Rode Duivels en Red Flames zoeken vliegende fanreporter via talentenjacht

Roberto Martinez en Ives Serneels maken voorselectie met 24 namen van strafste social media reporters

De Rode Duivels en Red Flames starten in samenwerking met Proximus een zoektocht naar de enige echte Belgian Red Reporter. Die vliegende reporter zal het komende jaar via interviews en sfeerbeelden op sociale media een blik achter de schermen van de wedstrijden van onze nationale voetbalploegen geven. Doel: de band tussen de supporters en onze nationale voetbaltoppers versterken. De Voetbalbond en Proximus organiseren daarom vanaf maandag 5 oktober een heuse talentenjacht met vier spannende opdrachten. In december maakt de KBVB de winnaar bekend. Die mag de koffers dan al maken voor het Europees Kampioenschap 2021.

Elke voetbalsupporter kent sinds maart 2018 Red, de officiële mascotte van de Rode Duivels. Daar komt vanaf 2021 een officiële Belgian Red Reporter bij, zeg maar de vliegende reporter die leuke interviews en unieke beelden voor, tijdens en na de match maakt. Op die manier voelt het voor de voetbalsupporters die er niet bij kunnen zijn alsof ze echt tussen het supporterslegioen staan.  

“De Belgian Red Reporter is de droomjob voor wie altijd al gedroomd heeft om een stapje dichter bij de Rode Duivels en Red Flames te staan. Samen met Proximus gaan we op zoek naar onze reporter zal deel uitmaken van de brede entourage van de Voetbalbond die zorgt voor de beleving rond de matchen van onze nationale elftallen. Zo kom je op plaatsen waar je als fan alleen maar van kan dromen en laat je onze fans overal ter wereld het gras van het Koning Boudewijnstadion ruiken en hen de sfeer in en rond het stadion opsnuiven.”
Manu Leroy, Marketing & Communication Director bij de KBVB

“Dankzij deze ‘Belgian Red Reporter’ actie, gelanceerd in het kader van ons partnerschap met de Belgische Voetbalbond, bieden we hier de mogelijkheid voor elke Red Devils en Red Flames fan om zo dicht mogelijk bij de actie, de sfeer, de backstage... van hun favoriete helden te zijn. Deze wedstrijd zal niet alleen toelaten om de "digitale" talenten van morgen te ontdekken, maar geeft de winnaar ook de kans om deze unieke ervaringen digitaal te delen en de Duivels te vergezellen op het EK 2021. Deze actie zal mogelijk maken wat onmogelijk leek, wat perfect in lijn is met onze strategie #Inspire2022.”
Jim Casteele, Chief Consumer Market Officer de Proximus    

24 namen in voorselectie Martinez en Serneels op 21 oktober

Vanaf maandag 5 oktober tot zondag 18 oktober kan elke Belg die de allereerste Belgian Red Reporter wil worden, zich inschrijven voor de talentenjacht. Het enige dat je hoeft te doen is een toffe, korte video van ongeveer één minuut maken. Daarin stel je jezelf voor en laat je zien dat je een echte fan bent van onze Rode Duivels en Red Flames. 

Na 18 oktober selecteren Bondscoaches Roberto Martinez en Ives Serneels samen met een panel specialisten de origineelste en grappigste 24 inzendingen. Die voorselectie maken ze op 21 oktober bekend. De 24 geselecteerden gaan dan aan de slag met de tweede van in totaal vier spannende opdrachten.

“We willen in de video’s zien wat onze toekomstige Belgian Red Reporters in hun mars hebben. Maak bijvoorbeeld een geweldige sfeervideo van hoe je met je vrienden op 8 oktober onze match tegen Ivoorkust beleeft in jouw bubbel of hoe hard je onze Duivels en Flames mist. Echt alles kan om je creativiteit en social media skills aan ons te tonen en ons te overtuigen dat jij onze Reporter bent waar onze fans op wachten.”
Roberto Martinez, Bondscoach van de Rode Duivels

Deelnemen aan de talentenjacht

Supporters die zich willen inschrijven voor de talentenjacht en de eerste Belgian Red Reporter ooit willen worden, surfen naar www.belgianredreporter.be. Daar vinden ze alle details om hun social media video te maken en in te sturen.

Pierre Cornez

Press Officer, RBFA

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be