al het vuur aan de #DEVILTIME-lont te steken.”
Manu Leroy van de KBVB

De lancering van de campagne #DEVILTIME is het startschot van een grootse campagne die de KBVB opzet in aanloop naar het EK. De komende weken volgen er onder andere een gloednieuwe EK-song, staan er acties gepland rond de afscheidsmatchen van de Rode Duivels, maar nog meer initiatieven zullen het hele land rood kleuren. Wie alles vanop de eerste rij wil volgen, krijgt als eerste de nieuwste content via de gloednieuwe RBFA-app. De unieke video vind je daar terug net als op www.rbfa.be/nl/deviltime.

***

Over de tv-spot
De deepfake tv-spot is een werk van het creatieve bureau De Vloer. ​
Digitaal kunstenaar Chris Umé, wereldtop in deepfaketechnologie werkte de video uit. ​
Acteur Ivan Pecknik speelt Guy Thys. Acteur Jan Van Hecke neemt de rol van Raymond Goethals op zich.

Pierre Cornez

Press Officer RBFA

Ken Standaert

Ken Standaert

Team Lead/Senior PR Consultant Bepublic Group

 

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be