Special Olympics Belgium en Bepublic Group slaan handen in elkaar voor inclusieve PR

PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group verzorgt vanaf dit jaar de public relations van Special Olympics Belgium. Met een uitgekiende persstrategie wil de Olympische beweging voor mensen met een verstandelijke beperking niet alleen zijn sportevenementen, maar ook het bredere thema van maatschappelijke inclusiviteit onder de aandacht brengen. Als eerste actie maakte Bepublic Group journalisten warm voor een nieuw lessenpakket dat Special Olympics opstelde voor lagere scholen.

Als non-profit organisatie zet Special Olympics zich in voor de sociale inclusie van mensen met een verstandelijke beperking. Sport zien ze daarbij als hét bindmiddel bij uitstek. Zo organiseert de organisatie elk jaar Nationale Spelen waar zo’n 3.500 atleten zich van hun meest sportieve kant laten zien. Dit jaar vinden die Nationale Spelen plaats van 17 tot en met 20 mei in Mechelen. Net zoals bij de algemene Olympische Spelen vinden om de vier jaar ook Wereldspelen plaats. Daarvoor trekken dit jaar van 17 tot en met 25 juni 76 Belgische atleten naar Berlijn.

Maar de organisatie doet meer dan uitsluitend sportwedstrijden organiseren. Zo zitten ze samen met de verschillende sportfederaties om de G-sportwerking in sportclubs te bevorderen, hebben ze oog voor de fysieke gezondheid van mensen met een verstandelijke beperking en leren ze de maatschappij omgaan met verstandelijk gehandicapten. Dat laatste deden ze onlangs voor het eerst in het onderwijs met behulp van een nieuw lessenpakket.

Bepublic Group helpt de organisatie voortaan om zijn verschillende initiatieven, visie en boodschappen over de maatschappelijke inclusie van mensen met een verstandelijke beperking in de kijker te zetten.

An Caers, CEO van Special Olympics Belgium, legt uit: "We zijn verheugd om samen te werken met Bepublic Group om onze maatschappelijke verhalen aan het brede publiek te vertellen. We geloven dat deze samenwerking ons zal helpen om ons werk verder uit te breiden en meer mensen te bereiken."

Sara Vercauteren en Anja Peleman, Managing Directors van Bepublic Group, voegen daaraan toe: "We zijn vereerd om Special Olympics Belgium en CEO An Caers te mogen ondersteunen in hun missie voor een meer inclusieve samenleving. We geloven dat communicatie een krachtig middel is om positieve verandering te creëren en zijn vastbesloten om onze expertise in te zetten om de boodschap en visie van Special Olympics Belgium te verspreiden. We dragen de organisatie een warm hart toe en werken daarom ook met ons team als vrijwilligers mee aan de Nationale Spelen."

Sander Vanlouwe

PR Consultant, Bepublic

 

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen. 

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be